Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu wo 18 jun 2025 11:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 mei 2006 11:59 
Site Admin

goed te horen dat het probleem opgelost is.
het geheel is wat verwarrend omdat er eigenlijk 2 soorten mijn kpn (en dus ook aparte links) zijn voor planetgebruikers: 1 via de planetsite en 1 via de kpsite. om toegang te krijgen tot de instellingen moet dan via planetlink worden ingelogd. via de kpnsite zijn de algemene zaken toegankelijk.
enige duidelijkheid hierover vanuit planet/kpn zou niet misstaan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 mei 2006 12:40 

haha als ik probeer in te loggen op planet.nl past men gebruikersnaam niet in dat gebruikersnaam vakje. :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 mei 2006 13:29 
Site Admin

gebruikersnaam is kort; dus niet @planet.nl gebruiken. alleen alles wat voor @ staat.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 mei 2006 13:35 

Gebruikersnaam bij Planet is meestal de eerste 5 letters van de achternaam en daarna 4 cijfers, hetzelfde gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken als die je bij ADSL van Planet had. B.v. janss009.

Omdat de KPN servers vanwege de vele aanmeldingen overdag overbelast zijn, is het beter tussen 19.00 en 24.00 uur te proberen.

Ik neem aan dat je de VRS call(1369) en activeren via http://www.planet.nl/ipb/activeren gedaan hebt. Nogmaals activeren kan geen kwaad.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 mei 2006 21:11 

is het normaal dat die servers het niet zon tijd niet doen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 mei 2006 21:29 

Helaas wel door overbelaste servers op de dag. :(

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20 mei 2006 16:07 

die internetplus bellen optie ligt nu al bijna 4dagen plat?? Lekkere support van kpn.... Kan het nog een week plat liggen?? kpn kennende schuift alles op storingen enzo af.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 mei 2006 08:54 

Shizzle schreef:
die internetplus bellen optie ligt nu al bijna 4dagen plat?? Lekkere support van kpn.... Kan het nog een week plat liggen?? kpn kennende schuift alles op storingen enzo af.

Is het al gelukt ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 mei 2006 13:51 
Site Admin

er is op dit moment gewoon toegang tot ipb via planet naar mijn kpn. de servers zijn niet erg snel, maar dat probleem geldt al een hele tijd en hopelijk zal kpn het machinepark op aanpassen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 31 mei 2006 20:46 

Hmm ligt nog steeds plat, is er inmiddels geen nieuwe firmware ?? Misschien fixt dat het probleem.
Kpn is echt waardeloos, bel ik weer de helpdesk, vragen ze of internet het doet, en ze kunnen me niet verder helpen. Hetzelfde als ik naar de garage ga en zeg dat men lichten het niet doen, en ze zeggen ja maar hij rijdt toch?? :evil:

Laatst bijgewerkt door Shizzle op wo 31 mei 2006 21:00, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 31 mei 2006 20:59 
Site Admin

de nieuwste software is 1.38.4-iptv-b. is te controleren via de webinterface van de eb onder het kopje status.
bij welke server probeer je nu in te loggen (planet of kpn). ik heb net beide geprobeerd en zijn toegankelijk.
wellicht is je inloggegevens niet juist, neem dan contact op met kpn danwel planet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 31 mei 2006 22:50 

Shizzle schreef:
Hmm ligt nog steeds plat, is er inmiddels geen nieuwe firmware ?? Misschien fixt dat het probleem.
Kpn is echt waardeloos, bel ik weer de helpdesk, vragen ze of internet het doet, en ze kunnen me niet verder helpen. Hetzelfde als ik naar de garage ga en zeg dat men lichten het niet doen, en ze zeggen ja maar hij rijdt toch?? :evil:
Waarschijnlijk log je verkeerd in, laatste tijd zijn er veel minder problemen met de servers.
Pas als je goed inlogt en activeert bij de juiste provider KPN, Planet of HetNet krijg je toegang tot Beheer InternetPlusBellen.

Als het goed is moet je nu de webinterface(192.168.2.1) kunnen gebruiken. Zet daar de Firewall van de EB uit en test dan AOE3. Je kan ook poorten open zetten in NAT, maar probeer eerst zonder firewall van de EB.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 jun 2006 12:13 

ja, gister ochtend was ie heel ff beschikbaar, maar toen had ik geen tijd. probeerde ik het smiddags weer, lag ie weer plat!! Volgens mij is het lokaal ofzo, ik woon in Zeist, misschien doet ie het bijv in groningen wel altijd.
edit: hoe update je firmware ook alweer? Net 20s reset knop ingedrukt en 10 min kabel uit en exp box uit, maar niet geupdate.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 jun 2006 14:03 

Als het om isdn gaat dan zou ik je willen adviseren om toch nog even geduld te hebben totdat door KPN de nieuwe firmware geladen is.

Anders zou ik willen zeggen 20 seconden reset knop ingedrukt houden en vervolgens start de EB vanzelf weer op maar heb dan wel even geduld wat het kan wel even duren !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 jun 2006 18:38 

Shizzle schreef:
ja, gister ochtend was ie heel ff beschikbaar, maar toen had ik geen tijd. probeerde ik het smiddags weer, lag ie weer plat!! Volgens mij is het lokaal ofzo, ik woon in Zeist, misschien doet ie het bijv in groningen wel altijd.
edit: hoe update je firmware ook alweer? Net 20s reset knop ingedrukt en 10 min kabel uit en exp box uit, maar niet geupdate.

Gisteren en vandaag problemen met de KPN servers vanwege vele firmware updaten. Aanmelden nieuwe IPB klanten duurde wel 3 uur. :cry:
Probeer het in het weekend eens. Je krijgt pas de nieuwe firmware als deze voor jouw account geladen is door KPN. Dus resetten heeft geen zin, dus gewoon geduldig afwachten. :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]