Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 21:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 maart 2007 21:50 
Offline

Geregistreerd: za 03 maart 2007 21:07
Berichten: 14
Woonplaats: Almere
nou er zijn wel degelijk mensen met humor aan de Helpdesk kant.


en hoor van mensen dat idd de wachttijd lang is. soms uren.

maar de quote's die gegeven zijn door anonieme bronnen (Medewerkers) ben ik nog niet tegen gekomen.


en ter correctie het was de Directeur/manager van KPN Contact.
het callcenter gedeelte en heeft zich wel laten informeren maar niet verdiept in de mensen die daar zaten. hij is van het callcenter deel en niet het technische gedeelte. maar heeft wel duidelijk laten weten wat KPN er aan doet om de problemen te verhelpen.

zo en ik beh mijn stap gezet het op forum.
Welkom iedereen :)

_________________
Ex ADSL & IPB 2delijner


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 maart 2007 03:24 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 23:27
Berichten: 243
domboos schreef:
Wachttijd is ( als je door die vrouw niet van de lijn afgegooid wordt) minimaal 20-30 minuten


Afgelopen week, elke dag in de middag uur paar uur waren er geen wachtenden in de lijn, dus kreeg je meteen iemand aan de lijn, dus ik zie wel degelijk de eerste verbeteringen :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 maart 2007 10:44 
blizzaa schreef:
domboos schreef:
Wachttijd is ( als je door die vrouw niet van de lijn afgegooid wordt) minimaal 20-30 minuten


Afgelopen week, elke dag in de middag uur paar uur waren er geen wachtenden in de lijn, dus kreeg je meteen iemand aan de lijn, dus ik zie wel degelijk de eerste verbeteringen :)


heb jij toen ook gewerkt?

donderdag rond 14:30 had ik dit ook al een keer en vrijdag was het ook een paar keer.

ze moeten nu alleen de 2de lijns nog aan pakken.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 maart 2007 11:41 
Offline

Geregistreerd: do 12 okt 2006 20:12
Berichten: 77
De 2e lijn aanpakken gebeurt ook wel, de hele opzet van mpsd zal veranderen. Een groot gedeelte van mpsd wordt mphd 2e lijn en zal dus onder kpn contact gaan vallen. Een klein gedeelte van de huidige mpsd gaat naar de toekomstige mpsd, dat wordt dus een derde lijn binnen het domein van kpn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 maart 2007 12:10 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
magik schreef:
De 2e lijn aanpakken gebeurt ook wel, de hele opzet van mpsd zal veranderen. Een groot gedeelte van mpsd wordt mphd 2e lijn en zal dus onder kpn contact gaan vallen. Een klein gedeelte van de huidige mpsd gaat naar de toekomstige mpsd, dat wordt dus een derde lijn binnen het domein van kpn.

Heb de veranderingen al gemerkt in negatieve zin voor de IPB monteur. Helaas zijn de wachttijden voor de MPSD al 2 weken langer en als je dan iemand aan de telefoon krijgt is het een beginner die je als ervaren monteur nog aanwijzigingen moet geven. :cry:

Laatst zo'n medewerker nog aan de lijn gehad met zijn standaard zin: Wacht u maar 3 dagen als het dan nog niet werkt belt u maar weer terug. Heb de beste man uitgelegd dat hij niet meer bij 1e lijns zit, maar 2e lijns en dat hij gewoon de SIP gegevens moest synchroniseren met de box. Na overleg met zijn Supervisor werd dit uiteindelijk gedaan. :D

Het mooiste is nog dat nu ook naar je naam gevraagd wordt, omdat er door monteurs te vaak naar de MPSD gebeld wordt. Zelf bel ik alleen als de SIP-gegevens niet geladen worden of als het WAN MAC adres gewijzigd moet worden. Wil zelf ook wel een lijst bijhouden met namen van MPSD medewerkers en hoe zij omgaan met een verzoek van een IPB monteur. :evil:

Sorry, maar moest het even kwijt. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 maart 2007 12:58 
Offline

Geregistreerd: za 03 maart 2007 21:07
Berichten: 14
Woonplaats: Almere
Vanaf heden is het inderdaad zo dat we monteurs moeten loggen op het bellen en waarvoor ze bellen.


als het goed is hebben de meeste monteurs nu ook toegang met ANNET?
en kunnen zij (mits het werkt) de box vervangen.

anders kan de MPSD dit doen via TSM waar ze dan weer een VB voor nodig hebben......

Maar het komt allemaal wel goed :)

_________________
Ex ADSL & IPB 2delijner


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 maart 2007 13:59 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Chatjozef schreef:
als het goed is hebben de meeste monteurs nu ook toegang met ANNET?
en kunnen zij (mits het werkt) de box vervangen.

Zal wel voor EP monteurs zijn en niet voor AP monteurs. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 maart 2007 15:01 
Offline

Geregistreerd: za 03 maart 2007 21:07
Berichten: 14
Woonplaats: Almere
Volgens mij. en nu word het dan weer offtopic...

maar mogen SmartFix monteurs geen box vernieuwen???????
het kan zijn dat ik het verkeerd heb hoor!

en inderdaad eigen personeel hebben toegang tot ANNET

_________________
Ex ADSL & IPB 2delijner


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 maart 2007 15:36 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Volgens mij hebben de meeste, zo niet alle, AP monteurs geen toegang tot ANNET. Alles moet dan via de MPSD.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 maart 2007 19:13 
Offline

Geregistreerd: wo 03 jan 2007 23:13
Berichten: 18
zo hé, wordt wel erg intern nu, volg het even niet meer met al die afkortingen enzo.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 maart 2007 21:35 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 23:27
Berichten: 243
het grote kpn intern topic ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 maart 2007 23:59 
Offline

Geregistreerd: do 25 jan 2007 07:45
Berichten: 32
Woonplaats: Friesland
Ik doe 25 installaties in de week

deze week 7 storingen van de 25 stuks

waarvan 4 door eigen schuld.

Dat is bijna 25% storing in de week door dat de mensen

het zelf aansluiten

_________________
IPB monteur


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 maart 2007 00:11 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
daar geloof ik ook wel in, en hoop mensen sluiten het pakket zelf ondeskundig aan en gaan vervolgens lopen huilen als er van alles mis is met de verbinding. maar dat is mens eigebn, zodra de hand in eigen boezem moet worden gestoken schrijft ineens niemand meer.


blijft natuurlijk wel zo dat er legio problemen zijn waar de klant echt niets aan kan doen. dan is het de zaak van kpn doet deugdelijk op te lossen. als onderlinge communicatie dan totaal verkeerd is dan is de "poel des verderf" compleet.

we zullen allen gaan bemerken of de "dappere" woorden van kpn nu eens echt worden waar gemaakt. het ipb forum is allang bekend bij de meeste helpdesk medewerkers en ook bij monteurs. ik vind het super dat deze groep zich in diverse topics actief bezighouden om problemen op te lossen. toch zou ik graag eens en directeur op dit forum zien mengen om te laten zien/lezen waar diverse knelpunten zitten. tenslotte, veel problemen worden hier besproken, dus voor kpn-contact zou dit forum een "baken" kunnen zin om knelpunten op te sporen.

groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 maart 2007 13:43 
Offline

Geregistreerd: ma 01 jan 2007 14:50
Berichten: 122
Robdbx schreef:
Ik doe 25 installaties in de week

deze week 7 storingen van de 25 stuks

waarvan 4 door eigen schuld.

Dat is bijna 25% storing in de week door dat de mensen

het zelf aansluiten


Stomme rekensom. Van de 7 storingen blijven er dus 3 storingen over door de schuld van KPN. Dat is (bijna) net zoveel als de zelf-aansluiters. Of anders berekend: meer dan 10% van de storingen bij KPN (immers, 3 van de 25) wordt door KPN zelf veroorzaakt. Vrij hoog voor een standaard product...

Wat wil je hier mee zeggen? Dat de installatie-instructies niet goed zijn?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 maart 2007 14:53 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
nog een ander rekensommetje. als 4 van de 7 storingen veroorzaakt worden door de gebruikers zelf, dan worden 3 van de 7 storingen veroorzaakt door kpn. in dat geval wordt dus 43% van de storingen veroorzaakt door kpn zelf :shock:

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling