Als het probleem zich weer voor doet probeer het volgend:
Klik op
Start, klik op
Uitvoeren, type
cmd in, klik op
OK, een apart venster (DOS) opent.
Type nu in deze command-prompt: ping 192.168.2.1
Er wordt nu vier keer een poging gedaan om je Experia Box te bereiken vanaf je pc. Als je vier keer antwoord krijgt is de verbinding tussen de pc en de Box goed
Als je vier keer een time-out melding krijgt is de verbinding tussen de Box en de pc verbroken
Probeer dan handmatig een IP adres en DNS in te stellen per pc's:
Start / Instellingen / Netwerkverbindingen
Klik met je rechtermuisknop op LAN verbinding en kies Eigenschappen
Selecteer het
Internet Protocol TCP/IP en kies Eigenschappen.
Selecteer de optie: Een IP-adres opgeven en type een IP-adres in die tussen de 192.168.2.200 - 192.168.2.253 range in ligt.
Type bij Subnetmasker 255.255.255.0
Bij Gateway moet je 192.168.2.1 ingevoeren.
Bij Voorkeurs DNS voer je 195.121.1.34 in
Bij Alternatieve DNS voer je 195.121.1.66 in
Klik op OK en Sluiten
Let wel op dat elk IP-adres maar één keer in je eigen (draadloze) netwerk wordt gebruikt. Als je het IP-adres al een keer gebruik hebt zal XP dit melden als een IP-conflict.
Dan ziet het er zo uit als je dit op alle vier de pc gedaan heb:
Pc 1: IP Adres: 192.168.2.
201
DNS: 195. 121. 1. 34 & 195.121.1.66
Subnetmasker 255.255.255.0
Gateway 192.168.2.1
Pc 2: IP Adres: 192.168.2.
202
DNS: 195. 121. 1. 34 & 195.121.1.66
Subnetmasker 255.255.255.0
Gateway 192.168.2.1
Pc 3: IP Adres: 192.168.2.
203
DNS: 195. 121. 1. 34 & 195.121.1.66
Subnetmasker 255.255.255.0
Gateway 192.168.2.1
Pc 4: IP Adres: 192.168.2.
204
DNS: 195. 121. 1. 34 & 195.121.1.66
Subnetmasker 255.255.255.0
Gateway 192.168.2.1