Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 20 jun 2025 14:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ik begin te balen...
BerichtGeplaatst: do 18 jan 2007 18:06 

Mijn IPB Lite met Mine heeft 4 weken goed gewerkt. Opeens (drie weken geleden) werkt mijn Mine niet meer (sind wo 3 januari); bellen en Internet werkt zonder problemen. Mine maakt verbinding, maar het eindigt met plusjes op de tuner, en "Een even geduld" op het scherm. Alle bolletjes zijn dus succesvol doorlopen. Op 3 januari gebeld met de helpdesk, ik zou 5 januari teruggebeld worden. Niet gebeurd, ik op 6 januari zelf bellen en een afspraak voor een monteur gemaakt.

Wo 10 jan een monteur langsgeweest om de vermoedelijke kapotte EB te vervangen. Het vervangend exemplaar bleek defect. Ma 15 jan met een nieuwe EB. Deze bleek goed, maar loste het probleem niet op. Lijnmeting gedaan: slechte lijn. Op 15 januari toegezegd: ik word uiterlijk woensdag teruggebeld. Niet gebeurd, ik heb zojuist (donderdag) zelf gebeld. "Meneer, maakt u zich geen zorgen, u wordt teruggebeld volgende week", alus 3e lijn Mulitplay. Wanneer volgende week, vroeg ik. "Nou, volgende week."

Ik weet dus niet waar ik nu aan toe ben, wat er aan de hand is, hoe (en of!) de storing te verhelpen is. Wat ik wel weet, is dat mijn betaalde product niet werkt.

Uiteraard bel ik a.s. maandag zelf terug; dat is immers volgende week; ik vertrouw er niet op dat ik teruggebeld wordt (deze toezegging is immers al twee keer niet nagekomen). Maar ik heb toch liever dat er teruggebeld wordt wanneer toegezegd (deze week), en de volgende terugbel-belofte iets concreter zou zijn dan volgende week (dat zijn maar liefst 7 dagen volgens mijn agenda). Wordt een oplossing van een storing niet ingepland? Of wordt mijn storing niet als een storing gezien, en doet men "iets" wanneer er toevallig een wagentje in de buurt is...?

Nogmaals, het heeft 4 weken PRIMA gewerkt. Ineens niet meer...

Bah.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 jan 2007 20:13 
Site Admin

laten we hier wel vooruit stellen dat u niets hoeft te betalen. ik adviseer u ook dringens uw rekening te blokkeren tegen afschrijven. de rest is op dit forum al zo vaak beschreven. kpn levert traag, en bij problemen zijn hun nog veeeel trager. dat is ook de reden dat als en storing langer duurt dan 1 week de mensen alle bedragen die afgeschreven worden moet laten terug boeken. plus! op het moment de boel weer werkend is, de tijd dat het niet heeft gewerkt laten compenseren door kpn heeft u allen recht op!

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 jan 2007 23:55 
Site Admin

Je raad het nooit haha. Alles komt en beetje bij elkaar. Vanavond 46 min een gesprek gehad met de 2de lijn van KPN over het probleem dat ik heb met mine. Soms (1 keer per dag) valt het beeld zachtjes weg tot het zwart beeld is en dan is de enigste mogelijkheid zappen naar een ander kanaal en dan weer terug. vaak hebben wij dan wel weer beeld.

Toch zat mij dit niet lekker en zoals net gezegd toch maar even gebeld. Ik meen te weten dat mede moderator Wagenaar mij eens wees dat de waarde van de noise margin niet goed waren, dit zou liggen aan de bekabeling? Klopt, ze hebben vanavond de lijn gemeten en ook bij mij kwam eruit dat de lijn "slecht " zou zijn? Dit hoeft expliciet niet hier thuis te zijn...kan ook in de centrale! Vreemde is wel (heb ik ook uitgelegd) dat vòòr de lijn werd opgepimpt voor mine de noise margin in orde was en daarna niet meer?? dat snapte hij zelf ook niet helemaal. In ieder geval...ze sturen maandag tussen 2 en 4 een monteur die 1- de bekabeling gaat bekijken vanaf het irsra punt en ook de rest. Plus 2- ik ga over op de speedtouch dus ben benieuwd of dit de totale oplossing gaat geven?

Groet Marcel. :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 00:07 

stuur die monteur ook eens bij mij langs :)

Dat wat jij beschrijf had ik ook (totdat Mine het totaal niet meer deed).

Mijn noise margins zijn 8db down/25db up, line attenuation 26db down/24db up. 9224kb down, 517kb up. afstand centrale: 1900 meter

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 00:10 
Site Admin

dat is wel vreemd ja..het lijkt ook wel ofdat de verbinding langzamerhand steeds slechter wordt. hier heeft het de eerste 3 weken prima gedraaid maar nu begint het steeds meer klene nukken te verduren :x maar! verder draait het hier nog wel gewoon..alleen 1 keer per dag...afijn wat ik net ook schreef.

waarom bel je niet op? leg je mijn verhaal erbij uit en stel je voor dat er ook bij jou zo snel mogelijk een monteur de bekabeling komt inspecteren alsmede ook de centrale?

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 00:12 

Oh, maar ik bel ook wel; zie mijn verhaal hierboven. Grappige overeenkomst die je aanhaalt (zal toeval zijn): bij mij heeft het (ook) 3 a 4 weken prima gewerkt. Er is een ticket aangemaakt, en er wordt in de centrale e.e.a. nagekeken. Het duurt allemaal zo vreselijk lang voordat er iets gebeurt, helaas. Kweenie, 3 weken zonder TV is toch vervelend, niet?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 00:15 
Site Admin

zo zie je maar hoe soms dingen bij elkaar kunnen komen :wink: alleen het verschil is dat wij nog wel gewoon tv kunnen kijken en volgens mij jij niet? of wel? en natuurlijk maandag om 17.00 uur staat hier uitgebreid te lezen of het verbeterd is te ja of te nee :wink:

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 00:19 

Ik kan totaal geen TV kijken. Als ik de tuner opstart, dan gaat-ie netjes met de 5 bolletjes aan de gang naar alle 5 groen, en dan blijft het steken bij "Even geduld a.u.b.". Op de tuner verschijnen dan allemaal plus-jes.

Ik heb dit eens dagen achter elkaar laten staan: nog steeds plusjes en "Even geduld a.u.b.". Hmmm...

Ik ga maandag inderdaad effies bellen. Ik ga accoord dat er een storing is, maar ik wil wel weten wanneer er aan de storing gewerkt wordt. Communicatie... Nu tast ik in het duister, en 'hoop' dat het goed gaat komen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 00:20 
Site Admin

heb je de speedtouch al eens en harde reset gegeven?

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 00:22 

Ik heb een Siemens SX551.

Sure, meerdere malen ge-reset. paperclip 5 sec, 20 sec, 60 sec, restore naar factory settings, werkende backup configuratie teruggezet. Geen sjoeche

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 00:24 
Site Admin

dan is het bij u idd en ander probleem. het uw probleem nog wel geopperd in het gesprek maar hij zei alleen dat de lijn minimaal 11 mb moet hebben en dan uw huidige snelheid niet klopte. dus er moet bij u zo spoedig mogelijk en monteur de boel komen nakijken...van centrale tot isra punt en van isra punt tot aan de minebox.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 00:28 

Ik had vanavond een 2e lijns medewerker aan de lijn, en die kon in zijn scherm zien dat ik inderdaad 9.5Mb had, en hij bevestigde dat dat te weinig was. Maar, en dat is erg interessant, hij kon ook zien wat de echte snelheid kan zijn wanneer alles goed werkt. Namelijk, 13.5 Mb. En dat is dan ruim voldoende.

Ik vroeg: hoe komen jullie aan die 13.5 Mb. Is dat statistiek, of met een berekening? Nee, was het antwoord, dat is de uitkomst van een fysieke (!)meting. Dus, deze snelheid is mogelijk op mijn lijn, rekening houdend met de lijn, de afstand tot de centrale en alle andere factoren.

Dus, ergens liggen nog 4Mb op mijn lijn te wachten om bijgeschakeld te worden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 00:45 
Site Admin

bij mij werkt het geheel goed onder 12005 kb, dus dat u tekort komt is en zekerheid. de vraag is meer..wanneer gaan ze die 4mb bij koppelen? zo moeilijk moet dat toch niet zijn??

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 00:46 
Site Admin

wat trouwens wel leuk is om te melden, is dat de 2de lijn medewerker in het gesprek heeft gezegd dat kpn over twee weken gaat beginnen met nieuwe firmware zodat telefonie en internet gescheiden worden...dit ter akte :lol:

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 19:03 

Erg grappig, ik weet niet anders dan dat de uitrol van versie 1.41.2 gepland staat voor week 7.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]