Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu wo 25 jun 2025 01:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: VRS-call Slim lukt niet
BerichtGeplaatst: zo 24 dec 2006 03:18 
Offline

Geregistreerd: zo 08 okt 2006 00:41
Berichten: 24
Hallo,

Afgelopen avond heb ik de Speedtouch 780 met succes aangesloten. Ik heb een Slim-abonnement.

De Power-, Voice-, DSL-, Ethernet- en Internet- LED's op de Speedtouch branden groen en ik kan internetten. WLAN heb ik via de webinterface van de Speedtouch uitgeschakeld. Ik krijg een kiestoon op de telefoon, die op Phone 1 is aangesloten.

Wat niet goed lukt, is zelf bellen. Sommige nummers geven constant een ingesprektoon. Ook de VRS-call op 1365 geeft een ingesprektoon. Heeft iemand een idee hoe dit komt?

Bedankt alvast.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 dec 2006 11:38 
kan 2 dingen zijn je hebt het niet goed aangesloten of je sipaccount is niet geladen, probeer een harde reset. en wacht minimaal 2uur.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 dec 2006 13:30 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Bij de SpeedTouch krijg je altijd kiestoon ook al zijn de SIP gegevens nog niet geladen. Je kan een harde reset proberen zoals AK47 al aangeeft. Dit doe je door de reset toets ingedrukt te houden totdat de LAN ledjes gaan branden en een klik hoort. Wacht ongeveer een uur voordat je de VRS call probeert.

Bij geen resultaat bellen naar de helpdesk(0800-0505 optie 4) en deze kunnen de SIP gegevens laden in de SpeedTouch. Dit kan je ook meteen doen. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 dec 2006 17:28 
Wat nog leuker is om te weten bij siemens en speedtouch dat ze beiden een kiestoon geven als de box op het stroomnet aangesloten is dus geen kabel naar naar het isra, dus enkel het stroomkabel.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 dec 2006 17:56 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Bij Siemens alleen als het VoIP ledje brandt. Bij de SpeedTouch heb je altijd kiestoon ook als je alleen de spanning er op hebt staan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 dec 2006 19:25 
Offline

Geregistreerd: zo 08 okt 2006 00:41
Berichten: 24
Hallo,

Bedankt voor de suggesties. Vandaag heb ik twee keer een hard reset gedaan, daarna telkens twee uur gewacht met de VRS-call op 1365.

Dit werkte niet. Ik kreeg telkens weer de ingesprektoon.

Vervolgens met het helpdesknummer gebeld dat hierboven staat. Daar zei men dat er een notitie van was gemaakt en dat ik in de komende dagen dagelijks 1365 moest proberen.

Daarnet werd ik gebeld door iemand van KPN, die zei dat ik een bepaald 0800-nummer moest bellen om Slim te activeren. Dit bleek inderdaad te werken: nu hoorde ik wel de welkomstboodschap dat Slim was geactiveerd.

Alles werkt nu dus :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 dec 2006 19:44 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
FW schreef:
Vervolgens met het helpdesknummer gebeld dat hierboven staat. Daar zei men dat er een notitie van was gemaakt en dat ik in de komende dagen dagelijks 1365 moest proberen.

Typisch een opmerking van een 1e lijns medewerker die vaak alleen maar een ticket kan aanmaken en de klant moet maar afwachten.

FW schreef:
Daarnet werd ik gebeld door iemand van KPN, die zei dat ik een bepaald 0800-nummer moest bellen om Slim te activeren. Dit bleek inderdaad te werken: nu hoorde ik wel de welkomstboodschap dat Slim was geactiveerd.

Een behulpzame helpdeskmedewerker met meer ervaring. Helaas zijn er niet zo veel van. :cry:

Succes verder met SLIM bellen. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 dec 2006 15:02 
Marcel schreef:
FW schreef:
Vervolgens met het helpdesknummer gebeld dat hierboven staat. Daar zei men dat er een notitie van was gemaakt en dat ik in de komende dagen dagelijks 1365 moest proberen.

Typisch een opmerking van een 1e lijns medewerker die vaak alleen maar een ticket kan aanmaken en de klant moet maar afwachten.

FW schreef:
Daarnet werd ik gebeld door iemand van KPN, die zei dat ik een bepaald 0800-nummer moest bellen om Slim te activeren. Dit bleek inderdaad te werken: nu hoorde ik wel de welkomstboodschap dat Slim was geactiveerd.

Een behulpzame helpdeskmedewerker met meer ervaring. Helaas zijn er niet zo veel van. :cry:

Succes verder met SLIM bellen. :wink:


Dat is geen heldesk geweest maar servicedesk denk ik!!!!


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 dec 2006 08:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 21 nov 2006 12:06
Berichten: 21
Woonplaats: Assen
Meer het werk van een ServiceDesk...

_________________
waren de antwoorden van een helpdesk maar net zo talrijk als de oplossingen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 dec 2006 11:46 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Maakt niet uit of het een helpdesk of servicedesk medewerker was. Het gaat erom dat de klacht direct wordt verholpen en de klant niet wordt afgescheept met een ticket aanmaken en afwachten. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling