Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 11:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 09 sep 2009 16:58 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:08
Berichten: 99
Woonplaats: Almere
Zo, onze glasvezel aansluiting is gereed, dus ik vandaag naar de KPN-winkel om e.e.a. na te vragen en te bestellen.
Onze situatie :
Man + Vrouw, 3 kinderen en een poes. TV in de woonkamer, ouderslaapkamer en alledrie de kinderen ook een TV.
Man, vrouw en oudste kind ieder zijn eigen PC, een Wii, nog een laptop van de zaak (wireless) en een servertje in de meterkast.

Nu blijken er wat addertjes onder het gras te zitten, dus nu twijfel ik een beetje....

Een van die dingen is de levertijd, deze is gewoon ca. 6 maanden !!!
(De KPN medewerker vertelde het met droge ogen, echt waar. Hij kon er trouwens niet eens om lachen dat ik dat belachelijk lang vond, maar goed.....)

Ander puntje:
Op diverse fora had ik gelezen dat er naast digitale TV ook het "oude" analoge signaal beschikbaar zou zijn,
en dat de overdracht van de glasvezelaansluiting naar de STB bij de televisie over de bestaande coax-bekabeling zou kunnen gaan.
Dit zou betekenen dat mijn kinderen, drie stuks en alledrie een TV op de kamer, gewoon analoog TV konden blijven kijken.
Wij echter, op de ouder-slaapkamer, kunnen dan de tweede box gebruiken, zodat we daar ook digitaal kijken.

Helaas, bovenstaande configuratie wordt niet meer gebruikt volgens de KPN-winkel, de overdracht gaat van de Experia-box via een
UTP naar de STB bij de televisie. Dus voor iedere TV heb je een digitale ontvanger nodig. En wat is nu het vervelende, er worden er
maar maximaal 4 ondersteund door KPN. Meer ontvangers werkt mischien wel, maar levering van meer dan 4 stuks is niet mogelijk.
Dus is er in ieder geval 1 kind die straks geen TV meer heeft, wie dat wordt is nog even de vraag..........
Alternatief volgens de KPN-winkel, neem dan voor de 5e een digitenne-abo (goeie verkoper hoor, maar niet heus)

Bij een "Zilver"-abonnement met 4 ontvangers en een extra digitenne-abonnement ben je dan dus bijna € 100,- per maand kwijt.
(€ 80,- voor Zilver-abo, 2x € 5,- voor een 3e en 4e STB en € 8,50 voor een digitenne-abo)
Oké, het eerste half jaar krijg je nog € 20,- korting, dus dan € 80,- per maand.........
En dan heb ik het nog niet over de bekabeling die dan nog gemaakt moet worden.

Bij UPC Internet 60MB / Telefonie en televisie met 2 ontvangers ook ca. € 80,- per maand,
maar dan heb je dus geen extra ontvangers en kabels nodig voor bij de kinderen, die blijven gewoon naar het analoge signaal kijken.

Andere oplossing :
Gewoon gaan voor het Zilver-abo bij KPN (digitale TV alleen in de woonkamer en slaapkamer)
en dan bij UPC het basis-abo (analoog, € 16,70) aanhouden voor de kids. Kosten : € 96,70 per maand.

Wie weet er nog een ander goed alternatief ?
Ik weet het effe niet. Of zal ik wachten met bestellen, mischien komen er de komende maanden nog andere ontwikkelingen ?

_________________
voor een scheiding heb je haar nodig......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 sep 2009 21:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 aug 2006 23:15
Berichten: 310
Hoi,

*****************************************************************************************************
Exclusief voor Interactieve TV abonnees

Gratis abonnement op Digitenne voor het aansluiten van meerdere tv's

Met Interactieve TV bepaal je zelf wat je wilt zien, wanneer je het wilt zien. Je kunt Interactieve TV aansluiten op één televisie. Heb je meerdere tv's in huis, dan kun je op je andere tv's draadloos digitaal tv kijken via Digitenne van KPN.

Bron: http://www.kpn.com/tv/interactieve-tv/meerdere-televisies.htm

*****************************************************************************************************

Wel moet je digitenne ontvangers kopen/huren.

Zelf zou ik voor voor het Zilver-abo bij KPN gaan en gratis digitenne nemen voor de kids. Ik weet niet of deze combinatie geleverd wordt door kpn......
(wel ff checken of digitenne kan, is niet overal te ontvangen)

Flappie


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 sep 2009 16:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Eric schreef:

Een van die dingen is de levertijd, deze is gewoon ca. 6 maanden !!!
(De KPN medewerker vertelde het met droge ogen, echt waar. Hij kon er trouwens niet eens om lachen dat ik dat belachelijk lang vond, maar goed.....)



Gezien de aanloopproblemen sluiten ze de komende 6 maanden niemand meer aan.
Kennis van mij heeft het inmiddels wel maar is niet tevreden, storing na storing.....
Dus even wachten en hopen dat het na die 6 maanden wel allemaal goed werkt.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 sep 2009 18:37 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:08
Berichten: 99
Woonplaats: Almere
Robèrt schreef:
Eric schreef:

Een van die dingen is de levertijd, deze is gewoon ca. 6 maanden !!!
(De KPN medewerker vertelde het met droge ogen, echt waar. Hij kon er trouwens niet eens om lachen dat ik dat belachelijk lang vond, maar goed.....)



Gezien de aanloopproblemen sluiten ze de komende 6 maanden niemand meer aan.
Kennis van mij heeft het inmiddels wel maar is niet tevreden, storing na storing.....
Dus even wachten en hopen dat het na die 6 maanden wel allemaal goed werkt.


Robèrt,
Ik begrijp uit jou reaktie dat ik maar beter helemaal even moet wachten ?
Ik begon er al een beetje bang voor te worden.........

_________________
voor een scheiding heb je haar nodig......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 12 sep 2009 16:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Stond van de week in de lokale krant, ze sluiten momemteel niemand meer aan.
Eerst moeten alle problemen opgelost zijn.
Het aanleggen van het netwerk gaat overigens wel gewoon door.
Bij mij hebben ze in januari de boel in de meterkast gemaakt maar daarna heb ik nooit meer iets gehoord.
Je zou verwachten dat je toch meteen een of andere aanbieding krijgt of op zijn minst een berichtje dat het werkt.

Je zult dus in ieder geval 6 maanden moeten wachten.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling