Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 10:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 09 maart 2009 22:08 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Robèrt schreef:
Is dat wel zo, moet dat niet gewoon het standaard KPN kabeltje zijn?
Ben even het typenummer kwijt.

Telefoonkabel is tenslotte nooit Cat5.

Je bedoeld de standaard KPN kabel(norm88). Het gaat om de getwiste aderparen en de norm88 kabel heeft getwiste aderparen. Voor IPB verbindingen zijn alleen norm88 kabel of CAT5 of hoger geschikt. Dus geen andere kabels, zoals bouwmarkt kabel, platte aansluitsnoer, signaal(beveiligings)kabel, enz.

Robèrt schreef:
Cat5 is ontworpen voor netwerken en niet zozeer voor telefonie.

Dat klopt, voor datanetwerken en het DSL signaal van IPB is een datasignaal en geen telefoniesignaal.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: TG 787 Experia box
BerichtGeplaatst: wo 11 maart 2009 01:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
@Marcel234: in een aantal berichtjes terug heb je volgens mij iets verkeerds gedaan met "qoute".

Er staat eigenlijk geen reactie in het bericht en er staat in het geqoute deel dat je volledig over bent naar Ziggo?
Dat was toch juist van de baan?
Of begrijp ik er nu echt niets meer van?... :?:

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: TG 787 Experia box
BerichtGeplaatst: wo 11 maart 2009 21:10 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Klopt, daar is elders ook een misverstand over geweest (iptv forum van kpn) ik heb inderdaad geschreven dat ik de stekker uit ziggo had getrokken. na dat bericht heb ik tel contact gehad met ziggo en hun de keuze gegeven, of alles oplossen en compenseren óf alles ging terug na ziggo en zou het contract ontbinden. daarna heeft ziggo het 1 en ander ondernomen, waaronder een nnieuwe hd recoder opgestuurt, plus een zéér royale compensatie dat haalde mij alsnog over de streep om ziggo klant te blijven. Andere redenen om voor ziggo te gaan had ik al geschreven.

De downloadsnelheid is nog wat onstabiel maar up is prima en goed. telefonie en tv is uitstekend te noemen, maar dat was bij kpn ook zo.

Kortom, helemaal niks mis met kpn, een prima dienst maar het was puur de snelheid/prijs en hd kwaliteit dat de overstap toch bindend maakte. Ik had het weliswaar even moeten schrijven hier, maar ben zeer recentelijk aan een nieuwe baan begonnen en daardoor heb ik er verder niet meer aan gedacht, escuus voor dit misverstand.


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: TG 787 Experia box
BerichtGeplaatst: do 12 maart 2009 00:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Geen excuus nodig hoor!

Nu is het duidelijk.
Een nieuwe baan is wel even belangrijker dan een terugkoppeling op het forum... :)

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: TG 787 Experia box
BerichtGeplaatst: do 12 maart 2009 17:47 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
@marcel234:is de prijs kwaliteitverhouding bij Ziggo beter dan bij KPN ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: TG 787 Experia box
BerichtGeplaatst: do 12 maart 2009 19:00 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Oei maarten, lastige vraag. Op beide fronten zijn er plus en min punten. Kpn heeft met iptv weer uitzending gemist, kan je bij ziggo ook krijgen maar dan mag je vrolijk een decoder van 400 euro aan gaan schaffen, ik vind dit belachelijk hoog, ook laat de downsnelheid soms te wensen over.

Kpn heeft qua hd tv een ruime achterstand op ziggo, eer glas echt is uitgerold zijn we zeker een jaar of 5 verder (euh, als de krediet crissis dit al niet langer gaat laten duren?) verder is het qua downloadsnelheid en prijs beter als kpn. waar je met alles in 1 bij kpn voor 60 euro net 8mb krijgt heb je bij ziggo voor hetzelfde geld 20mb. goeie nieuwsserver plus 6 maanden gratis toegang tot hdtv kanalen.

Kortom, aan beide partijen kan je iets aanmerken, maar voor mij was hdtv het eindpunt om toch voor ziggo te gaan en daarbij de royale downloadsnelheid (als deze stabiel zou zijn)


Groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling