Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 12:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 20 aug 2008 23:34 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
vanavond kwam ik dit tegen:

http://www.stopstandby.nl/index.html

Denk het er zijne van, ergens zit er wel wat in. Ook een andere aanbieder kwam met zijn mediabox er niet genadig vanaf.

Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 21 aug 2008 00:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Er zit wel wat in....
Die site is overigens niet foutloos, een kerncentrale draait echt niet altijd op vol vermogen maar daar gaat het hier niet om... :wink:

We moeten ons druk maken om dit soort kleine energie-slurpers.
Vorige week een Nuon-voorlichter, wij Nederlanders gaan "binnenkort" 's zomers meer stroom verbruiken dan 's winters.
Dat komt door de explosieve verkoop van airco's.
Een airco is een ware stroomslurper, als dit ding een dag aan staat kan een modem/EB/decoder wel 5 jaar op draaien denk ik.
Gaan wij met z'n allen er goed om denken en minder stroom verbruiken dan gaat de prijs zeker flink omhoog.... :shock:

Maar het is wel goed als de volgende generatie electronica eens minder stroom ging verbruiken.
Neem mijn nieuwe laptop met een T9300 processor, ding is flitsend snel maar geeft behoorlijk warmte af.
Een laptop is toch geen kachel?
Warmte uit zo'n ding is verspilde moeite...

@Marcel234: koste het moeite om die andere aanbieder niet bij naam niet noemen?..... :wink:

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 21 aug 2008 01:58 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Kleine moeite, groot plezier robért 8)


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 21 aug 2008 08:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Plezier is belangrijk!... :)

Maar ik heb zo'n verslindende box. En inderdaad is 27 Watt in gebruik en 22 Watt (!!!) in rust erg veel, te veel!
Ik kreeg deze box in december vorig jaar en wist dat dit een slurper was, had ik al eens vernoemen.
Al jarenlang hou ik mijn energieverbruik wekelijks bij in een spreadsheet, zo weet je wat je verbruikt.
Je mag deze box officieel niet stroomloos zetten, er zijn er velen die het wel doen zonder problemen.

Na een week viel mij op dat ik flink meer stroom verbruikte, er stond ergens iets 200W continue verstoken!
Dit ging zelfs 2 weken achter elkaar door en daar werd ik flink zenuwwachtig van..... :shock:
Ik kocht een energiemeter om die box na te meten en daarom weet ik die cijfers van nu.

Wat bleek, ik had die week ook twee nieuwe PC gekregen die elk samen 400W verbruikten en die stonden 12 uur per dag aan!
Ik was deze nieuwe rakkers helemaal vergeten bij de zoektocht naar het opeens gestegen stroomverbruik...... :mrgreen: :mrgreen:
Een PC verbruikt echt veel stroom hoor, zeker als ze bij mij de laatste maanden applicaties draaien welke een 100% CPU vragen.


Moderne platte schermen gebruiken in standby gelukken nagenoeg niets, <0,1W is netjes dacht ik.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling