Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 14:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: norton 2008.
BerichtGeplaatst: ma 05 nov 2007 00:29 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Een geruime tijd terug heb ik een redelijke revieuw gegeven van norton 360. Inmiddels was het tijd weer eens iets anders uit de stal van norton te proberen, en in mijn geval werd dit de veelgeprezen norton internet security 2008.

Installatie verloopt vlot en probleemloos. Je behoeft net al als bij norton 360 niet meer eindeloos opnieuw te blijven opstarten na afronding van de installatie procedure. Ook norton 2008 maakt gebruik van sonar. Het geheel neemt veel minder ruimte in beslag en zit minder diep geworteld in het systeem zodat je pc niet trager wordt door eindeloze processen van norton.

Interface ziet er gelikt uit. Het toevoegen van Network functies is zeker de moeite waard. Je kunt onderling protected remoten naar elkaar toe zonder hobbels of bang te hoeven zijn dat data onveilig wordt overgezonden.

Al met al een stukje beter dan norton 360. Maar dat is begrijpelijk. Norton moet mee gaan met de markt gezien goedkopere nod32 de nodige klanten weg roomt bij symantec. De prijs is "redelijk" ik betaalde €69.95 voor 3 pc`s. dus omgerekend een jaar lang beschermt voor slechts 23 euro per pc.

Nu 3 weken al draaiende en zeer tevreden.


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 nov 2007 08:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 17:39
Berichten: 599
Woonplaats: Middelburg
Ik hou het maar lekker bij Avast pro. Al jaren tevreden nooit problemen mee gehad, en houd meer tegen als Norton. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 nov 2007 11:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Ik wou het niet zeggen..... :)

Ik gebruik dat Avast nu ook een jaar denk ik en heb geen problemen ondervonden.
Ik had voorheen McAfee op al mijn machines staan en dat begon steeds zwaarder en zwaarder te worden.
Elke update maakte de PC langzamer.....
Avast is blijkbaar veel lichter in gebruik maar houdt wel "alles" tegen.

Maar zo heeft iedereen zijn/haar eigen voorkeur.

M.v.g,
Robèrt

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 nov 2007 22:06 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Avira loopt hier prima icm Sunbelt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 nov 2007 23:15 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
zoveel mensen zoveel wensen toch :wink: ik heb een jaar of 2 geleden heeel veeel virussoftware uit getest waaronder ook avast. inderdaad houd veel tegen, maar laat in bots weer steken vallen. plus, avast zijn interface vind ik niet zo mooi en makkelijk handelbaar, dus, zoveel mensen zoveel wensen :)


groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 nov 2007 01:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Beste Marcel,

Zo is het maar net!
En daarom kunnen we gelukkig allemaal kiezen waar een ieder zich prettig bij voelt.

Ik zweer bij Avast maar mijn zoon krijgt toch zo nu en dan een virus binnen. Hij kl**it dan ook met van alles en nog wat en is heerlijk eigenwijs... 8)

M.v.g,
Robèrt

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 nov 2007 21:24 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
kijk, je kan alles nog veiliger maken als het al is toch? maar voor de zekerheid heb ik er voor 1 jaar maar norton antibot bijgezet op alle pc`s :wink:

als het goed is (lees als :lol: ) moeten ze nu toch wel redelijk potdicht zitten.


groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 nov 2007 02:49 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
zag vanavond een leuk torrentje staan op btjunkie (wat een naam zeg :lol: ) norton ghost 12.0. even gekeken of dit kon dienen voor een back-up te maken van de pc, en ja hoor, presies mijn style en wat ik zocht.

lang leven online aankopen, want het staat er al op! superhandy binnen uurtje tijd een gehele image van de c shijf op de externe harde schijf gebrand. mocht er nu iets fout gaan is het met 1 muisklik verholpen.

dus symantec heeft meer te bieden dan alleen virus software. ook in back-ups en onderhoud van je pc hebben ze leuke producten. nu nog een systemworks basic er bij zien te krijgen. dan heb ik voor het komende jaar een super fijne pc met alle voorzorgsmaatregelen die ik maar kon bedenken :D

groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 nov 2007 03:37 
Offline

Geregistreerd: di 05 jun 2007 01:46
Berichten: 69
ik gebruik zelf GEEN virus scan of firewall. werk al 2 jaar probleemloos met internet.

Het probleem qua virussen zit vooral tussen het beeldscherm en rugleuning.

Het bezoeken van websites waarvan ik de inhoud niet vertrouwt levert automatisch het afsluiten van de webbrowser op.

tevens installeer ik heel veel kleine programma's om te testen voor het werk. en ik heb nog nooit problemen gehad met mijn windows.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 nov 2007 03:50 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
dan hoop ik oprecht dat u niet telebankiert of werkt met girotell. want phishing is momenteel hot voor mensen die graag met UW geld aan de haal willen gaan. hedenavond was hierover nog een stuk over op ik meen te weten rtl4. alleen dit jaar zijn er veel slachtoffers te prooi gevallen aan deze nieuwe vorm van internetfraude (oftwel phishing genoemd) vaak hadden de slachtoffers uit ontwetendheid geen antivirus software geinstalleert waardoor het voor fraudeurs hapklare korst was deze pc`s te laten phishigen.

virussen ala, dat beschadigt alleen de pc, maar wat als uw zuurverdiende geld naar een onbekende rekening wordt gepuchst? uw goed recht om geen maatregelen te nemen, maar neem wel de gevaren in acht.


groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 nov 2007 00:17 
Offline

Geregistreerd: di 05 jun 2007 01:46
Berichten: 69
ik weet heel goed wat ik doe. ik zit zelf in de ICT. maar ik laat alles via de router lopen. daar zit een goede firewall in. en als je merkt dat er wat verkeerd gaat meteen verbinding met internet verbreken. klinkt wat erg maar is wel effectief, als ik wat zit te surfen op internet en kom op een website terecht waar ik de inhoud niet van vertrouw is het kruisje al in gedrukt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 nov 2007 10:11 
Offline

Geregistreerd: ma 01 jan 2007 14:50
Berichten: 122
macho schreef:
als ik wat zit te surfen op internet en kom op een website terecht waar ik de inhoud niet van vertrouw is het kruisje al in gedrukt.

... dan kan het al te laat zijn...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 nov 2007 11:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
hoevenm schreef:
macho schreef:
als ik wat zit te surfen op internet en kom op een website terecht waar ik de inhoud niet van vertrouw is het kruisje al in gedrukt.

... dan kan het al te laat zijn...


Dan kan al het inderdaad al behoorlijk te laat zijn.
Malware komt als eerste binnen en dan pas zie je een plaatje op je scherm.

Natuurlijk staat het een ieder vrij om zich niet tegen de boze buitenwereld te beschermen.
Als je "rustig" aan doet zal het gerust een tijd goed gaan.

Een firewall in een router van 45 euro vertrouw ik toch iets minder dan een losse firewall van 750-1250 euro.

M.v.g,
Robèrt

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 nov 2007 23:20 
Offline

Geregistreerd: di 05 jun 2007 01:46
Berichten: 69
Robèrt schreef:
Als je "rustig" aan doet zal het gerust een tijd goed gaan.


jaartje of 2 inmiddels.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling