Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 12:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 apr 2007 17:52 
Offline

Geregistreerd: vr 27 apr 2007 16:46
Berichten: 69
marcel234 schreef:
toch vreemd :?: als je leest en ziet dat symantec jaarlijks veel in de prijzen valt als beste anti virus software en daarbij ook nog en miljarden bedrijf is, zu je toch moeten kunnen denken dat dit en goed product is :?:

Dat Symantec jaarlijks (veel) in de prijzen valt met beste anti virus software wist ik niet, volgens mij is dat ook niet zo. Ze scoren gemiddeld voor wat betreft het stoppen van malware en zijn traag met updates en het oplossen van bugs in eigen software. In de tests die ik gezien heb komen veelal Kaspersky, BitDefender en NOD32 als beste uit de bus. De reden dat Symantec een miljarden bedrijf is heeft voornamelijk te maken met een goede marketing, dat zegt werkelijk niets over de kwaliteit van het product. Producten als Norton AntiVirus zijn ook niet door Symantec zelf bedacht maar overgenomen van andere bedrijven, in het geval van Norton AntiVirus: Peter Norton Computing.

Bekijk bijvoorbeeld deze test waaruit blijkt dat zowel NIS 2006 als NIS 2007 je computer (nog steeds) traag maken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 apr 2007 19:39 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
ik heb zojuist en andere test zitten lezen die ging tusen de grote marktspelers van dit moment: mcafee, norton en windows one care.

uit deze test komt one care weer beter uit de bus maar heeft norton 360 weer en betere firewall. de nieuwe mcafee 2007 deed mij veel denken aan norton 2007 waardoor het en beetje afkijk spelletje werd.

daarom maakt denk ik, dt ook wel en moeilijke tread. over bv avast of nod32 zijn de meningen òòk weer verdeeld. de een zweert erbij terwijl de ander absoluut het weer niets vind.

waar onomstotelijk norton 360 mee scoort is de online back up functie. ik heb die zelf ook in gebruik en is erg handig. je dient wel en beetje upload in huis te hebben, maar je kan wel tot 2gb al je waardevolle bestanden opslaan. mocht je pc om welke reden craschen kan je dus na herinstallatie je bestanden weer terug halen vanuit je noton account.

de functie wordt nog door geen andere virus maker ondersteunt. verder komt idd norton nog steeds naar voren als geheugenkiller en dat het je pc slow maakt. nogmaals, ik beschik over en zeer snelle machine waardoor ik hiervan geen last hebt van en tragere machine.

noot: ik heb inmiddels norton 360 op de pc van mij dochter geinstalleerd als trail. deze pc heeft 1.9ghz en 768 werkgeheugen. ook op deze machine draaien alle aplicatie`s naar behoren en snel. hiervan akte.

afijn, veel mensen nemen en product dat bij hun past, ook danks zijn alombekende foutjes blijf ik toch wel geloven in norton. met en beetje inzet en tacktiek kàn norton nog steeds en belangrijke speler blijven in virus protectie :arrow: :!:


groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 apr 2007 20:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 04 aug 2006 22:53
Berichten: 383
Woonplaats: Maassluis
Tijdje terug op Webwereld stond er een stukje over een onafhankelijke instantie die virusscanners getest had. En inderdaad kwam Norton daar behoorlijk beroerd uit de kast.
Misschien als je zoekt op Webwereld.nl dan kom je hem tegen.
Kasperskiy of weet ik hoe die heet kwam er als best uit met iets van 99% NOD daar niet veel onder en Norton kwam pas op een veel lagere plaats.

En ik weet niet hoe jij aan die informatie komt maar Onecare van Microsoft schijnt een van de beroerdste scanners te zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 apr 2007 21:13 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Windows Live OneCare
Windows Live OneCare is een degelijk product. Al het commentaar van Symantec en McAfee was onjuist, Microsoft heeft hier gewoon een goed product weten af te leveren. Ook al heeft Live OneCare niet de meeste features, de prijs daarentegen is zeker lager dan die van zijn concurrenten en dat is alleen maar goed voor de consument. De bèta van Windows Live OneCare kan hier gehaald worden.

McAfee Total Protection
McAfee Total Protection is simpel gezegd de nieuwe Norton en dat valt tegen. Het product had de meeste features, maar daar staat een dure prijs tegenover. Namelijk erg veel geheugenverbruik. Het is goed om te zien dat McAfee eindelijk zijn producten heeft gestroomlijnd, in tegenstelling tot vorig jaar toen we na installatie 4 keer moesten herstarten. Dat is in Total Protection de grootste verbetering.

Norton 360
Symantec heeft heel veel werk verricht aan Norton 360 en volgens mij gaan ze laten zien dat ze het kunnen. Waar vorige versies faalde slaagt Norton 360. Het product is sneller en minder log geworden. Dit komt doordat veel code is herschreven, in tegenstelling tot McAfee die alleen zijn interface heeft opgepoetst. Norton is altijd een krachtig product geweest, en met Norton 360 zal dat ook zo blijven. Wél is er nog veel werk aan de winkel, want er waren op het moment van testen nog erg veel bugs aanwezig.

Eindconclusie
De grootste verrassing lag bij Symantec, die met Norton 360 een goed product gaat afleveren. Helaas was McAfee met Total Protection de grote tegenvaller, al die functionaliteit is leuk, maar het geheugenverbruik lag toch echt té hoog.

Dat Microsoft de anti-virus markt betreedt, is een goed gegeven. Met name voor de consument. Windows Live OneCare blaast nieuw leven in de anti-virusmarkt en zorgt ervoor dat bedrijven als Symantec en McAfee hun producten zullen moeten gaan verbeteren. De consument kiest nu eenmaal eerder voor de prijs, en Microsoft heeft al in Amerika laten zien het te kunnen. Zowel Symantec als McAfee hebben er dus een geduchte concurrent bij en met Windows Live OneCare zou Microsoft wel eens de anti-virusmarkt kunnen veroveren...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 apr 2007 21:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 04 aug 2006 22:53
Berichten: 383
Woonplaats: Maassluis
Hier http://www.av-comparatives.org/seiten/e ... port13.pdf heb je een uitgebreid testverslag van een onafhankelijke instantie die virusscanners test. In het verleden stond symantic daar heel slecht. Nu staan ze goed en lopen gelijk op met Eset (NOD). Microsoft is echt waardeloos. Die staat op puntje 6 van deze lijst stijf onderaan op alle aspecten. Dit was ook een tijdje terug breed uitgemeten in de pers.
Zie http://www.pcworld.com/article/id,12952 ... ticle.html en http://www.webwereld.nl/articles/45446/ ... osoft.html


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 apr 2007 22:56 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
de berichtgeving dat one care slecht zou zijn is afkomstig van mcafee en symantec. deze twee hebben veel te duchten van deze one care van microsoft. gezen deze alle broncode`s heeft kunnen ze later veel beter intrigeren dan bv en symantec. daarom zijn beide partijen zo bang voor one care :wink:

groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 apr 2007 23:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 04 aug 2006 22:53
Berichten: 383
Woonplaats: Maassluis
marcel234 schreef:
de berichtgeving dat one care slecht zou zijn is afkomstig van mcafee en symantec. deze twee hebben veel te duchten van deze one care van microsoft. gezen deze alle broncode`s heeft kunnen ze later veel beter intrigeren dan bv en symantec. daarom zijn beide partijen zo bang voor one care :wink:

groet marcel.


Heb je die linkjes goed gelezen en ook dat onafhankelijke testonderzoek?
Die hebben niks te maken met welke commerciele instantie dan ook.
Webwereld en pcworld zijn toch gerenomeerde websites die zich niet laten beinvloeden door derden.
Overigens waren het niet alleen deze twee sites. Beetje Googlen kom je zat informatie over dit onderwerp tegen.
Zie http://www.nu.nl/news/997005/53/rss/Vir ... _test.html
Er staat dat ze "aanzienlijk verbeterd" zijn, en die aanhalingstekens staan er niet voor niks, bagger dus. De scanner vindt maar 82% van de virussen Gaat natuurlijk nergens over. Deze test is gedaan door de consumentenbond en komt dus aardig overeen met de test van die andere onafhankelijke instantie die ik eerder vermeldde.

_________________
http://www.parre.net


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 apr 2007 23:17 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
klopt...weet ik, ik reageerde ook op een eerder geplaats bericht van mijzelf :wink: die stelling dat one care slecht zou zijn is afkomstig van symantec en mcafee. dat one care niet echt deugd wist ik ook. ik meen te weten jongsleden nog ergens en programma te hebben gezien waarin deze one care genadeloos werd neer gesabelt.

maar vergeet niet louwrens dat microsoft nog steeds plenty centjes heeft om iets mega neer te zetten waarmee ze bv symantec-mcafee/avast en de andere ver achter zich kunnen laten.

de grote voorspong is dat microsoft alle broncode`s heeft van hun eigen besturingssystemen heeft :wink: daarom houd microsoft one care nog steeds in beta versie en gratis! ik verwacht dat pas over en jaar microsoft echt klaar zal zijn met one care maar dan ook echt en naadloos programma gaan aanbieden.

maar...ze zullen haast moeten maken. de negatieve geluiden vooroorzaakt veel schade.

groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 apr 2007 23:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 04 aug 2006 22:53
Berichten: 383
Woonplaats: Maassluis
Ongetwijfeld zal Microsoft in de toekomst iets goeds neerzetten. Maar zolang ze het niet integreren in de OS verwacht ik dat Symantic en macafee de grootste namen zullen blijven op het gebied van virussoftware.
Het gaat ze pas de kop kosten als Microsoft het in haar besturingssysteem gaat plaatsen. Zo is Netscape ook neergesabeld.
Persoonlijk vind ik dat oneerlijke concurrentie en dat vond de EU ook :shock:

_________________
http://www.parre.net


Laatst bijgewerkt door Louwrens op zo 29 apr 2007 23:47, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 apr 2007 23:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Microsoft iets goeds neerzetten?????

Ik denk niet dat ze dat nog gaat lukken..... :)

M.v.g,
Robèrt


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 apr 2007 23:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 04 aug 2006 22:53
Berichten: 383
Woonplaats: Maassluis
Robèrt schreef:
Microsoft iets goeds neerzetten?????

Ik denk niet dat ze dat nog gaat lukken..... :)

M.v.g,
Robèrt


Ach ooit in het windows 95 tijdperk zei ik dat ook.
Maar je kan praten wat je wilt, Windows XP is een stabiel product geworden. Af en toe een lekje bijwerken. Maja dat kan je verwachten als je groot bent. Hoge bomen vangen veel wind.
Hackers vinden het leuker om XP te kraken dan Linux. Gewoon omdat de meerderheid van de wereld met Microsoft zit. Als Linux groter wordt ondervinden ze dezelfde problemen.

Ik vind het ook niet leuk om te zeggen maar XP is gewoon een perfect product geworden.
Zelf zit ik in de ICT en de linux en unix goeroe's bij ons geven dat ook toe.

_________________
http://www.parre.net


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 apr 2007 23:43 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
ik ga volledig mee met louwrens. xp is en uitmuntend pruduct geworden. maar robèrt, windows is altijd al het mikpunt geweest van kritiek, en! begrijpelijk. bijna de hele wereld gebruikt software van microsoft dus zal ook veel eerder kritiek tegen zich hebben als bv en linux.

ook vista zal over en jaar of 2 perfect zijn, maar dat kost tijd, en je weet..tijd is een relatief iets :lol:



groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 apr 2007 00:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Ook ik werk al jaren in de ICT, 23 jaar om precies te zijn.
Morgen, de 30e krijg ik na 18 jaar trouwe dienst voor 16/40 mijn ontslag..... :evil:
Nee, een sorry kon er nog niet af....
Ziek tijdens ontslag is niet leuk want dan krijg je geen WW.....

Maar goed, ik werk al jaaaaaaaren met een AS/400 van IBM.
Niks geen gezeur met virussen, niks geen gezeur met patches, updates of ander ongemak.
Gewoon 24 uur per dag 7 dagen per week en 365/366 dag per jaar draaien met dat ding.
Ik zou niet anders meer willen!

M.v.g,
Robert


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 mei 2007 23:21 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
na veel lovende woorden geschreven te hebben begint er nu toch wel en iritant probleem te ontstaan met deze norton 360 :cry:

als ik bv naar nos teletext wilt surfen klapt mijn gehele verbinding eruit..dwz de pagina is niet bereikbaar, msn klapt eruit en dat duurt +-10 sec en dan meld msn zich weer aan en is de gezochte pagina weer bereikbaar.

echt soortgelijke problemen zijn op 1 op tweakers na niet te vinden, maar hoop dat symantec op mijn mail die ik ga sturen iets kan vertellen wat ik hier aan kan doen. de genoemde oplossing van msn verwijderen en opnieuw installeren bied geen uitkomt :cry:


groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 mei 2007 09:25 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Norton kost je veel vermogen en is misschien wel een programma dat verder gaat dan een andere virusscanner maar gezien de prijs en de gratis beschikbare produkten zou ik persoonlijk niet snel overgaan tot de aanschaf van een produkt als dit maar smaken verschillen :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling