Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 13:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: norton 360 (aanrader)
BerichtGeplaatst: za 28 apr 2007 15:44 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
ik gebruik al sinds jaar en dag de antivirus software van symantec naar tevredenheid. het enigste minpunt was wel altijd dat het programma en zware wissel trok op je pc waardoor deze in bepaalde applicatie`s vrij traag werd.

nu heb ik de nieuwe norton 360 eerst getest als trial en nu gekocht voor 1 jaar.

mijn eerste indruk van deze 360 is zeer goed, mooi en makkelijke interface en wat nog veel meer belangrijk is dat het programma niet langer en zware wissel meer trekt. alles loopt nu lekker vlot! onder taakbeheer valt mij op dat symantec nu minder processen heeft om alles goed te controleren. nog leuke bijkomstigheid is dat norton 360 vrijwel alles aan boord heeft, dwz: firewall-virus software, maar ook pc tune-up en bescherming tegen fraudeleuze website (pshiging).

kortom, voor mij een waardevol programma en raad deze zeker aan de lezers hier aan :lol:


groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 apr 2007 15:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 04 aug 2006 22:53
Berichten: 383
Woonplaats: Maassluis
marcel234 schreef:
ik gebruik al sinds jaar en dag de antivirus software van symantec naar tevredenheid. het enigste minpunt was wel altijd dat het programma en zware wissel trok op je pc waardoor deze in bepaalde applicatie`s vrij traag werd.

nu heb ik de nieuwe norton 360 eerst getest als trial en nu gekocht voor 1 jaar.

mijn eerste indruk van deze 360 is zeer goed, mooi en makkelijke interface en wat nog veel meer belangrijk is dat het programma niet langer en zware wissel meer trekt. alles loopt nu lekker vlot! onder taakbeheer valt mij op dat symantec nu minder processen heeft om alles goed te controleren. nog leuke bijkomstigheid is dat norton 360 vrijwel alles aan boord heeft, dwz: firewall-virus software, maar ook pc tune-up en bescherming tegen fraudeleuze website (pshiging).

kortom, voor mij een waardevol programma en raad deze zeker aan de lezers hier aan :lol:


groet marcel.


Poeh hé.
Ik ben tijdje terug juist gestopt met Norton.
De pc werd zo traag als dikke sh***t.
Mij werd door diverse collega's NOD32 geadviseerd omdat het ook nog eens als zeer goed getest was.
En inderdaad, ik merk niks van de updates en de pc werkt heel fijn.
Het feit dat je Norton moet weghalen met een aparte verwijdertool is al maf natuurlijk. Als je dit nl niet gebruikt blijft er een hoop rotzooi achter in je registry, mappen etc.
NOD32 is 12 mb, Norton is pietsie groter denk ik.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 apr 2007 16:13 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
ik moet er wel bij opmerken dat ik gebruik maak van een hele snelle machine :wink: 3.4 ghz met 2 gig werkgeheugen. ik kan mij voorstellen dat norton 360 bv op een machine met 1.6 ghz en 256 werkgeheugen geheel anders zal werken.

maar nogmaals, bij mij draait die als en zonnetje 8)


groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 apr 2007 16:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 04 aug 2006 22:53
Berichten: 383
Woonplaats: Maassluis
marcel234 schreef:
ik moet er wel bij opmerken dat ik gebruik maak van een hele snelle machine :wink: 3.4 ghz met 2 gig werkgeheugen. ik kan mij voorstellen dat norton 360 bv op een machine met 1.6 ghz en 256 werkgeheugen geheel anders zal werken.

maar nogmaals, bij mij draait die als en zonnetje 8)


groet marcel.


Dat is inderdaad heel snel. Kan je nagaan als je NOD32 gebruikt, dan istie nog veeeeeeel sneller :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 apr 2007 17:11 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
ik heb al eens eerder geschreven welke anti virus software`s ik allemaal hebt getest 8) ook nod32 is daaronder geweest, en idd, nod32 is snel maar de interface spreekt mij totaal niet aan.

ook macafee, zonealarm, avg enzo heb ik wel eens getest. en alhoewel symantec zeker niet als 1 van de beste uit de test kom blijf ik er toch op terug vallen...gewoonte? wie zal het zeggen? maar deze norton 360 vind ik toch echt wel toppertje :)


groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 apr 2007 19:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Ik gebruik sinds enige tijd Avast!, dat is gratis.... 8)

Updates komen vanzelf binnen en het lijkt allemaal goed te werken.
Mijn laptop is sneller geworden omdat de laatste versie van McAfee wel erg veel vroeg van de machine.

Ik heb nog geen virus mogen ontvangen, of Avast! heeft ze toch doorgelaten.... :P

M.v.g,
Robèrt


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 apr 2007 20:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 04 aug 2006 22:53
Berichten: 383
Woonplaats: Maassluis
marcel234 schreef:
ik heb al eens eerder geschreven welke anti virus software`s ik allemaal hebt getest 8) ook nod32 is daaronder geweest, en idd, nod32 is snel maar de interface spreekt mij totaal niet aan.

ook macafee, zonealarm, avg enzo heb ik wel eens getest. en alhoewel symantec zeker niet als 1 van de beste uit de test kom blijf ik er toch op terug vallen...gewoonte? wie zal het zeggen? maar deze norton 360 vind ik toch echt wel toppertje :)


groet marcel.


Ja idd als je een virusscanner neemt om de gui dan is NOD32 niet mooi inderdaad. Dat ben ik met je eens. Maar persoonlijk wil ik de virusscanner eigenlijk geeneens zien. Hij moet onzichtbaar voor me op de achtergrond draaien zodat ik er geen last van heb. Klikken doe ik er zelden of nooit op. Soms één keer in de paar maanden om te kijken of die updates nog goed gaan. In het begin configureer ik hem daarna nooit meer.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 apr 2007 22:24 
Offline

Geregistreerd: wo 17 jan 2007 14:42
Berichten: 68
Louwrens schreef:
marcel234 schreef:
ik heb al eens eerder geschreven welke anti virus software`s ik allemaal hebt getest 8) ook nod32 is daaronder geweest, en idd, nod32 is snel maar de interface spreekt mij totaal niet aan.

ook macafee, zonealarm, avg enzo heb ik wel eens getest. en alhoewel symantec zeker niet als 1 van de beste uit de test kom blijf ik er toch op terug vallen...gewoonte? wie zal het zeggen? maar deze norton 360 vind ik toch echt wel toppertje :)


groet marcel.


Ja idd als je een virusscanner neemt om de gui dan is NOD32 niet mooi inderdaad. Dat ben ik met je eens. Maar persoonlijk wil ik de virusscanner eigenlijk geeneens zien. Hij moet onzichtbaar voor me op de achtergrond draaien zodat ik er geen last van heb. Klikken doe ik er zelden of nooit op. Soms één keer in de paar maanden om te kijken of die updates nog goed gaan. In het begin configureer ik hem daarna nooit meer.



Wat ben ik toch blij met m'n MAC , geen gedonder met virussen.
En dus heb ik ook geen virusscanner nodig. Ik kan hoogstens "drager" zijn. Maar ik merk er niks van. Gelukkig maar.


Juul


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 apr 2007 22:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Beste Juul,

Ach al die virusdreiging geeft toch een beetje spanning.... 8)

M.v.g,
Robèrt


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 apr 2007 22:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 04 aug 2006 22:53
Berichten: 383
Woonplaats: Maassluis
Robèrt schreef:
Beste Juul,

Ach al die virusdreiging geeft toch een beetje spanning.... 8)

M.v.g,
Robèrt


Tja het went.
Mensen die in de grote stad van Rotterdam wonen zorgen ook dat hun deuren goed gesloten zijn. Mensen diep in de binnenlanden van Nederland zijn weer gewend de hele dag hun buitendeur open te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 apr 2007 04:35 
Offline

Geregistreerd: vr 27 apr 2007 16:46
Berichten: 69
Zelf heb ik slechte ervaringen met Norton, of het nu nog een 'ramp' is kan ik niet beoordelen, maar toen ik het gebruikte zoog het in tegenstelling tot gratis varianten zoals AVG alle systeem bronnen leeg. Ook was het moeilijk te verwijderen, iets waar meer mensen last van hebben, uiteindelijk is dit gelukt met een tooltje. Voor mij geen Norton meer, als ik soms dingen lees lijkt het wel een virus, maar dan één waar je ook nog voor moet betalen.. Avast, AntiVir en AVG zijn in gratis versies te verkrijgen die over het algemeen goed scoren in vergelijkende tests.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 apr 2007 13:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 aug 2006 23:15
Berichten: 310
Louwrens schreef:
Tja het went.
Mensen die in de grote stad van Rotterdam wonen zorgen ook dat hun deuren goed gesloten zijn. Mensen diep in de binnenlanden van Nederland zijn weer gewend de hele dag hun buitendeur open te houden.


Ik woon in Rotterdam en laat deur rustig open. Heb niet alleen een virusscanner maar ook twee hele grote honden :lol: :lol: :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 apr 2007 14:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Beste Flappie,

Zijn die honden bestand tegen het Martin-Gaus-Virus?..... :D

M.v.g,
Robèrt


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 apr 2007 15:03 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
toch vreemd :?: als je leest en ziet dat symantec jaarlijks veel in de prijzen valt als beste anti virus software en daarbij ook nog en miljarden bedrijf is, zu je toch moeten kunnen denken dat dit en goed product is :?:

maar goed, ieder heeft zo zijn voorkeuren hierin, en ik kan niets anders zeggen dat ik echt al jaren met veel plezier gebruik van van norton. in al die jaren (vanaf 2001) heeft die 1 virus doorgelaten, maar dat was ook wel beetje eigen schuld :oops: ik was nml. en crack aan het zoeken en dacht deze gevonden te hebben. het bestond uit en winrar bestand en daarin moest dan zgn die crack zitten.

eind resultaat was dus dat het geen crack was dat je gebruikte maar en virus :evil: en daardoor bleef mijn pc bij het opstarten hangen. gelukkig had ik en image van norton gohst dus na 1 uur was het weer verholpen. 1 ding heb ik geleerd hiermee, gewoon kopen en niet lopen rommelen met cracks :oops:



groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 apr 2007 16:34 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Louwrens schreef:
Mensen diep in de binnenlanden van Nederland zijn weer gewend de hele dag hun buitendeur open te houden.


Ook dat was eens :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling