ik heb zojuist en andere test zitten lezen die ging tusen de grote marktspelers van dit moment: mcafee, norton en windows one care.
uit deze test komt one care weer beter uit de bus maar heeft norton 360 weer en betere firewall. de nieuwe mcafee 2007 deed mij veel denken aan norton 2007 waardoor het en beetje afkijk spelletje werd.
daarom maakt denk ik, dt ook wel en moeilijke tread. over bv avast of nod32 zijn de meningen òòk weer verdeeld. de een zweert erbij terwijl de ander absoluut het weer niets vind.
waar onomstotelijk norton 360 mee scoort is de online back up functie. ik heb die zelf ook in gebruik en is erg handig. je dient wel en beetje upload in huis te hebben, maar je kan wel tot 2gb al je waardevolle bestanden opslaan. mocht je pc om welke reden craschen kan je dus na herinstallatie je bestanden weer terug halen vanuit je noton account.
de functie wordt nog door geen andere virus maker ondersteunt. verder komt idd norton nog steeds naar voren als geheugenkiller en dat het je pc slow maakt. nogmaals, ik beschik over en zeer snelle machine waardoor ik hiervan geen last hebt van en tragere machine.
noot: ik heb inmiddels norton 360 op de pc van mij dochter geinstalleerd als trail. deze pc heeft 1.9ghz en 768 werkgeheugen. ook op deze machine draaien alle aplicatie`s naar behoren en snel. hiervan akte.
afijn, veel mensen nemen en product dat bij hun past, ook danks zijn alombekende foutjes blijf ik toch wel geloven in norton. met en beetje inzet en tacktiek kàn norton nog steeds en belangrijke speler blijven in virus protectie
groet marcel.