Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 05 jul 2025 15:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: fout na reset ExperiaBox
BerichtGeplaatst: wo 07 jun 2006 16:09 
Offline

Geregistreerd: di 06 jun 2006 16:12
Berichten: 142
Woonplaats: Groningen
Na een harde reset brandt de vpio led niet meer en is geen telefoonverkeer mogelijk, ADSL doet het wel. Als ik rechtstreeks op de EB inlog zie ik onder Status bij Voip accounts "No accounts"staan.
Ik heb al met de helpdesk van Het Net gebeld, maar die zegt dat dat nog wel 2 dagen kan duren ! zijn er nog andere oplossingen ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 jun 2006 16:12 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Heb je ISDN of analoog ? Verder is het goed te weten waarom je de EB gereset hebt,want als het ivm de firmware-update voor ISDN is dan zal de Helpdesk toch evt het Voip-stuk voor jou moeten gaan laden !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 jun 2006 16:28 
Offline

Geregistreerd: di 06 jun 2006 16:12
Berichten: 142
Woonplaats: Groningen
Ik heb de analoge versie, Reset is gedaan omdat de EB niet reageerde op wijzigingen via normale menu telefoonbeheer. Ik heb heb inmiddels wel op doorschakelen kunnen zetten, zodat ik gesprekken via mijn GSM binnen kan krijgen. Er is al contact met de helpdesk geweest.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 jun 2006 16:55 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Je zou kunnen overwegen om nog eens een reset te doen,dus 10 seconden reset knopje ingedrukt te houden en dan geduldig af te wachten maar het komt vaker voor dat na een reset het Voip-stuk door de hd geladen moet worden.

Quote:

Controleer eerst of u kunt internetten vanaf een op uw KPN Experia Box aangesloten computer
Het kan zijn dat uw KPN Experia Box opnieuw is gereset, waarna de configuratie niet goed is bijgewerkt. Reset de KPN Experia Box handmatig door met een puntig voorwerp de Reset schakelaar (met de spanning ingeschakeld) achter op de KPN Experia Box +/- 10 seconden ingedrukt te houden. Let op het ADSL lampje en het Online lampje. Eerst zal het ADSL lampje constant gaan branden daarna het Online lampje waarna de configuratie wordt opgehaald, hierna zal de KPN Experia Box opnieuw opstarten, waarna voor de tweede maal het ADSL lampje eerst zal gaan branden en daarna het Online lampje. Nu zal het VoIP lampje ook moeten branden
Als er wel internet mogelijk is maar het VoIP lampje brand niet kan het ook zijn dat het VoIP netwerk van KPN een storing heeft. Het is mogelijk dat dit na enige tijd vanzelf goed komt (hangt van het probleem af), dus u zou even kunnen afwachten. Ook kunt u vanaf een wel werkende telefoonverbinding de helpdesk bellen.(0900-0244 0,10 euro per minuut)

Unquote


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 jun 2006 17:17 
Offline
Erelid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 maart 2006 22:38
Berichten: 810
Woonplaats: Sleeuwijk
Ik weet dat er mensen zijn waar het na een keer of 5 een reset ging werken. Zo niet onderstaande proberen.


Zou toch even het nummer wat Maarten aangeeft proberen te bellen en vragen/aandringen om door te verbinden naar een tweede lijns medewerker.

0800-0407 optie 4 kun je ook proberen.

_________________
Luctor et Emergo.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 jun 2006 17:55 
Offline

Geregistreerd: di 06 jun 2006 16:12
Berichten: 142
Woonplaats: Groningen
Helaas op dat nummer helpen ze geen klanten van Het Net dus
:twisted: en de helpdesk van Het Net had ik al gebeld en die zouden het doorgeven. ADSL werkt dus wel en ik heb alle eerdere raadgevingen al opgevolgd. Ook heb ik er nog maar een mail achteraangestuurd. Valt me tegen dat er bij Het Net, een KPN dochter, zo traag wordt gereageerd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 jun 2006 18:00 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
KPN zet het produkt weer anders in de markt dan HetNet en Planet,dochters of zusjes van elkaar,maakt niet uit.Dat ze je op het 0800 nummer niet helpen is jammer en wellicht ook onbegrijpelijk :?: :!:

Als je al een aantal keren gereset hebt zit er denk ik niks anders op dan te wachten :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 jun 2006 21:27 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
mennomulder schreef:
Helaas op dat nummer helpen ze geen klanten van Het Net dus
:twisted: en de helpdesk van Het Net had ik al gebeld en die zouden het doorgeven. ADSL werkt dus wel en ik heb alle eerdere raadgevingen al opgevolgd. Ook heb ik er nog maar een mail achteraangestuurd. Valt me tegen dat er bij Het Net, een KPN dochter, zo traag wordt gereageerd.

Resettoets minimaal 20 sec. ingedrukt houden, dan moet de EB alle gegevens weer ophalen uit de KPN database. In de avond is het rustiger, probeer het dan eens.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 jun 2006 09:21 
Offline

Geregistreerd: di 06 jun 2006 16:12
Berichten: 142
Woonplaats: Groningen
En na een nacht afwachten, nog geen telefoonverbinding, moet ik spijt krijegen van aanmelden bij Surefen en Bellen :x ? Ik heb maar weer eens de helpdesk van Het Net gebeld en als die bij de 2e lijns informeren, krijgen ze geen gehoor :twisted: !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 jun 2006 12:15 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
mennomulder schreef:
Ik heb maar weer eens de helpdesk van Het Net gebeld en als die bij de 2e lijns informeren, krijgen ze geen gehoor :twisted: !


Dat is mi niet aan de orde,wat ze bedoelen te zeggen is dat het druk is en daarom niemand kunnen bereiken.
Ik heb net even gesproken KPN 0800-0407 optie en ik zou zeggen probeer het nog een keer.Wat is je klantnr bij HetNet ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 jun 2006 19:03 
Offline

Geregistreerd: di 06 jun 2006 16:12
Berichten: 142
Woonplaats: Groningen
Ik heb 0800-0407 optie 4 gebeld en na enige aandrang, want ze wilden mij niet helpen omdat ik bij Het Net moest wezen, hebben ze toch de zaak nader bekeken: ik zou binnen 2 dagen worden teruggebeld.
Mijn klantnummer bij Het Net is 22199237 en bij KPN Breedband (via via achtergekomen) 41433402.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 jun 2006 20:20 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
mennomulder schreef:
Ik heb 0800-0407 optie 4 gebeld en na enige aandrang, want ze wilden mij niet helpen omdat ik bij Het Net moest wezen, hebben ze toch de zaak nader bekeken: ik zou binnen 2 dagen worden teruggebeld.
Mijn klantnummer bij Het Net is 22199237 en bij KPN Breedband (via via achtergekomen) 41433402.

Jammer dat ze niet doorverbinden met 2e lijns, deze kunnen de VoIP gegevens controleren en eventueel laden in je EB.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 jun 2006 21:56 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Misschien kan ik nog een poging wagen met het verzoek je te bellen,want dat was het voorstel van de medewerker die ik vanmorgen sprak.Blijkbaar heb je een ander gesproken :cry:

22.58 uur:
Ik heb zojuist even gebeld met de tweedelijns,maar mail even je postcode en huisadres want de tweedelijns kon je zonder deze gegevens niet vinden.Je ziet ze willen wel helpen :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 jun 2006 09:03 
Offline

Geregistreerd: di 06 jun 2006 16:12
Berichten: 142
Woonplaats: Groningen
Maarten,

Ik heb mijn gegevens naar je inbox gestuurd ! Mogelijk kan jij nog wat betekenen, waarvoor mijn danK ! :P

_________________
Een dutje achter het stuur is soms van eeuwige duur !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 jun 2006 09:04 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
@Menno:heb zojuist met tweedelijns gesproken en ze hebben eea opnieuw geladen.Het zou weer moeten werken en ze bellen jou thuis of op je mobiel.

Laat even weten of het werkt.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling