Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 12:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 20 jun 2009 11:00 
Offline

Geregistreerd: vr 19 jun 2009 17:55
Berichten: 2
Dag Forumleden,

Ik heb onlangs de KPN draadloze verbindingsset (Home plug; KPN deal met Devolo) aangeschaft om via het stroomnet een LAN verbinding naar de zolder te leggen. Een draadloze WiFi verbinding met de Experiabox is niet mogelijk want het signaal is te zwak (2 betonnen vloeren etc.). Bovendien gaat mijn voorkeur uit naar kabels. Na deze set 'plug and play' conform gebruiksaanwijzing aangesloten te hebben bleek de 'plug' goed te gaan maar de 'play' helaas niet.
Het lijkt er op dat de experiabox wel initieel automatisch een netwerkadres toewijst maar het is (van de zolder PC) niet mogelijk om naar de experiabox te pingen (192.168.2.1). Kortom geen verbinding.
IK heb tevens enkele malen de 'homeplugs' gereset (uit het netwerk genomen) en weer opgenomen via het coderingsknopje aan de onderkant van de plug. Tot nu toe geen resultaat. Verder nog geprobeerd een vast IP adres voor de zolder PC in te stellen . Ook geen resultaat.
Als ik het toegewezen IP adres probeer te vernieuwen krijg ik de melding dat dit niet lukt.
Beide homeplugs ook in hetzelfde (duo) stopcontact gestopt. Geen resultaat.
VIrusscanners, Firewalls etc. zijn uitgezet.

Wie heeft er een suggestie?

(Op een ander forum las ik een bericht dat het signaal van de Experiabox mogelijk te zwak was om vanwege 'storingen' in het stroomnet door aangesloten apparatuur etc. door te dringen; een Hub tussen de Experiabox en de Homeplug waardoor het signaal zou worden versterkt zou een mogelijke oplossing zijn? )


Hanzel


Besturingssysteem: Windows XP SP2
Experiabox staat op begane grond. Twee PC's en een notebook (WiFi) aangesloten. Eén PC naast de experiabox en de andere dus op zolder.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 20 jun 2009 11:42 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Homeplugs moeten op een vaste 230V contactdoos in de muur aangesloten worden en op dezelfde fase als je meerdere fase in de groepenkast hebt. Via diverse 230V verlengblokken kan je problemen krijgen.

Probeer eerst eens dicht bij de EB de Homeplugs werkend te krijgen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 20 jun 2009 12:39 
Offline

Geregistreerd: vr 19 jun 2009 17:55
Berichten: 2
Dag Marcel,

Ik heb dit ook al eens geprobeerd. Zo'n dubbel vast stopcontact. De twee home plugs (een op de EB en de andere op de PC) naast elkaar (zouden elkaar moeten 'zien' dus) maar ook hier kreeg ik dezelfde melding.
Ik zal het nogmaals proberen en beide nogmaals 'resetten'.

Hanzel


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2009 11:51 
Offline

Geregistreerd: za 06 sep 2008 13:26
Berichten: 31
Dag Hanzel,

Bij mij zijn de Devolo's AV 200 Plus sinds medio februari jl. probleemloos in gebruik i.c.m. met een Fritzbox 7170.
Volgens mijn bescheiden mening is het type, laat staan: merk, router totaal niet van belang voor een onberispelijke werking.

Sorry dat ik het aansnijd maar heb je wel de installatie CD gedraaid en voordien de beveiligingssleutel (vermeld op de adapters zelf) genoteerd?
Als het goed is installeer je het programmaatje op elke aan te sluiten computer waarna je na enkele seconden gevraagd wordt de sleutel van eerste adapter (aangesloten op de router dus) in te voeren.
Mocht je meer dan één computer in gebruik hebben dan dien je ook van die naburige exemplaren de respectieve sleutels in te voeren.
De dichstbijzijnde adapter (bij je computer) wordt daarentegen "automatisch" herkend en die bijbehorende sleutel hoef je als zodanig niet in te voeren.

Ik ken het onder de KPN-vlag verkochte type niet maar veronderstel dat het, net als bij het geval, van die grote dingen zijn waarin een steker kan worden ingestoken.
Zo ja, dan dien je bij voorbeeld een verdeeldoos in de Devolo te steken en niet andersom.
Zulks is van cruciaal belang voor een goede werking!

Last but not least: de door jou gememoreerde knopjes hebben geen reset-functie maar zijn bedoeld om je netwerk -met één druk op de knop- te beveiligen.

Geloof me die dingen zijn een uitkomst: heb herhaaldelijk vergelijkingsmetingen gedaan en het blijkt dat de behaalde snelheid vergelijkbaar is aan die van bekabeld wat absoluut niet gezegd kan worden van WLAN.

Hoewel plug & play ook hier niet opgaat zou ik het setje nog maar niet teruggeven temeer daar het intussen door het toonaangevende tijdschrift Computerbild in een uitvoerig onderzoek als beste werd getest......

Suc6
roy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 jun 2009 12:11 
Offline

Geregistreerd: za 06 sep 2008 13:26
Berichten: 31
Ben benieuwd naar het eindresultaat van je pogingen om het setje aan de praat te krijgen.
Misschien even een terugkoppeling...?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 27 jun 2009 00:29 
Offline

Geregistreerd: za 06 sep 2008 13:26
Berichten: 31
De vragensteller die klaarblijkelijk niet even de beleefdheid in acht neemt te reageren op verschillende aangereikte suggesties.....

Moderator: tijd voor een "slotje" ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 27 jun 2009 06:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 17:39
Berichten: 599
Woonplaats: Middelburg
We doen het slot erop.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling