Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 20:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 24 dec 2008 11:17 
Offline

Geregistreerd: di 23 dec 2008 11:37
Berichten: 2
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum.
In januari 2009 ga ik over op snel surfen en bellen van het net.
Ik krijg de experiabox enz.
Momenteel heb ik enkel ADSL en staat mijn draadloze router boven op een van de slaapkamers op een aansluitpunt die vanaf de meterkast daarnaar toe loopt ( ISDN aansluiting)
Nu is mijn vraag, kan, na het porteren, de box weer gewoon daar op aangesloten worden?
En nog een vraag over de telefoonaansluiting:
Als de telefonie werkt, kan ik dan weer gewoon mijn telefoon op de telefooncontactdoos in de kamer aansluiten, of moet dat rechtstreeks vanaf de box?

Misschien domme vragen, maar kan het niet echt vinden hier en ik weet er zo weinig vanaf :oops:

Alvast bedankt, Josje.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 dec 2008 11:35 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Hallo en welkom op dit forum :D

Het is vrij eenvoudig. Als u het pakket binnen krijgt plaatst u deze op het punt waar nu uw oude draadloze router staat, vervolgens krijgt u in het pakket en zéér gdeaitaleerde instructie aan hoe u het pakket moet aansluiten. Het is stap voor stap uitgelegd en de kans dat u de mist ingaat is vrijwel nihil te noemen.

Wel kan ik alvast verklappen dat uw telefoon niet meer rechtstreeks op het contactpunt komt te zitten maar op de achterkant van de experiabox. Als u straks de experiabox in uw handen heeft en aan de achterkant kijkt ziet uw 2 ingangen, telefoon 1 en telefoon 2, uw huistelefoon komt op telefoon 1 te zitten en daarna zal het gewoon moeten gaan werken. Na ongeveer 10 werkdagen haalt u de splitter tussen het israpunt en de experiabox weg want dan is de potering rond.

namens ipb forum veel plezier met uw surf en bellen :D en mochten er toch nog vragen of problemen zijn kunt u altijd hier posten en zullen wij u trachten met raad en daad bij te staan! :D


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 dec 2008 12:05 
Offline

Geregistreerd: di 23 dec 2008 11:37
Berichten: 2
:D Heel hartelijk bedankt voor de snelle reactie!! Super!!
Nu weet ik een beetje waar ik aan toe ben, ik ben blij dat de box gewoon boven kan blijven staan.
Ik zal nu ook een extra lang telefoonsnoer kopen, zodat dat, vanaf de box naar mijn huiskamer geleidt kan worden.

Nogmaals bedankt!!!

Groeten, Josje


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 dec 2008 12:41 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Graag gedaan :wink:


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 dec 2008 21:28 
Offline

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 19:42
Berichten: 3
Probleem is dan wel, dat je geen ondersteuning kan krijgen van de helpdesk. Die ondersteunt alleen maar modems tot maximaal 3 meter van het isra. maar het moet idd wel zo werken zoals marcel uitlegt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 dec 2008 23:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 sep 2007 21:12
Berichten: 74
Woonplaats: Amsterdam
Je kan ook, via de huiskabels, de telefoon 1 aansluiting naar de standaard telefoonplaats, huiskamer begrijp ik , door leggen.
Gewoon een draad met de rj-11 aansluiting in telefoon 1 steken en de uit het kabeltje komende draden goed doorverbinden met je huiskabel. Dan werkt je telefoon daar ook.

Die kolder over de huisaansluiting (tegenwoordig noemen ze dat isra) begrijp ik nog steeds niet. KPN geeft aan werken tot een afstand van maximaal 100 gegarandeerd is bij gebruike van een deugdelijke (typegoedkeuring of zo) kabel.

_________________
Denk je ff over te stappen van ADSL en Telefonie (een sneltrein)
Kom je in een IPB omgeving waar bij de minste tegenwind (bellen) je beter naar de kroeg kunt gaan dan internetten.
En het is nog lekker ook, een pilsje bij de pieper.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 25 dec 2008 02:09 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Voor slechts enkele tientjes (en voor een drol op marktplaats) koop je al en draadloze dectset. Zo hoef je nooit geen kabels en dergelijke te trekken en kan je overal bellen zonder dat je vast staat op 1 locatie. Dit is maar een sugestie natuurlijk :wink:


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling