Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 29 maart 2024 00:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 23 aug 2008 12:40 
Offline

Geregistreerd: vr 15 dec 2006 22:32
Berichten: 39
Woonplaats: Vriezenveen
Ik bezit momenteel de Speedtouch ST780i (ISDN).
Ik heb ook 2 telefoon nummers maar gebruik het tweede nummer nooit.
Is het mogelijk om deze Experiabox te laten vervangen door een Experiabox Analoog.
Uiteraard mag het tweede nummer dan komen te vervallen.
De reden is dat wanneer ik bijv. wil overstappen naar een andere ADSL provider,
deze niet allemaal geschikt zijn, wanneer je nu een ISDN versie hebt.
Of moet je eerst weer terug naar standaard telefonie, deze dan laten veranderen naar analoog
en dan weer opnieuw internet + telefonie aanvragen.
Misschien kan een helpdesk medewerker van KPN of Het Net hier duidelijkheid over geven.
Deze vraag in het verleden al eens gesteld via de helpdesk, maar daar krijg je steeds verschillende
antwoorden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 23 aug 2008 17:19 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Maar heb je nu nog ISDN of heb je IPB?

Dit is inderdaad een bijzonder onduidelijk sitiuatie, iedereen geeft een ander antwoord....

Ik weet uit eigen ervaring dat ik bij een overstap gewoon op mocht geven dat ik een analoge lijn had.
Die overstap ging uiteindelijk niet door dus weet ik het, helaas, niet uit een afgeronde eigen ervaring.
Ik wilde van Planet-IPB overstappen naar Tiscali en de helpdesk van die laatste was heel resoluut.
"U geeft gewoon op dat er een analoge lijn ligt en wij regelen de rest" was het antwoord.

Ik hoop wel dat dit "waar" is.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 23 aug 2008 17:48 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Je kan gewoon overstappen naar iedere beschikbare provider. Dat je een ST 780iWL hebt gekregen is omdat je destijds een ISDN lijn had, deze is na de portering verdwenen.

Als je een nieuwe ADSL lijn aanvraagt moet je niet aangeven analoge(PSTN) of ISDN lijn, maar dat je geen lijn van KPN hebt. Je hebt dus een kale breedband en geen linesharing i.c.m. PSTN of ISDN. Een kale breedband is meestal op PSTN basis, je hebt dan een PSTN modem nodig die veelal bij de provider verstrekt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 23 aug 2008 19:48 
Offline

Geregistreerd: vr 15 dec 2006 22:32
Berichten: 39
Woonplaats: Vriezenveen
Robert,
ik heb uiteraard IPB, anders had ik volgens mij ook geen experiabox ST780i.

Marcel,
Als na portering de ISDN lijn verdwenen is, waarom krijg ik dan telkens na dat ik problemen heb gehad opnieuw een ISDN experiabox.
Ik heb al 2x een Siemens SX552 en 2x een ST780i gekregen na verschillende klachten.
Terwijl ik al vaker heb aangegeven dat ik geen tweede telefoonnummer hoef te hebben.
En volgens mij zou ik wanneer ik weer een vaste telefoonlijn zou nemen weer terugvallen op ISDN.
Dus administratief sta ik volgens mij nog steeds als ISDN-er bekend.
En hoe gaat dit dan bij eigen nummerbehoud, als ik zeg dat ik geen KPN lijn heb?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 23 aug 2008 20:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Deze ST780i werkt ook op een "gewone" ADSL lijn, vandaar mijn vraag.... :wink:

Mij is wel eens verteld dat je in de centrale op een isdn-achtige DSLAM zit, en in de administratie blijf je daar als ISDN-er bekend staan.
Daarom krijg je bij iedere vervanging weer een ISDN versie van het modem terwijl dit misschien niet eens nodig is.
Kan me ook voorstellen dat KPN je weer terug wilt hebben op ISDN als je met IPB stopt, verdienen ze misschien meer op en is technisch "beter"?

Overstappen met nummerbehoud mag nergens meer een probleem zijn lijkt mij.
De nieuwe provider regelt dit met de oude, zolang jij de opfdracht geeft dit uit te laten voeren.

Het is nog altijd jammer dat overstappen bij iedereen zoveel vragen oproept!
Dat moet toch echt eens goed en duidelijk beschreven worden hoe dit gaat.
Iedereen krijgt er vroeg of laat wel eens mee te maken.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 aug 2008 17:11 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Is al vaker behandeld dat een ADSL annex B(ISDN) alleen werkt op een DSL lijn die via een ISDN DSLAM loopt, daarom krijg je steeds een annexB(ISDN) modem bij omruiling van een defect modem. Een annex A(PSTN) modem werkt alleen via een PSTN DSLAM.

Natuurlijk zijn er altijd ''hobbyisten" die denken dat het misschien wel werkt. :oops:

Je staat bij KPN in het systeem als ex ISDN abonnement, dus via een ISDN DSLAM. Als je overstapt naar een andere provider moet je aangeven dat je geen KPN(PSTN of ISDN) lijn hebt, maar een kale breedband met VoIP. Je krijgt dan een annex A modem, want je verhuist naar een andere gewone(PSTN) DSLAM van een andere provider.

Sorry, maar duidelijker kan ik niet zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 aug 2008 20:07 
Offline

Geregistreerd: vr 15 dec 2006 22:32
Berichten: 39
Woonplaats: Vriezenveen
Marcel het is duidelijk, bedankt voor je duidelijke uitleg :D

Gerard


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling