Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 22:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 29 jul 2008 14:12 
Offline

Geregistreerd: vr 15 dec 2006 22:32
Berichten: 39
Woonplaats: Vriezenveen
Bericht van Het Net ontvangen dat ik kosteloos mijn abonnement tot 17 augustus kon opzeggen i.v.m. met aanpassen tarieven.
Had nu abonnement t/m 31-12-2008.
Email gestuurd naar HetNet of ik kosteloos kon overstappen naar internetplusbellen extra van KPN.
Ik heb nu ook bel onperkt bij Het Net (voor 44,95 per maand) en voor 5 euro meer krijg je dubbele download en
4-voudige upload snelheid. Vandaag gebeld door Het Net die mij kosteloos willen overzetten naar KPN.
Met ongeveer een maand moet dit geregeld zijn. Ik krijg binnen een week een schriftelijke bevestiging.
Maar afwachten hoe dit afloopt, ik houd jullie op de hoogte.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 29 jul 2008 16:27 
gteunis schreef:
Bericht van Het Net ontvangen dat ik kosteloos mijn abonnement tot 17 augustus kon opzeggen i.v.m. met aanpassen tarieven.
Had nu abonnement t/m 31-12-2008.
Email gestuurd naar HetNet of ik kosteloos kon overstappen naar internetplusbellen extra van KPN.
Ik heb nu ook bel onperkt bij Het Net (voor 44,95 per maand) en voor 5 euro meer krijg je dubbele download en
4-voudige upload snelheid. Vandaag gebeld door Het Net die mij kosteloos willen overzetten naar KPN.
Met ongeveer een maand moet dit geregeld zijn. Ik krijg binnen een week een schriftelijke bevestiging.
Maar afwachten hoe dit afloopt, ik houd jullie op de hoogte.


Voor mij hetzelfde verhaal: ik heb nu instapsurfen en bellen (30 euro, geen mogelijkheid voordeeloptie Avond en Weekend) en ik heb aangevraagd internetplusbellen basis (35 euro, inclusief Avond en Weekend, dubbele down- én upload). Omdat hier de voordeeloptie bij inbegrepen is, is het prijsverschil eigenlijk maar 2,50 euro :)
Heb deze overstap telefonisch geregeld. Een bevestiging per mail is binnen.
Overigens is mij door de helpdesk verzekerd dat je bij hetnet sowieso een maandcontract hebt. Dit geldt ook voor de "oude" klanten en ook als er bij je gegevens iets anders staat!


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2008 11:48 
Offline

Geregistreerd: zo 30 dec 2007 12:06
Berichten: 3
Ik krijg desgevraagd de mededeling dat dit alleen kan met volledige opzegging en dus verlies van mijn telefoonnummer. Kortom mijnheer zit u uw contract maar gewoon uit. Wie heeft hier nog ervaring mee? Of nogmaals proberen in de hoop dat ik een coopreratievere medewerker aan de lijn krijg?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2008 13:37 
Be schreef:
Ik krijg desgevraagd de mededeling dat dit alleen kan met volledige opzegging en dus verlies van mijn telefoonnummer. Kortom mijnheer zit u uw contract maar gewoon uit. Wie heeft hier nog ervaring mee? Of nogmaals proberen in de hoop dat ik een coopreratievere medewerker aan de lijn krijg?

Mij werd gevraagd of ik mijn nummer wilde behouden. Dit heb ik bevestigd.
Vanwege de wijzigingen bij hetnet, kan iedereen per half augustus zijn abo opzeggen. Ik heb de overstap naar ipb van kpn gemaakt. Hoef daarom ook geen bijkomende kosten te betalen.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: do 07 aug 2008 14:11 
Offline

Geregistreerd: vr 15 dec 2006 22:32
Berichten: 39
Woonplaats: Vriezenveen
Vandaag brief ontvangen van KPN.
Daarin wordt aangegeven dat ik een nieuw abonnement afsluit bij KPN.
Er wordt met geen woord gerept over het overstappen van Surfen en Bellen naar InternetPlusBellen Extra.
Ook krijg ik een een email adres waar de honden geen brood van lusten.
Er staat tevens aangegeven dat ik vanaf 6-8-2008 gebruik zou willen maken van InternetPlusBellen.
Daarop Klantenservice van KPN gebeld. Daar kon men ook niets ontdekken dat ik zou overstappen van Het Net
naar KPN. Nog sterker, na navraag werd mij gezegd dat ik helemaal niet kon overstappen.
Dat dit had moeten gebeuren voor 31-7-2008. Gezegd dat in de brief van Het Net de datum 17-08-2008 stond.
Zij bleven bij de datum 31-7-2008 en dat de bestelling niet door zou gaan. daarop heb ik de bestelling geannuleerd.
Ook gevraagd om een schriftelijke bevestiging of e.v.t. via email, maar dit kon niet.
Ik kon e.v.t. nog een keer terugbellen zodat ik een andere medewerker kreeg, die het dan weer nakeek en zag dat ik geannuleerd had.
Waarin een groot bedrijf KLEIN kan zijn.
Dus we blijven maar gewoon bij Het Net tot 31-12-2008 en kijken ondertussen wel uit naar iets anders.
Ik ben in elk geval weer een ervaring rijker en 2,5 euro armer aan het bellen met de Klantenservice.

Gerard


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 21 aug 2008 07:29 
Offline

Geregistreerd: zo 30 dec 2007 12:06
Berichten: 3
Hier het zelfde probleem. Ik heb al twee maal een aanvraag ingediend en iedere keer weer gestrand. Kennelijk kan of wil men intern niet een overstap laten maken. Het signaal van hetnet is op een of andere manier elke keer een belemmering om de aanvraag af te ronden, terwijl de medewerkers beweren dat het geen probleem moet zijn.
Op deze manier wordt je wel vervreemd van deze club. Ik neig ernaar om eerst mijn opzegging bij hetnet maar te annuleren om nog maar signaal te houden. Zodra ik het abonnement heb uitgezeten ga ik wel weg bij KPN.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 21 aug 2008 12:22 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Formeel is HetNet een zelfstandige provider onder de hoed van KPN.Omdat ze niet meegenomen zijn in de wijziging van KPN met bijv Planet is het eigenlijk niet mogelijk om overstappen zonder dat je contract is afgelopen.Het was wellicht klantvriendelijker geweest om dit wel toe te laten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 21 aug 2008 13:18 
Maarten schreef:
Formeel is HetNet een zelfstandige provider onder de hoed van KPN.Omdat ze niet meegenomen zijn in de wijziging van KPN met bijv Planet is het eigenlijk niet mogelijk om overstappen zonder dat je contract is afgelopen.Het was wellicht klantvriendelijker geweest om dit wel toe te laten.

Alle HetNet-klanten hebben een brief gekregen waarin stond dat onderling bellen niet meer gratis is. Dat daarom hun contract per half augustus opgezegd kon worden (ongeacht maand- of jaarcontract).
Ook ik heb een overstap aangevraagd naar ipb-basis van kpn omdat het prijsverschil klein was. Ook bij mij is deze aanvraag gestrand, volgens helpdeskers omdat er nog een lopende order bij hetnet zou zijn. Gisteren 2 uur gebeld met de helpdesk. Uiteindelijk kreeg ik een helpdesker aan de lijn die voor mij gaat uitzoeken waar het spaak is gelopen. Tevens gaat hij uitzoeken of voor de overstap hetnet-kpn de lijn teruggebracht moet worden naar analoog. Volgens andere helpdeskers zou dit eerst moeten gebeuren. Daarna zou een nieuwe (!!) experiabox aangesloten moeten worden. Enkele dagen geleden had ik iemand van de technische dienst aan de lijn (vanwege een telefonieprobleem). Hij vertelde dat dit alles niet hoefde te gebeuren.....


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: do 21 aug 2008 20:50 
Offline

Geregistreerd: zo 30 dec 2007 12:06
Berichten: 3
Klopt uiteindelijk blijkt inderdaad dat je alleen kan overstappen als de lijn is eerst is gesloopt en weer analoog is. Pas daarna sluit de KPN je aan. Helaas dat de meeste medewerkers dit dus niet weten en je onnodig op kosten wordt gejaagd tijdens het shoppen langs de diverse medewerkers van de helpdesk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 21 aug 2008 21:03 
Be schreef:
Klopt uiteindelijk blijkt inderdaad dat je alleen kan overstappen als de lijn is eerst is gesloopt en weer analoog is. Pas daarna sluit de KPN je aan. Helaas dat de meeste medewerkers dit dus niet weten en je onnodig op kosten wordt gejaagd tijdens het shoppen langs de diverse medewerkers van de helpdesk.

Klopt, dit heeft me bijna 2 uur bellen gekost. Gelukkig heb ik bij http://www.vraagalex.nl/ een alternatief nummer voor de helpdesk van kpn gevonden :D


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 12:44 
Offline

Geregistreerd: di 02 sep 2008 20:23
Berichten: 49
Ik ben er nu eindelijk achter hoe je kunt overstappen van surfen en bellen van hetnet naar internetplusbellen van kpn.

1. Laat je surfen en bellen-abbo (hetnet) omzetten naar analoge telefonie + adsl van hetnet. Als je aangeeft dat je wil overstappen naar ipb van kpn, zal de helpdesk niet moeilijk doen over je lopende contract bij hetnet.
2. Laat je analoge telefonie + adsl van hetnet omzetten naar analoge telefonie + adsl van kpn. (misschien kan deze stap zelfs overgeslagen worden?)
3. Vraag nu bij kpn internetplusbellen aan.

Op deze manier zul je niet zonder adsl komen te zitten en hou je hetzelfde telefoonnummer.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 19:23 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Kan iemand van KPN bevestigen of stap 2 al dan niet overgeslagen kan worden ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 19:47 
Offline

Geregistreerd: vr 15 dec 2006 22:32
Berichten: 39
Woonplaats: Vriezenveen
Hoe gaat dit met ISDN bezitters, omdat die dan volgens mij wel eerst teruggaan naar ISDN telefonie.
En hoe zit het eigenlijk met de kosten?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 nov 2008 19:50 
Offline

Geregistreerd: di 02 sep 2008 20:23
Berichten: 49
Er zit een snelheidsverhoging bij hetnet aan te komen:
http://www.shopadsl.nl/adsl-nieuws/322_ ... hoogd.html


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 15 nov 2008 00:14 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Dan houden wij dat even in de gaten. De ervaring leert dat sommige aanbieders wel eens ietswillen sugereren dat later weer niet blijkt waar te zijn. evengoed bedankt en nogmaals, we houden dit in de gaten;)


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling