Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 18:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Speedtouch 780 en WDS
BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2008 12:45 
Offline

Geregistreerd: wo 19 dec 2007 13:00
Berichten: 38
Woonplaats: Tilburg
Sinds enige tijd is mijn vader overgestapt op een HetNet abbo met internetten, bellen en televisie. Omstandigheden noopten hem om het nieuwe modem in de meterkast te plaatsen, in plaats van te plaatsen op de plek van het oude modem. Uiteraard komt nu het draadloze signaal niet optimaal bij de computer op zolder aan.

Nu heeft hij een ander modem erbij gekocht, om door middel van WDS het signaal te versterken. Zijn configuratie bestaat uit:
• Speedtouch 780 (in de meterkast) (voorzien van een Thomson interface)
• Thomson TG585 (op de 1e verdieping) (voorzien van een Thomson interface)
• PC met WinXP Home (op zolder), voorzien van een Speedtouch 123g USB adapter

De USB adapter is met behulp van de docking ball en een USB verlengkabel zo geplaatst dat er in ieder geval bereik is (matig, maar signaal).

Nu heb ik geprobeerd om de ST780 en TG585 via WDS (Wireless Distribution System) met elkaar verbonden te krijgen. Dat is niet gelukt, want mijn handleiding behandelde een Speedtouch interface, i.p.v. een Thomson interface, waardoor ik mijn weg niet goed meer kon vinden. Ook kon ik in beide interfaces (en ook de handleiding van de TG585) niets over WDS vinden, maar de technische gegevens vermelden wel dat het wordt ondersteund.

Ik heb nu een aantal vragen:
• Wat is het verschil tussen een Speedtouch 585 en een Thomson TG 585? Is het hetzelfde apparaat met andere firmware in een ander kastje?
• Hoe krijg ik van beide apparaten de WDS ingeschakeld?
• Hoe krijg ik één van de apparaten (liefst de TG585) op een ander IP-adres, want beide zijn te vinden op 192.168.1.254, wat uiteraard een conflict geeft.
• Hoe krijg ik MAC-adresfiltering voor elkaar? Door WDS moet de inferieure WEP-encryptie toegepast moet worden. MAC-adresfiltering geeft dan extra veiligheid.

Ondertussen op de Speedtouch site wel een Config guide gevonden voor Wireless instellingen, maar hoe ik een IP-adres moet wijzigen staat daar niet in. En via de CLI-interface vind ik tricky, want ik ben ook maar een goedbedoelende amateur met iets meer kennis van zaken. Op dit forum staat wel dat het wel wordt gedaan, maar hoe?

Iemand ideeën? Reacties meer dan welkom!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 jul 2008 19:48 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
WDS functie werkt denk ik alleen i.c.m. een wireless repeater en niet met 2 wireless modems. SpeedTouch heeft geen repeaters meer. Wireless repeaters vindt je hier.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 15 jul 2008 09:39 
Offline

Geregistreerd: wo 19 dec 2007 13:00
Berichten: 38
Woonplaats: Tilburg
Volgens een ander forum zou dit wel kunnen werken, zie http://www.speedtouch.net.nz/forum/topi ... PIC_ID=483. Ik heb alleen nog niet gevonden hoe ik dit in de apparaten voor elkaar kan krijgen, want ondertussen is de interface gewijzigd en dus zoek je je suf. Ook mijn andere vragen blijven staan en mijn ouders wonen niet naast de deur zodat ik daar eventjes langs kan gaan om wat uit te proberen. Hopelijk krijg ik de juiste tips zodat ik het probleem bij een volgend bezoek kan oplossen. Ik heb daar goede hoop op, want het forum heeft ook volgehouden met mijn problemen met de NSLU2, die nu geheel probleemloos en naar tevredenheid werkt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 30 jul 2008 17:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 12 jan 2007 11:43
Berichten: 327
Woonplaats: sexbierum friesland
trek gewoon weg een kabeltje en je hebt nooit geen problemen weer
dat is 1 malig wat werk
draadloos blijft het problemen geven

_________________
al ben je nog zo snel een leugen achter haald je wel


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 aug 2008 12:47 
Offline

Geregistreerd: wo 19 dec 2007 13:00
Berichten: 38
Woonplaats: Tilburg
Dat kabeltje is geen optie (meer). Dat was wel de bedoeling, maar de buis zit verstopt en is niet meer leeg te krijgen. Vanaf de plaats van het modem naar de computer is onmogelijk een draadje te trekken. We zijn dus veroordeeld tot draadloos... Ikzelf heb ook draadloos thuis en zonder problemen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 aug 2008 12:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 12 jan 2007 11:43
Berichten: 327
Woonplaats: sexbierum friesland
boormachine is gewillig ff gaatjes boren door plafon en klaar
zijn ook te huur bij de gama en borent mocht je niet een goeie beton boor machine hebben :D

_________________
al ben je nog zo snel een leugen achter haald je wel


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 aug 2008 01:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Of anders dat netwerk over het lichtnet.
Heb je al in 200Mb varianten en schijnt goed te werken.

Wie weet een oplossing?

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling