Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 15:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 18 apr 2008 18:01 
Offline

Geregistreerd: vr 15 dec 2006 22:32
Berichten: 39
Woonplaats: Vriezenveen
Dinsdagavond opeens geen internet en telefonie meer.
Experiabox uitschakelen en na een minuut inschakelen helpt ook niet.
Moet daarom HelpDesk Het Net bellen (45c p/m + mobiele kosten) m.b.v mijn prepaid mobiel.
Verhaal daar verteld en moet eerst opnieuw weer uitschakelen en inschakelen.
Uiteraard geen resultaat. Daarna op advies helpdesk een harde reset gegeven.
Moet een tijd later ( en 10 euro armer) opnieuw terug bellen, wanneer verbinding niet terug is.
Dus opnieuw gebeld, moet uiteraard weer alles uitleggen en opnieuw de bovenstaande procedure
van uit en inschakelen en harde reset herhalen. Geef aan dat de beide leds Online en WIFI kontinue
knipperen. En dat bij de harde reset de leds niet uitgaan. Helpdesk medewerker wil nu zelf een
harde reset geven. Moet later op de avond terug bellen, wanneer geen resultaat.
Uiteraard ook nu geen resultaat.
Dus later op de avond weer teruggebeld. Moet opnieuw mijn verhaal vertellen.
Medewerker controleert status van experiabox en komt tot de conclusie dat experiabox in de
recovery mode staat en dat ze mij een nieuwe experiabox moeten toesturen.
En dat dit al bij het tweede gesprek had moeten gebeuren, omdat toen al duidelijk was dat de experiabox niet
te resetten was. Medewerker geeft aan dat het max. 10 werkdagen kan duren voordat ik een nieuwe
experiabox heb. Ik zeg dat ik dit belachelijk vind om zolang zonder telefoon en internet te zitten.
Maar niet verder met hem in discussie daarover ga, vanwege het dure bellen met de Helpdesk.
Ondertussen ben ik wel totaal 45 euro kwijt aan het bellen met de helpdesk.
Het is nu vrijdagavond en nog steeds geen experiabox ontvangen. Schandalig dat het zolang moet duren
om een nieuwe experiabox op te sturen. Heb een (ander soort) bestelling in Duitsland gedaan, dinsdag is daar het geld ontvangen,
en de producten zijn dinsdag verstuurd en deze donderdag via UPS ontvangen. Dus zo kan het ook.
Ik heb snel surfen en bellen van Het Net met onbeperkt bellen voor 10 euro per maand.
Dus vanaf dinsdagavond moet ik alles via mijn mobiel bellen.
Ik heb een email naar Het Net gestuurd (gelukkig kan ik even gebruik maken van de internetverbinding van mijn buurman)
met daarin aangegeven mijn ongenoegen over deze gang van zaken en verzocht om alle kosten die ik gemaakt heb
voor het bellen naar de helpdesk aan mij te vergoeden. Ben benieuwd naar hun reactie.
As het maar niet weer een standaard antwoord wordt.
Ik heb ook nog de helpdesk gevraagd om mij op de mobiel terug te bellen, maar dat kon niet werd verteld.
Trouwens bij het derde telefoongesprek vroeg de medewerker mij wel om mijn mobiele nummer.
Ook heeft in het verleden met andere problemen met de verbinding de helpdesk wel mij op mijn mobiel gebeld,
dus het kan wel. Is er trouwens geen ander nummer mogelijk om in dergelijke gevallen, de helpdesk via een
ander (en goedkoper) nummer te bellen.
Ik moet nu maar lijdzaam afwachten wanneer eindelijk de experiabox komt en weer kan telefoneren en surfen
Maar klantvriendelijkheid is in mijn ogen nog ver te zoeken, men lijkt niet te begrijpen dat in deze tijd
telefoon niet gemist kan worden.
Een lang verhaal, maar ook bedoeld om aan te geven, dat het snel en goed oplossen van problemen
nog lang niet optimaal is.

Gerard Teunis


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 apr 2008 19:26 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Helaas heeft HetNet vaak een andere werkwijze dan KPN.

Bij KPN wordt de Experiabox dezelfde dag of de volgende dag verstuurd. Als je KPN service belt kan er een KPN servicemonteur aangestuurd worden die de Experiabox kostenloos vervangt door 1 uit zijn autovoorraad(Siemens of Thomson). Bij HetNet kunnen ze hoogstens een installatie opdracht van € 99,95 opstarten.

Helpdeskmedewerker had aan de hand van de status van de lampjes moeten weten dat de Siemens EB in recovery mode staat. De Siemens EB moet dan terug, de Thomson kan je zelf uit de recovery mode halen met de tool die op dit forum staat.

Je zou haast een paar tientjes een EB(Siemens of Thomson op ISDN basis) op marktplaats kopen om weer bereikbaar te zijn.
Als je een nieuwe EB hebt aangesloten moet je wel de Helpdesk bellen voor een EB wissel, anders worden je SIP-accounts niet geladen.

Sterkte.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 apr 2008 20:18 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Inderdaad maarten, dat heb ik ook namelijk, als de mijne kuren zou gaan vertonen is het hup, oude eraf en nieuwe erop. Hoef ik ook niet te wachten op dat pakket.


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 apr 2008 21:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Wat is het toch moeilijk om voor sommige providers om een beetje service te verlenen....
Dit is toch een triest verhaal.....

Wat is het nu voor moeite om zo'n box op te sturen?
Nee. laat de klant maar weer een week (of langer) wachten.
Kan hij zich ondertussen ook nog even "arm" bellen met zijn mobiel.

Inderdaad was Marktplaats een goede oplossing, even een EB scoren en aansluiten maar.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 08 mei 2008 11:09 
Offline

Geregistreerd: vr 15 dec 2006 22:32
Berichten: 39
Woonplaats: Vriezenveen
Even een reactie ter afsluiting van dit item,

Een week later een nieuwe modem (nu een Thomson 780 op ISDN basis) ontvangen.
Deze aangesloten en zoals aangeven in de ook ontvangen brief, de helpdesk gebeld.
Na ongeveer 30 minuten kon ik weer bellen en internetten.
Zaterdag 3 mei een brief ontvangen, om Afdeling Klantenreactie te bellen, voor afhandeling van de klacht.
Ze zouden mij diverse keren vergeefs geprobeerd hebben te bellen, daarom het verzoek om contact met hen op te nemen.
Wel vreemd, omdat ik een nummermelder heb en er geen enkel (onbekend) nummer bij mij geregistreerd stond.
Maar goed, ik geef hen maar het voordeel van de twijfel. Ze wouden mij eerst afschepen met een maand gratis surfen en bellen.
Ik ging hier niet mee akkoord, omdat ik totaal ongeveer 40 minuten met de helpdesk heb moeten bellen. En dit voor een bedrag
van 45c + 1,30 euro (totaal 1,75 euro per minuut). Met daarnaast nog zelf een week lang mobiel te moeten bellen.
Ik vind het trouwens belachelijk dat je prepaid 1,30 euro moet betalen om een 0900 nummer te bellen. Bij dit soort problmen
moet er een ander nummer beschikbaar zijn om mobiel(prepaid) met de helpdesk te kunnen bellen.
Uiteindelijk is er afgesproken, dat ik 3 maand geen surfen en bellen(incl. 10 euro voor onbeperkt bellen) hoef te betalen.
Financieel is het dus wel goed opgelost, maar de wijze en snelheid waarop de klacht technisch werd opgelost vind ik bijzonder slecht.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 08 mei 2008 22:22 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
goed te horen dat je uiteindelijk een schikking met hetnet hebt kunnen maken.
het bedrag van 1,30 per minuut naast de 0,45 euro per minuut is volgens mij niet een zaak van hetnet. dit ligt eerder aan je provider van je prepaid-abonnement van mobiele telefonie. deze zal voor het bellen naar 0900 nummer dit soort tarieven hanteren. kortom de "schuld" ligt dus niet alleen bij hetnet.
daarnaast is het zou dat hetnet lagere maandtarieven hanteer met hogere kosten voor de helpdesk en andere providers hogere maandlasten met lagere kosten voor de helpdesk. uiteindelijk dus een keuze van/voor de klant.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 08 mei 2008 23:35 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
1,30 pre paid per minuut?? welke provider is dat want dat zijn prijzen van 7 jaar terug maar niet meer deze tijd. bij de meeste betaal je ongeveer 25 eurocent per minuut. Maar goed, vind het netjes opgelost en hoop dat de problemen niet meer terug komen!.


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 09 mei 2008 00:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Bellen met een pre-paid kaartje naar een 0900 nummer kost bijna altijd €1,30 per minuut.
Klinkt belachelijk maar het is, helaas, wel zo......

Toevallig een discussie gevolgd op een ander forum, helpdesk bellen kost een vermogen op deze manier.
Elke provider is zo duur met pre-paid en 0900.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 09 mei 2008 00:23 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Okè, dat wist ik weer even niet. Belachelijk zoveel geld extra om naar een simpel 0900 te bellen. Afijn, weet ik dat ook weer.


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 09 mei 2008 00:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Heb het even opgezocht, dit stond er als antwoord:

Aanbieder Kosten bellen naar 0900 Bijzonderheden
KPN PrePay € 1,30 per minuut + starttarief Eerste minuut volledig berekend
Hi PrePay € 1,30 per minuut + starttarief Eerste minuut volledig berekend
Vodafone prepaid € 1,30 per minuut + starttarief
T-Mobile PrePaid € 1,10 per minuut + starttarief
Telfort prepay € 1,25 per minuut + starttarief Eerste minuut volledig berekend
Orange prepaid € 1,03 per minuut + starttarief € 1,30 Eerste minuut volledig berekend
UPC Mobile € 1,03 per minuut + € 1,15 starttarief
Peildatum 2007

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 09 mei 2008 20:55 
Offline

Geregistreerd: vr 15 dec 2006 22:32
Berichten: 39
Woonplaats: Vriezenveen
Zelf denk ik, dat wanneer je modem defect is en je dus geen telefoon en internet meer hebt
er een andere mogelijkheid geboden moet worden om mobiel contact met de helpdesk op te nemen.
Je hebt tenslotte geen andere keus dan mobiel met hen te bellen, omdat zij willen dat je thuis
allerlei handelingen zoals uit en inschakelen van het modem enz. moet verrichten.
Ik ben dus voorstander van het afschaffen van het 0900 nummer en weer terug naar een "normaal"
vast nummer, zeker wanneer je alleen maar mobiel met hen kunt communiceren.
En dan mag het uiteraard gerust wat kosten, maar 45c + 1,30 euro vind ik teveel van het goede.

Gerard


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 09 mei 2008 21:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Dat is inderdaad een goede gedachte.

Bij dit soort ernstige storingen een "normaal" telefoonummer instellen.
Dat moet toch wel te bedenken zijn.
Zeker omdat bij deze vorm van telefonie er best vaak iets aan de hand is.
Ik heb 25 jaar "gewone" telefonie gehad zonder ook maar 1 minuutje storing.
Toen had je een gratis telefoonnummer voor storingen..... :shock:
Nu komt storing vaak voor moet je meteen voor een vermogen bellen....

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 10 mei 2008 07:33 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 17:39
Berichten: 599
Woonplaats: Middelburg
Robèrt schreef:
Dat is inderdaad een goede gedachte.

Bij dit soort ernstige storingen een "normaal" telefoonummer instellen.
Dat moet toch wel te bedenken zijn.
Zeker omdat bij deze vorm van telefonie er best vaak iets aan de hand is.
Ik heb 25 jaar "gewone" telefonie gehad zonder ook maar 1 minuutje storing.
Toen had je een gratis telefoonnummer voor storingen..... :shock:
Nu komt storing vaak voor moet je meteen voor een vermogen bellen....


Je weet toch Robèrt dat er zeer goed verdiend wordt aan dat storings nummer van hetnet 45 cent p/m. :mrgreen: :mrgreen:

Daar bestaan ze alleen al van. :evil:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 10 mei 2008 09:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Ik weet het, ik weet het...

Maar het zet zoveel kwaad bloed bij abonnee's die er mee te maken hebben gehad....
Die stappen meteen over als ze de kans krijgen.

Dat je een duur nummer heb voor vragen als "mijn pc doet het niet meer" begrijp ik nog wel, dat kost gewoon geld.
Maar als er een storing is aan de lijn dan is een beetje service toch wel prettig?

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 mei 2008 22:20 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
JE mag slimme geheime truckjes eigenlijk niet online zetten, maar gezen deze al eerder is aangevoerd doe ik het toch. Bij klachten en storingen belt u: 08000407 :wink: scheelt een hoop geld.

Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling