Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 17:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 04 maart 2008 23:56 
Offline

Geregistreerd: ma 31 jul 2006 15:08
Berichten: 99
Na ruim anderhalf jaar SB (Surfen en Bellen) te hebben gehad heb ik de knoop doorgehakt en SB opgezegd.
De reden is niet zozeer dat het niet werkt want de laatste tijd is het geen echt probleem meer maar de nog immer trage upload die SB biedt.

Uiteindelijk heb ik HetNet opgebeld en gevraagd hoe het opzeggen cq overstappen in zijn werk gaat.
Ik ben ruim anderhalf jaar lid en ik mag blijkbaar per maand opzeggen,geen idee of dit ook zo is mijn contract eindigt formeel op 23 mei 2008.
De helpdesk van HetNet (natuurlijk via graties nummer gebeld!)meldt me duidelijk dat overstappen gewoon kan en dat ik per maand weg kan.
Nieuwe provider (xs4all) gebeld en me daar aangemeldt voor een light abbo met Flatfee small bellen.
Abbo lijkt dus op snel SB van HetNet maar een upload die 4 keer hoger ligt..
Ik heb dus niet voor een adsl stunter gekozen maar weer terug naar xs...niet goedkoop maar nog steeds betrouwbaar..als is het alleen al het gewone netnummer die je moet bellen maar goed....

HetNet meldt dat de upload voorlopig niet versneld zal worden..zucht.
Aan xs maar gelijk gevraagd en die meneer zei dat kabelproviders de upload weer aan het verhogen zijn en zij niet kunnen achterblijven...hmmm niet slecht klinkt dat.

Ik wil hier geen reclame maken voor hen maar ik wil aangeven dat ik SB zat ben en de knoop heb doorgehakt.
Als het goed is is SB na een maand bij me weg en dan bekijken ze het bij HetNet maar GEWOON..... :P

Ik zal jullie op de hoogte houden van de overstap ervaringen... :)

_________________
Wii wil er nu geen Wii?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2008 01:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
pinolief schreef:

Ik zal jullie op de hoogte houden van de overstap ervaringen... :)



Graag.
Altijd leuk om overstap-ervaringen te lezen en om er van te leren!

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2008 23:35 
Offline

Geregistreerd: ma 31 jul 2006 15:08
Berichten: 99
Niets schokkends na 1 dag.
Wel nog eens gebeld en xs heeft me verzocht om HetNet te bellen om duidelijk te zeggen dat ik mijn tel nummer wil meenemen.
Daarna HetNet gebeld en dit vertelt.
HetNet zei dat dit geen probleem is en dat zij niets doen zolang ik niet om het meenemen vraag en tot zo lang blijft bellen met HetNet werken..

En aftellen dus nu voor me.....
:P

_________________
Wii wil er nu geen Wii?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 15 maart 2008 20:53 
Offline

Geregistreerd: ma 31 jul 2006 15:08
Berichten: 99
Update:

Gisteren een doos ontvangne met het nieuwe modem en aansluitzut.
Ik kan nu inloggen op mijn persoonlijke pagina op hun website, een toegekend mailadres via xs werkt en ik kan hun binaire nieuwsserver benaderen.
De status van de aanvraag staat op fase 3 "netwerkpartner bevestigd dat ADSL mogelijk is" (maar dat wist ik natuurlijk al....)
In de bijbehorende brief staat ook staat de lijn op 21 maart klaar zou zijn via xs.
Ik heb nog even getwijfeld om het nieuwe modem aan te sluiten maar ik wacht wel tot as vrijdag, tenslotte werkt HetNet gewoon.

Waar ik wel meezit is het volgende:

as vrijdag zal het internet via xs4all gaan ipv HetNet, ik verwacht geen problemen.
Het telefoniedeel zal ik dan moeten activeren en dan pas kan HetNet mijn telefoonnummer naar xs4all doorschuiven.
Aangezien IPB van HetNet en telefonie van xs4all verschillende systemen zijn verwacht ik een downtime hiertussen.
Nu is telefonie minder boeiend dan het internet, tenslotte hebben we de gsm nog...

_________________
Wii wil er nu geen Wii?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 16 maart 2008 00:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Het blijft maar modderen met het overstappen met het telefoonnummer.
Zelfs als dit binnen de KPN-groep blijft.....

Heb je van Xs4All geen tijdelijk telefoonnummer gekregen?
Deze is dan even actief als het nummer van HetNet er nog niet op staat.

Je zou verwachten dat het een kwestie van "op de knop drukken" is maar dat is vast niet zo....

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 17 maart 2008 21:52 
Offline

Geregistreerd: ma 31 jul 2006 15:08
Berichten: 99
Nee, ik heb vanavond naar xs gebeld en gevraagd hoe dat gaat met het porteren van mijn vaste nummer van HetNet naar xs.
Deze procedure duurt 14 dagen.
Gelijk maar via sales van xs in gang ipv zelf doen als mijn internet as vrijdag is opgeleverd, dat scheelt weer een paar dagen.
vanaf 31 maart zou mijn vaste nummer beschikbaar zijn via xs.
Ik kan wel vrijdag na oplevering van de lijn een zog. 087 nummer regelen zodat ik zelf kan bellen en bereikbaar ben.
Maar goed,bellen is voor anderhalve week te overleven dankzij de gsm.

Tot nu toe gaat het goed en voelt het bij hen prima.

Update volgt weer

Pinolief

_________________
Wii wil er nu geen Wii?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 21 maart 2008 00:38 
Offline

Geregistreerd: ma 31 jul 2006 15:08
Berichten: 99
Formeel zou morgen de lijn voor xs klaar zijn.
Echter in de experiabox zag ik een ander ip adres en andere snelheidswaarden.
Ik ben dus gemigreerd van HetNet naar xs4all zonder dat dat merkbaar was...prima, de experiabox werkt zelfs gewoon met het internetten.
Helaas is daardoor wel de telefonie weggevallen (door het niet kunnen bellen vermoedde ik dat de migratie was uitgevoerd....).

Positief viel me op dat met deze nieuwe verbinding websites veel sneller werden getoond.
Of dat nu door de veel hogere upload komt (van 256kbit via HetNet naar 1024kbit van Xs4all)of doordat het netwerk via xs4all sneller gaat weet ik niet maar het is behoorlijk merkbaar....

Binnenkort weer meer....

_________________
Wii wil er nu geen Wii?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 21 maart 2008 13:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Klopt dat de EB het gewoon "doet", is tenslotte een ADSL-modem/router.

Dat pagina's sneller komen heeft niet echt veel met de uploadsnelheid te maken.
Weet je zeker dat de downloadsnelheid ook niet gewoon hoger is geworden?

Of het netwerk van HetNet en Xs4All veel verschillen weet ik eigenlijk niet.
Het is allemaal KPN wat er achter zit, zou er verschil zijn?
Is wel een leuke gedachte zo op een saaie Goede Vrijdag.....

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 25 maart 2008 00:21 
Offline

Geregistreerd: ma 31 jul 2006 15:08
Berichten: 99
Hmmja, Robert, de Experiabox werkte met de verbinding maar logisch is dit niet.
Als xs4all een login zou gebruiken wordt de Experiabox niet toegelaten en zou het niet werken.
Nee, de download is hetzelfde gebleven (4Mbit) als bij HetNet en met downloaden scheelt het misschien een 10k maximaal.
Ik vermoed dat het netwerk van xs4all gewoon een stuk beter is (DNS,routering enz enz).

De telefonie werkt nog apart.
Ik heb ineens mijn vaste nummer weer terug gekregen en kan er gewoon mee bellen, doordat ik flatfee small koos nog gewoon gratis naar vaste nummers ook net als HetNet dat biedt.
Ik ben er echter nog niet op bereikbaar (waarschijnlijk as vrijdag de 28e wel) dus voor nood kan men mij bellen op de gsm en op het door mij ingestelde 087 nummer.
De telefonie werkt eigenlijk gewoon goed tot nu toe en zeker niet slechter dan IPB.

Het bijgeleverde modem werkt niet helemaal naar behoren, een enkele keer een reset omdat waarschijnlijk de uploadspeed wat staat te klapperen maar dat is af en toe.
Ik probeer een betere kabel daarvoor te gebruiken maar ik vermoed dat het weinig uit zal maken.
Het modem heeft echter wel wat andere rare dingen die niet logisch zijn.
De Helpdesk van xs4all vond dat ook en stuurt mij een nieuw modem toe die ik eind vd week kan verwachten.

Ik kan niet zeggen dat de overstap slecht verloopt.
Ik heb wel voor de optie gekozen "eerst volledig naar xs4all overstappen en dan bij HetNet weg"
xs4all zou zelf alles bij HetNet opzeggen voor me.
Als alles klaar is en werkt zal ik HetNet vragen hoe het bij hun ervoor staat.
Het zou kunnen dat ik een maand dubbel abbo heb maar dat heb ik liever dan geen internet, die keus was voor mij niet zo moeilijk.

wordt vervolgd....

_________________
Wii wil er nu geen Wii?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling