Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 19:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: kpn versus telfort
BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2007 21:42 
Offline

Geregistreerd: za 26 aug 2006 07:44
Berichten: 29
Woonplaats: zaltbommel
het blijkt dat diegene die overstaptvan kpn naar telfort voor ipb ,men zijn nummer niet meer kan bellen! althans al diegenen die ipb van kpn hebben.
we weten nog niet of er verschil zit tussen hetnet (daarmee lukt het niet)
planet of kpn zelf!

wie weet hiermeer over!


als men een telefoon nummer belt dan hoort men een bandje die zegt die nummer is niet meer in gebruik!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 dec 2007 01:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Is dat dan alleen rond de tijd dat het nummer daadwerkelijk wordt overgezet?
Of ook dagen later nog?

Dus overstappen binnen de KPN-groep werkt niet zo lekker...... 8)

M.v.g,
Robèrt

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kpn versus telfort
BerichtGeplaatst: di 11 dec 2007 03:58 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
henkgeluk schreef:
het blijkt dat diegene die overstaptvan kpn naar telfort voor ipb ,men zijn nummer niet meer kan bellen! althans al diegenen die ipb van kpn hebben.

wie weet hiermeer over!


als men een telefoon nummer belt dan hoort men een bandje die zegt die nummer is niet meer in gebruik!!


Als dat zo is,dan is er iets niet goed gegaan met de overzetting,want het kan gewoon hoor.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 dec 2007 11:27 
Offline

Geregistreerd: zo 19 nov 2006 11:52
Berichten: 56
Op tweakers zijn daar ook al wat reacties op. Onderstaand stukje komt daarvandaan.

"Kan soms even duren voor specifieke partijen of vooral de oude partij waar je nummer vandaan komt.

Als een telefoonnummer wisselt van aanbieder (nummer portering) stuurt de nieuwe aanbieder een bericht naar alle andere met de melding dat gesprekken voor dat nummer nu naar die aanbieder moeten worden gestuurd. Alleen verwerkt misschien niet elke aanbieder dat helemaal direct en kan het een paar uur duren bijvoorbeeld.

Omdat je bij IPB vandaan komt is die dienst nog niet op de hoogte van de verandering blijkbaar en denkt dat je nummer daar nog actief is of niet bestaat meer. 'k Zou het een paar dagen geven, anders beide partijen eens bellen misschien."


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kpn versus telfort
BerichtGeplaatst: za 02 feb 2008 12:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 12 jan 2007 11:43
Berichten: 327
Woonplaats: sexbierum friesland
ik ben zeer kort geleden over gestapt van planet ipb naar telfort met nummer behoud en het was totaal geen probleem.
Ik heb wel ver van te voren eeen brief gestuurd naar planet zodat ze op de hoogte waren van het geheel, ook heb ik dit telefonich door gegeven.

In totaal heb ik maar 4 dagen zonder telefoon gezeten dus dat valt genoeg mee.ze hebben hier en daar natuurlijk even tijd nodig om alles voor je om te zetten.

_________________
al ben je nog zo snel een leugen achter haald je wel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re:
BerichtGeplaatst: zo 24 feb 2008 11:17 
Offline

Geregistreerd: ma 19 maart 2007 21:14
Berichten: 37
tjub schreef:
Op tweakers zijn daar ook al wat reacties op. Onderstaand stukje komt daarvandaan.

"Kan soms even duren voor specifieke partijen of vooral de oude partij waar je nummer vandaan komt.

Als een telefoonnummer wisselt van aanbieder (nummer portering) stuurt de nieuwe aanbieder een bericht naar alle andere met de melding dat gesprekken voor dat nummer nu naar die aanbieder moeten worden gestuurd. Alleen verwerkt misschien niet elke aanbieder dat helemaal direct en kan het een paar uur duren bijvoorbeeld.

Omdat je bij IPB vandaan komt is die dienst nog niet op de hoogte van de verandering blijkbaar en denkt dat je nummer daar nog actief is of niet bestaat meer. 'k Zou het een paar dagen geven, anders beide partijen eens bellen misschien."


en dan ben ik iemand met zo'n probleem. Ik ben van KPN IBP naar Telfort gegaan. Allen nu kunnen mijn ouders (IPB HetNet) mijn geporteerde nummer niet bereiken (krijgen altijd in gesprek te horen).
Ik heb al gebeld met KPN, die zeggen: meneer we hebben uw nummer juist geporteerd. Bellen met Telfort: meneer uw nummer is correct bij ons geporteerd.
Rest mij nog om te bellen met HetNet, een provider waar ik in principe niets mee te maken heb....

O ja, dit duurt ondertussen al 10 dgn. De telfort medewerker vertelde dat ik na 14 dgn nog maar eens aan de bel moest hangen. Persoonlijk vind ik dat wel erg lang, voordat alle aanbieder mijn 'nieuwe' nummer juist in hun systeem hebben zitten.

edit
Net nog maar eerst even getest, en ja hoor, mijn vader kon mij bellen! Scheelt weer een hoop telefoontjes naar dure helpdesken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kpn versus telfort
BerichtGeplaatst: zo 24 feb 2008 11:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Er bestaat dus een soort van DNS voor telefoonnummers?
Bijzonder, wist ik niet en had er ook nooit zo over nagedacht.
Maar goed, nu werkt het wel en is de complete overstap een feit.

Ik zit goed bij mijn huidige provider maar ik krijg nu alweer zin om over te stappen.
Het is altijd spannend om te ontdekken wat voor "hobbels" je allemaal mee kan maken.
Deze 10 dagen een telefoonnummer niet kunnen bereiken is een nieuwe voor me.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling