Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 10:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 10 feb 2007 16:51 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Mocht je om wat voor reden dan ook weer terug willen naar een aparte analoge resp isdn lijn icm Adsl dan zou je `dit kunnen proberen:


Bij de KPN (0900-0244) kunnen ze nu ook S&B annuleren en herstellen naar een PSTN/ISDN lijn, waar het mogelijk is natuurlijk.
Het heet een 'repair mail' aanmaken. Dat kan voor IPB KPN/Planet/HetNet.
Dus het kan wel,herstellen naar een PSTN, en dan weer een andere aanbieder.

Met dank aan Royce 75


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 18 feb 2007 21:49 
Offline

Geregistreerd: ma 31 jul 2006 15:08
Berichten: 99
Maarten schreef:
Mocht je om wat voor reden dan ook weer terug willen naar een aparte analoge resp isdn lijn icm Adsl dan zou je `dit kunnen proberen:


Bij de KPN (0900-0244) kunnen ze nu ook S&B annuleren en herstellen naar een PSTN/ISDN lijn, waar het mogelijk is natuurlijk.
Het heet een 'repair mail' aanmaken. Dat kan voor IPB KPN/Planet/HetNet.
Dus het kan wel,herstellen naar een PSTN, en dan weer een andere aanbieder.

Met dank aan Royce 75


Wordt dit dan ook gratis uitgevoerd?
Overal durft KPN geld voor te vragen.
Ik wil ook graag van HetNetniet af en zit te twijfelen wat te doen.
Gratis bellen wil ik toch ook wel dus ik denk aan een overstap van HetNet naar KPN.
Vooral de lage upload van HetNet is me een doorn in het oog.

_________________
Wii wil er nu geen Wii?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 18 feb 2007 22:52 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
pinolief schreef:
Wordt dit dan ook gratis uitgevoerd?
Overal durft KPN geld voor te vragen.
Ik wil ook graag van HetNetniet af en zit te twijfelen wat te doen.
Gratis bellen wil ik toch ook wel dus ik denk aan een overstap van HetNet naar KPN.
Vooral de lage upload van HetNet is me een doorn in het oog.


Uitgangspunt is mi wel dat je een niet goed werkende IPB verbinding hebt gehad waarbij KPN de mogelijkheid heeft gekregen om eea te herstellen obv ingediende klachten.Anders is het zinvol om na te gaan hoe je het beste kunt overstappen.Denk daarbij aan de opzegtermijn !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 feb 2007 09:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 17:39
Berichten: 599
Woonplaats: Middelburg
Voor overstappen heb ik ook een navraag gedaan bij KPN.
Je moet bij de oude provider schriftelijk opzeggen, dit houd in dat alles gesloopt wordt (dus ook je telefoon) daarna moet je alles opnieuw aanvragen dus eerst telefoon en dan pas internet plus bellen.
Dit alles kan wel eens drie maanden in beslag nemen plus de aansluitkosten.

Ik heb dit bericht gekregen van KPN omdat ik ook van HetNet naar KPN wou, dus blijf ik nu maar zitten om onnodig lang geen telefoon en internet te hebben en de nodige kosten wat het nu extra gaat kosten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 feb 2007 19:05 
Offline

Geregistreerd: vr 29 dec 2006 01:52
Berichten: 27
Henk.W schreef:
Voor overstappen heb ik ook een navraag gedaan bij KPN.
Je moet bij de oude provider schriftelijk opzeggen, dit houd in dat alles gesloopt wordt (dus ook je telefoon) daarna moet je alles opnieuw aanvragen dus eerst telefoon en dan pas internet plus bellen.
Dit alles kan wel eens drie maanden in beslag nemen plus de aansluitkosten.

Ik heb dit bericht gekregen van KPN omdat ik ook van HetNet naar KPN wou


Dat is dan een mooi fout antwoord.

KPN rekent geen aansluitkosten voor internet plus bellen.
Ook niet als je nog geen werkende telefoon lijn hebt.

Een overstap tussen Hetnet en KPN is geen echte overstap. Het is dezelfde firma.

Het beste kun dan ook contact opnemen met de afdeling verkoop van KPN.
Om een en ander gladjes te laten verlopen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 feb 2007 20:53 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 23:27
Berichten: 243
myshadow schreef:
Dat is dan een mooi fout antwoord.

KPN rekent geen aansluitkosten voor internet plus bellen.
Ook niet als je nog geen werkende telefoon lijn hebt.

Een overstap tussen Hetnet en KPN is geen echte overstap. Het is dezelfde firma.

Het beste kun dan ook contact opnemen met de afdeling verkoop van KPN.
Om een en ander gladjes te laten verlopen.


Fout, je lijn moet toch echt eerst worden afgebroken voordat er een nieuwe order geplaatst kan worden, dus je zou hetnet eerst moeten annuleren, en als de lijn schoon is KPN aanvragen, je krijgt een nieuw installatiepakket thuisgestuurd, en dus zit je een aantal week zonder telefonie en internet..

Geen aanrader dus..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 feb 2007 01:05 
Offline

Geregistreerd: vr 29 dec 2006 01:52
Berichten: 27
blizzaa schreef:
Fout, je lijn moet toch echt eerst worden afgebroken voordat er een nieuwe order geplaatst kan
worden,

Er zit een verschil tussen een order plaatsen en oplevering.
Het is wel degelijk mogelijk om een order te (laten) plaatsen op een lijn die daar (nog) niet geschikt voor is.

Anno 2007 vol met geautomatiseerde systemen.
Citaat:
en dus zit je een aantal week zonder telefonie en internet..

Hoort dit meer bij ‘hoe hou ik mijn klantjes binnen’.

Citaat:
Geen aanrader dus..

Nou kom op kom eens met een echt goed advies behalve van overstappen in de vakantie periode als je niet thuis bent.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 feb 2007 01:43 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 23:27
Berichten: 243
was het maar waar, helaas gaat dit niet op in de praktijk.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: hetnet
BerichtGeplaatst: ma 28 mei 2007 12:12 
Offline

Geregistreerd: za 26 aug 2006 07:44
Berichten: 29
Woonplaats: zaltbommel
aan allen,

ik heb vorige week bijna 1 uur hetnet aan de telefoon gehad! (ze hebben mij gebeld!) heb alles doorgesproken ,omdat ik nogal eens ipb installeer her en der.

ook zij raden mij af om zomaar over te stappen op dit moment!!

er zal zeker iets fout gaan. a: bij de centrale b: software matig en bij het opnieuw portreren!!

ook al is kpn planet, hetnet en xs4all allemaal van kpn,ieder manager is verantwoordelijk (hebben we het weer) voor zijn of haar omzet.
anders gezegd, begrijp ik uit mijn contactpersoon, dat hij met zoveel woorden zegt ,dat in dit geval hetnet naar zijn eigen omzet kijkt(idem planet etc etc)

dus feitelijk kunnen zij de boel ophouden,wat uiteraard niet naar buiten komt.

hier zit m.i het struikelblok!!

gr

henk geluk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 mei 2007 12:25 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
@henk:Het principe van je eigen broek ophouden is ook binnen KPN van toepassing en op zich prima.Het moeilijk kunnen switchen is een bron van ergernis (voor veel klanten).Zelfs zo erg dat binnen de Haagse politiek de staatssecretaris hier zich mee bezig heeft gehouden en min of meer geeist heeft dat dit op korte termijn gewijzigd wordt (binnen de branche).

Dat het binnen KPN werkmaatschappijen moeizaam zou gaan heeft helaas met complexiteit van de systemen te maken en is alleen maar op te lossen (nu) door op te zeggen en weer opnieuw aan te melden (dus terug naar analoog en dan weer over naar digitaal ?!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: internetplusbellen
BerichtGeplaatst: za 22 sep 2007 15:10 
Offline

Geregistreerd: za 22 sep 2007 14:55
Berichten: 3
Ik ben nieuw hier en zou graag willen weten hoe het nu gesteld is met internetplusbellen, werkt het nu allemaal goed.
Ik heb nu tel. van de KPN en adsl van Hetnet.
Kan ik problemen verwachten als ik een andere internetprovider neem, of loopt de overstap nu allemaal wat soepeler. Mijn Hetnet abb. loopt begin februari af, dus heb wel even de tijd.
Hebben jullie tevens advies waar je het beste internetplusbellen kunt nemen.
Alvast hartelijk dank voor de antwoorden,

Met vriendelijke groeten Wil


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 22 sep 2007 15:51 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
@wil:het lijkt er op dat de grootste problemen tot het verleden behoren alhoewel er altijd uitzonderingen zullen blijven.

Binnen KPN is ook sprake van segmentatie en HetNet is mi het begin,vervolgens Planet en tot slot KPN.
HetNet heeft in sommige aanbiedingen en koppeling gemaakt naar een looptijd van 2 jaar en dat is wel lang in deze snel beweeglijke markt.Aan de andere kant heb je weer een financieel voordeeltje.

Het is moeilijk voor ons te adviseren wat je moet doen,want het gaat om het geheel van prijs,prestatie,performance en service.

Maw,zet even voor jezelf op papier wat voor jou belangerijk is,wat mag dat kosten en neem dan een beslissing.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: internetplusbellen
BerichtGeplaatst: za 22 sep 2007 16:34 
Offline

Geregistreerd: za 22 sep 2007 14:55
Berichten: 3
Maarten hartelijk dank voor jouw snelle antwoordt.
Het gaat mij erom dat het gewoon goed is, je niet dagen zonder internet zit en je telefoon moet gewoon goed werken.
Ik ken er 2 in onze buurt die probleemloos Wanadoo (orange) internetplusbellen hebben.
Ik had Hetnet een mail gestuurd en kreeg dit als antwoordt:

Let op!
Een opzegging van uw Het Net ADSL-abonnement betekent dat de overeenkomst met zowel Het Net als met KPN wordt beëindigd.

U kunt uw ADSL-abonnement telefonisch opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van één maand voor afloop van de lopende contractsperiode. Neem hiervoor contact op met onze Helpdesk : 0900-1407 (€0,45 per minuut)

Tel. opzeggen zou ik zeker niet doen, maar aangetekend, mocht ik niet bij Hetnet blijven, want ik vind een periode voor 2 jaar ook wel erg lang. Onze telefoon wordt hiermee toch niet opgezegd, omdat zij schrijven dat de overeenkomst met KPN wordt beeindigd.
Dank voor jouw antwoordt, groeten van Wil


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 23 sep 2007 10:28 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
@wil:je hebt nu telefonie en adsl apart,waarbij adsl via HetNet loopt.
Het antwoord van HetNet is dus onduidelijk ! (je moet namelijk nog overstappen van analoog naar digitaal dus staat eea los van elkaar)

Kijk even wanneer je contract met HetNet afloopt dan weet je afhankelijk van je keuze waar je aan toe bent.

Persoonlijk ben ik niet ontevreden over de service van KPN.In het begin waren er veel problemen maar die zijn nu grotendeels verholpen.Qua prijsstelling kan het altijd goedkoper.

Je kunt natuurlijk altijd voor een jaar " proberen " alleen de weg terug is uiterst moeizaam.

Twee jaar vastleggen is te lang dus je komt dan al snel bij Planet,KPN of een andere provider terecht.Wanadoo is idd ook een optie net als Tiscali.

Zou je bij KPN willen blijven dan is mijn advies kies KPN (dus geen Planet of HetNet)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: intern.plusbellen
BerichtGeplaatst: zo 23 sep 2007 10:49 
Offline

Geregistreerd: za 22 sep 2007 14:55
Berichten: 3
Mijn adsl abb. loopt pas begin febr. 2008 af, ik heb dus de tijd
om een goede keuze te maken. Waarom zou je mij adviseren
niet internetpl.bellen van hetnet te nemen, is deze zo slecht?
Ik heb bij KPN gekeken en die vind ik duur in verhouding met hetnet
of Orange.
groetjes Wil


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling