Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 22:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Geen ingesprekstoon
BerichtGeplaatst: zo 31 dec 2006 21:21 
Offline

Geregistreerd: za 30 dec 2006 19:28
Berichten: 2
Hallo

Ik internet en bel via de grijze EB via HetNet. Wanneer ik iemand bel, die in gesprek is hoor ik geen ingesprekstoon. Zijn er op dit forum ,meer mensen met dit probleem, of die het probleem kennen? Heb al tot vervelends toe met de helpdesk gebeld, maar er is nog nooit iets opgelos t en inmiddels veel geld aan het bellen verknoeit. Ik hoor het graag.

Groet Jan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 jan 2007 10:54 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:01
Berichten: 63
Ik merkte dat een tijd geleden inderdaad ook.

Eerst dacht ik dat telefonie eruit lag, maar het bleek dat de ander in gesprek was.

Ik weet alleen niet meer of dat nog met de oude of al met de nieuwe firmware was.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 jan 2007 12:23 
Offline

Geregistreerd: za 30 dec 2006 19:28
Berichten: 2
Voor zover ik kan zien , is mijn EB in november nog geupdate.
Firmware version: 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:56:43)

Groet Jan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 feb 2007 12:14 
Weet iemand of hier binnenkort een oplossing voor komt ? Firmware update ?

Ik kreeg gister na een lang telefoongesprek de mededeling dat onze lijn "dood" was. Iemand anders had ons proberen te bellen, maar de lijn geeft geen ingesprektoon.


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Geen ingesprekstoon
BerichtGeplaatst: za 10 feb 2007 12:57 
Offline

Geregistreerd: di 06 jun 2006 16:12
Berichten: 142
Woonplaats: Groningen
Benzo schreef:
Hallo

Ik internet en bel via de grijze EB via HetNet. Wanneer ik iemand bel, die in gesprek is hoor ik geen ingesprekstoon. Zijn er op dit forum ,meer mensen met dit probleem, of die het probleem kennen? Heb al tot vervelends toe met de helpdesk gebeld, maar er is nog nooit iets opgelos t en inmiddels veel geld aan het bellen verknoeit. Ik hoor het graag.

Groet Jan.



Hier in Groningen hetzelfde probleem ! het is dan net of de lijn naar degene die ik bel, dood is.
Ook heb ik een probleem gehad, dat als ik zelf in gesprek was, dat bij de ander er geen ingesprektoon was, maar het normale oproepsignaal. Ik heb er toen nog een KPN monteur bij gehad, maar die kon niets vinden, ook niet met een andere ExperiaBox (Siemens). Ik ben er zelf toen uitgekomen door via de Het Net telefoonbeheer door te schakelen naar mijn GSM en toen weer terug.

_________________
Een dutje achter het stuur is soms van eeuwige duur !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2007 20:20 
Offline

Geregistreerd: wo 11 apr 2007 17:00
Berichten: 7
Woonplaats: Zaanstreek
Citaat:
Ook heb ik een probleem gehad, dat als ik zelf in gesprek was, dat bij de ander er geen ingesprektoon was, maar het normale oproepsignaal.


Ik had dit "probleem" ook. en heb dit als volgt opgelost:

Log in in je experiabox, ga naar advanced settings/voip/proxy accounts:

daar stond bij mij ook de 2e account aan (ik heb er maar 1 met 1 telefoonnummer) ik heb de 2e account op "none"ingesteld. Nu werkt het wel goed. (als iemand mij belt en ik ben in gesprek hoort diegene dus de ingesprektoon)

PS: heb deze vraag bij HetNet neergelegd en kreeg alleen maar standaard email terug met standaard oplossingen die 'absoluut niet' terzake waren!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 apr 2007 09:36 
Offline

Geregistreerd: za 15 jul 2006 10:23
Berichten: 45
Hetzelfde probleem doet zich voor bij de zwarte Experiabox (ik heb softwareversie 6.2.19.1). Dit valt op te lossen door in de EB het tweede telefoonaccount uit te zetten (menu-item SIPserver). Echter, als ik dat doe gaat na verloop van tijd het voip-ledje op de box uit. Het ledje gaat weer branden als ik het 2e account weer aanzet.

Hebben anderen dit ook? Is het normaal dat het voip-ledje uitgaat of geeft dat problemen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 apr 2007 09:47 
Offline

Geregistreerd: vr 23 feb 2007 11:03
Berichten: 85
De firmwareversie 1.41.4-iptv (Feb 6 2007 21:03:13) voor de grijze Siemens EB lost het probleem van de "dode lijn" bij een ander op. Probeer deze versie te krijgen door de helpdesk te vragen deze versie te laden of door een harde reset. Een harde reset schijnt problemen te kunnen geven met het opnieuw inladen van het Voip-gedeelte hoewel je daar eigenlijk weinig klachten over hoort.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 apr 2007 11:25 
Offline

Geregistreerd: di 06 jun 2006 16:12
Berichten: 142
Woonplaats: Groningen
roadtrain schreef:
Citaat:
Ook heb ik een probleem gehad, dat als ik zelf in gesprek was, dat bij de ander er geen ingesprektoon was, maar het normale oproepsignaal.


Ik had dit "probleem" ook. en heb dit als volgt opgelost:

Log in in je experiabox, ga naar advanced settings/voip/proxy accounts:

daar stond bij mij ook de 2e account aan (ik heb er maar 1 met 1 telefoonnummer) ik heb de 2e account op "none"ingesteld. Nu werkt het wel goed. (als iemand mij belt en ik ben in gesprek hoort diegene dus de ingesprektoon)

PS: heb deze vraag bij HetNet neergelegd en kreeg alleen maar standaard email terug met standaard oplossingen die 'absoluut niet' terzake waren!


Ik had jouw oplossing geprobeerd, maar dat ging dus mis: dode lijn terwijl de VOIP LED wel signaal gaf !

Het Net is op het ogenblik dikke prut ! Ik wilde dat ik er nooit aan begonnen was! Probeerde ik een snellere verbinding te krijgen (van Instap Surfenenbellen naar Snel Surfenenbellen), ben ik nu sinds vorige week mijn mailboxen en homepage kwijt ! Zie ook mijn andere posting :evil:

_________________
Een dutje achter het stuur is soms van eeuwige duur !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 apr 2007 14:01 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
hoorna schreef:
Hetzelfde probleem doet zich voor bij de zwarte Experiabox (ik heb softwareversie 6.2.19.1). Dit valt op te lossen door in de EB het tweede telefoonaccount uit te zetten (menu-item SIPserver). Echter, als ik dat doe gaat na verloop van tijd het voip-ledje op de box uit. Het ledje gaat weer branden als ik het 2e account weer aanzet.

Hebben anderen dit ook? Is het normaal dat het voip-ledje uitgaat of geeft dat problemen?


Wellicht is het zinvol om de vorige firmware te laten laden ? De problemen komen door de 6.2.19.1 toch ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 apr 2007 14:23 
Offline

Geregistreerd: wo 11 apr 2007 17:00
Berichten: 7
Woonplaats: Zaanstreek
Citaat:
Ik had jouw oplossing geprobeerd, maar dat ging dus mis: dode lijn terwijl de VOIP LED wel signaal gaf !


Op account 1 moet je eigen nummer ingesteld staan (bovenin en de andere 3 op "none". Accounts 2,3 en 4 moet alles op "none" staan.....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 apr 2007 14:32 
Offline

Geregistreerd: wo 11 apr 2007 17:00
Berichten: 7
Woonplaats: Zaanstreek
Citaat:
Het Net is op het ogenblik dikke prut ! Ik wilde dat ik er nooit aan begonnen was!


Heb vanaf begin HetNet en nooit echte problemen gehad.... Ook niet bij overgang naar surfen en bellen. Heel in begin was er soms geen telefoonverbinding, dat wel maar na verwijderen van splitter geen problemen meer.....dus....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2007 09:38 
Offline

Geregistreerd: di 06 jun 2006 16:12
Berichten: 142
Woonplaats: Groningen
Ik had tot vorige maand praktisch ook geen problemen, maar toen wilde ik ze wat geld te laten verdienen door over te stappen op snel surfen en bellen. Toen ging het dus mis, geen mailboxen meer en geen homepage. Mijn abonnement blijkt door Het Net abusievelijk te zijn beƫindigd en ik zou mij opnieuw moeten aanmelden. Ik heb nu nog internet en voip, maar voor hoe lang ? zie mijn andere postings

_________________
Een dutje achter het stuur is soms van eeuwige duur !


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling