magik schreef:
De brief:
Geachte heer/mevrouw,
Enige tijd geleden heeft u bij onze helpdesk een storing met betrekking tot de kwaliteit van uw telefoonverbinding gemeld. Wij hebben uw aansluiting nagekeken en geen oorzaak gevonden in het netwerk van KPN.
Mocht u nog problemen ondervinden met uw aansluiting, dan verzoeken we u onderstaande punten te controleren bij u thuis. Wij hebben ervaren dat veel storingen bij onze klanten verholpen konden worden dankzij één van onderstaande oplossingen.
Indien u de storing met de onderstaande adviezen niet kunt verhelpen, dan verzoeken wij u vriendelijk om contact op te nemen met de Multiplay helpdesk via telefoonnummer 0900 – 0244 (€0,10/min). Deze helpdesk is dagelijks van 8:00 tot 22:00 uur bereikbaar.
• Controleert u als eerste alle aansluitingen. Wellicht is een van de contacten niet goed aangesloten, waardoor er storing ontstaat.
• Als uw KPN Experia box is aangesloten met de adapter, type MU18-2120150-C5 (12v 1500 mA) dan dient deze door KPN omgeruild te worden. De adapter levert te weinig spanning, wat voor een storing kan zorgen. Wilt u in dit geval contact opnemen met de Multiplay helpdesk: 0900-0244. Uiteraard zijn er voor u aan deze omruil geen kosten verbonden.
• Indien uw KPN Experia Box met een grijze patchkabel is aangesloten op de hoofdaansluiting (waar de telefoonkabel uw huis binnenkomt), wilt u de grijze kabel dan vervangen door de witte kabel. De witte kabel is meegeleverd in uw InternetPlusBellen pakket. De grijze kabel bevat vier koperdraadjes en de witte kabel slechts twee. Vaak zijn de verkeerde draadjes uit de grijze kabel aangesloten, wat storingen kan veroorzaken.
• Test met één telefoontoestel, bij voorkeur geen draadloos toestel, de kwaliteit van uw telefoonverbinding. U kunt dit testen door het telefoontoestel direct aan te sluiten op de TEL1 uitgang van de KPN Experia Box. Het komt voor dat meerdere toestellen onderling storingen veroorzaken. Als de kwaliteit van uw telefoonverbinding met één toestel goed is, dan zit de storing vermoedelijk in de combinatie van de overige toestellen die u heeft aangesloten.
• Indien u een draadloos toestel gebruikt, zorg dat de afstand tussen het draadloos basisstation van uw telefoon en uw KPN Experia box minimaal 3 meter bedraagt. Als deze te dicht bij elkaar staan, dan leidt dat vaak tot storingen.
• Als u ** draait en geen kiestoon hoort kunt u de splitter verwijderen. De splitter kan storingen veroorzaken en is niet meer nodig als u volledig naar InternetPlusBellen bent gemigreerd. Sluit de hoofdaansluiting (waar de telefoonkabel uw huis binnenkomt) direct aan op de ADSL poort van uw KPN Experia Box.
• Het gebruik van download programma's kan de kwaliteit van de telefoonverbinding negatief beïnvloeden. Als u bijvoorbeeld films of muziek aan het downloaden bent vanaf het internet en tegelijkertijd wilt telefoneren, dan kan de kwaliteit van uw telefoonverbinding minder zijn dan u bent gewend. Afhankelijk van het download programma dat u gebruikt, kan het tot een halve dag na downloaden voorkomen dat uw telefoonverbinding mindere kwaliteit heeft.
We hopen dat uw storing na het uitvoeren van deze adviezen is verholpen. Mocht dat niet het geval zijn, dan helpen we u graag op de Multiplay Helpdesk, via telefoonnummer 0900 – 0244 (€0,10/min). Deze helpdesk is dagelijks van 8:00 tot 22:00 uur bereikbaar.
Met vriendelijke groet,
KPN
Multiplay helpdesk
Dit soort brieven heb ik wel via de mail gehad.
Ik heb al alle aanwijzingen en adviesen van zowel de KPN, en Het Net
uitgevoerd.
Ik begin er zo langzamerhand een beetje moe van te worden, iedere keer bellen, en schrijven, en er wordt gewoon niets gedaan.