Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 04 jul 2025 12:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 01 aug 2006 12:08 

Ook ik ben overstag gegaan om goedkoper te kunnen bellen en internetten en heb daarom Surfen en Bellen van HetNet genomen.
Na 3,5 jaar stap ik over van xs4all naar HetNet puur vanwege de kosten. :D

Het internet zelf is geen probleem, geen seconde downtime gehad dus dat is prima. :D
Het internet van HetNet werkt tot nu toe net zoals goed als via xs4all dus dat is geen probleem.
Nieuwsgroepen zijn wel duidelijk minder dan via xs4all dus ik overweeg een payserver. :(

Na nu 3 dagen heb ik nog geen VOIP, het lampje op de Experiabox brandt niet terwijl volgens het boekje dit al na 20 minuten zou moeten werken.
Helpdesk maar gebeld..het bekende doorschakel drama en dat voor 45c/m waarbij je gewoon iemand van KPN meestal aan de lijn krijgt.
Ja, die zou je ook krijgen als je 0900-0244 belt wat "maar" 10 c/m kost dus na 20 min en wachten de verbinding maar verbroken...wel 9 euro armer..dank u! :evil:
Wel wordt me verteld dat het aanmelden van VOIP een dag of 3 kan gaan duren. :shock:
Is dat bij meer mensen zo of reset iedereen de box 100 keer om een voip account te krijgen? :?:

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?ik wil graag goedkoper gaan bellen en dat kan nu nog niet.
Telefoon maar rechtstreeks aan de spliter gehangen, dan werkt de telefoon tenminste nog gewoon. :?

Gr

pinolief

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 01 aug 2006 12:14 
Site Admin

de verhalen van onze leden zijn divers; er zijn leden die direct na aansluiting kunnen bellen en bij anderen kan het inderdaad enkele dagen duren.
probeer anders eens het gratis storingsnummer van kpn: 0800-0407

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 01 aug 2006 12:51 

jwagenaar schreef:
de verhalen van onze leden zijn divers; er zijn leden die direct na aansluiting kunnen bellen en bij anderen kan het inderdaad enkele dagen duren.
probeer anders eens het gratis storingsnummer van kpn: 0800-0407

Dat heb ik uiteraard ook gedaan en die verbonden mij weer door met IPB.
Daar heeft men een ticket aangemaakt en ik zou tot max 48 uur daarna teruggebeld worden.
Dat loopt dus tot vanavond, als ik dan niet ben teruggebeld bel ik opnieuw naar het storingsnummer.
Met een beetje aandringen kom je wel tot de helpdesk door wat je dan niks kost.

Het maakt dus niks uit via welke route je de KPN belt, uiteindelijk is het 1 pot nat maar soms wel een stuk duurder met bellen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 01 aug 2006 17:36 

Er zijn door de week regelmatig problemen met diverse servers, maar dat geeft alleen een paar uur vertraging en geen 3 dagen. De helpdesk(1e lijns) die jij aan de telefoon krijgt kan niet veel doen en alleen uitspraken doen zoals 72 uur wachten.

Zodra je de EB voor de eerste keer aansluit gaat hij eerst de nieuwste firmware binnen halen en daarna de ingestelde klantengegevens zoals o.a. VoIP en wordt WiFi geactiveerd. Lukt dit niet, dan staan de jouw (klanten)gegevens niet goed in de servers.

Je moet dan ook vragen naar een 2e lijns medewerker, deze kunnen de VoIP gegevens in de centrale bekijken. Wat fout kan gaan is dat de vci niet goed staat of dat de VoIP gegevens in een verkeerde server geladen zijn. Zolang er geen helpdeskmedewerker naar jouw VoIP gegevens gaat kijken zal de VoIP ook niet werken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 01 aug 2006 19:17 

Opnieuw naar de storingsdienst gebeld en gemeld dat na 3 dagen experiabox online nog geen voip actief is.
volgens de kpn storingsdienst duurt het tegenwoordig zelfs tot 5 dagen dat voip actief gaat worden vanaf het activeren van de experiabox met het internet.
Opnieuw opstarten of resetten van de EB zou geen versnelling van het aanmeldproces geven en daarmee kom je ook niet "achter in de aanmeldrij" te staan.
Zodra de Experiabox gestart is en aangemeld is op het netwerk wordt de voip aanvraag gedaan en moet je op je beurt wachten.
Ik kijk dit nog aan en zal bij de volgende keer bellen naar de 2e lijn vragen om te kijken of het probleem opgelost wordt als die het dan nog steeds niet doet.
Gelukkig wordt er niet moeilijk gedaan door de storingsdienst dat je bij HetNet zit en het "dure drama nummer" moet bellen maar willen zij je gewoon helpen.
Storingsdienst is gewoon een gratis nummer.
In principe is dit gewoon een storing op het vaste net en is de EB van KPN dus moeten zij de oplossing maar bieden.
Scheelt echter een hoop belkosten en wachten is dan minder erg aan de telefoon.

NB, wat bedoel je met WiFi activeren??
Ik merk wel dat de EB zich na een harde reset nog een keer reset waarbij dan WiFi wordt geactiveerd.
Maar dit heeft toch niks met voip van doen?
Tot nu toe gebruik ik WiFi niet van de EB.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 01 aug 2006 20:53 

pinolief schreef:
NB, wat bedoel je met WiFi activeren??
Bij een nieuwe EB staat WiFi(draadloos gedeelte) en VoIP in de software uit en wordt geaktiveerd als de EB voor het eerst contact maakt met de KPN servers.

Zolang jouw EB niet de juiste VoIP instellingen krijgt van die servers zal het VoIP gedeelte niet werken. Wellicht hebben ze een achterstand met het invoeren van de VoIP klantengegevens in de servers, is mij niet bekend. Vervelend voor de DHZ'ers. KPN monteurs nemen in zo'n geval contact op met de MultiPlay ServiceDesk. De VoIP gegevens worden dan gecontroleerd en gewijzigd. Veelal zitten de gegevens in de verkeerde servers geladen of de vci staat niet goed. Je zal helaas moeten afwachten. :cry:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 aug 2006 16:00 

Zo, nog maar eens naar de storingsdienst gebeld en verteld dat ik nu de 5 dagen wachten er op heb zitten en dat het lampje nog steeds niet brandt.
Toen had ik ze..."ik verbindt u door met onze technische afdeling" (het 5 dagen verhaaltje kon nu natuurlijk niet meer)..... :wink:
Na een minuutje kreeg ik een meneer aan de lijn die wat vragen stelde.
Na een seconde of 30 meldde hij " gegevens in de EB geladen en voip werkt nu".
Yep..het lampje brandt nu!!

FF aandringen en het wordt opgelost....eindelijk! :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 aug 2006 14:49 
Erelid

Fijn dat het opgelost is. Dit topic kan dus op slot.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]