Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 10 mei 2025 00:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Voor de experts !
BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 17:21 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Situatie is als volgt:


IPB-Isdn.(Experiabox)
Potering heeft al enige tijd geleden plaatsgevonden.
Adsl-traject loopt prima,en alle benodigde lampjes op EB branden.
Splitter verwijderd ivm telefonische bereikbaarheid.

Merkwaardige is dat als een bepaalde persoon belt de telefoon wel over gaat,en dat is volstrekt willekeurig,en dat bij een andere persoon het zo kan zijn dat de boodschap komt dat het hoofdnummer niet in gebruik is.

De HD heeft alle gegevens nagelopen en kan niks vinden en de gegevens die in de EB staan zouden goed zijn.

Dus voor de ene beller is bovegenoemde persoon gewoon bereikbaar en voor een volgende beller totaal onbereikbaar.

Iemand enig idee waar de oorzaak gezocht moet worden ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Voor de experts !
BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 21:47 
Offline

Geregistreerd: za 25 nov 2006 21:44
Berichten: 12
Maarten schreef:
komt dat het hoofdnummer niet in gebruik is.


Ik wou dat ik een antwoord voor je had..... helaas.....
ik kan je wel deelgenoot maken in mijn ervaringen....

Na 3 mnd IPB,........ 1,5 mnd zonder noemenswaardige problemen, ......1,5 maand met de grootste trammelant die je maar bedenken kan (zie andere topics) ben ik van de week gelukkig teruggeschakeld naar mijn oude vertrouwde isdn..... ik had hetzelfde probleem....
het hoofdtelefoonnummer werd helemaal niet meer herkend....

Uren Helpdesk gebeld......

alle software stond er goed in.... nergens geen failures....niemand die een antwoord kon geven (in de 1e lijn werd ik al niet meer geholpen, omdat ze niet wisten wat met mijn probleem te doen, de 2e lijn zou terug bellen, nooit meer van gehoord, de 3e lijn was wel op de achtergrond bezig maar heb ik zelf nix van gemerkt).

Maar hieperdepiep....ik ben weer terug in mijn oude vertrouwde isdn situatie....... ff geen IPB meer voor mij..... toch iets teveel nog in de kinderschoenen.....
Grtz, Peer


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 22:20 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Thx peer111,terug naar de oude situatie is (nog) niet in beeld.

Maar begrijp ik goed dat het bij jou wel prima gewerkt heeft (in het begin) of lees ik dat niet goed ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Voor de experts !
BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 23:58 
Offline

Geregistreerd: do 27 jul 2006 21:35
Berichten: 34
Woonplaats: Amsterdam
Maarten schreef:
Situatie is als volgt:


IPB-Isdn.(Experiabox)
Merkwaardige is dat als een bepaalde persoon belt de telefoon wel over gaat,en dat is volstrekt willekeurig,en dat bij een andere persoon het zo kan zijn dat de boodschap komt dat het hoofdnummer niet in gebruik is.


Is het nou zo dat altijd voor dezelfde personen (vanaf een bepaald telefoonnummer) het nummer onbereikbaar is? Dat kan ik toch niet helemaal opmaken uit het verhaal. Dat zou je kunnen controleren of vragen aan degene die jou proberen te bellen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Voor de experts !
BerichtGeplaatst: za 13 jan 2007 09:56 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
RoscoPcoltrane schreef:
Maarten schreef:
Situatie is als volgt:


IPB-Isdn.(Experiabox)
Merkwaardige is dat als een bepaalde persoon belt de telefoon wel over gaat,en dat is volstrekt willekeurig,en dat bij een andere persoon het zo kan zijn dat de boodschap komt dat het hoofdnummer niet in gebruik is.


Is het nou zo dat altijd voor dezelfde personen (vanaf een bepaald telefoonnummer) het nummer onbereikbaar is?


Ja idd,het zijn dezelfde personen voor wie het nummer onbereikbaar is en het zijn dezelfde personen voor wie het nummer bereikbaar is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 jan 2007 18:23 
Offline

Geregistreerd: za 25 nov 2006 21:44
Berichten: 12
Maarten schreef:
Thx peer111,terug naar de oude situatie is (nog) niet in beeld.

Maar begrijp ik goed dat het bij jou wel prima gewerkt heeft (in het begin) of lees ik dat niet goed ?


Yep, geen centje pijn.... eind november is het omslagpunt geweest...
Zonder enig aanwijsbare oorzaak was mijn nummer weg......


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Voor de experts !
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 11:04 
Offline

Geregistreerd: do 27 jul 2006 21:35
Berichten: 34
Woonplaats: Amsterdam
Maarten schreef:
Ja idd,het zijn dezelfde personen voor wie het nummer onbereikbaar is en het zijn dezelfde personen voor wie het nummer bereikbaar is.


Dus voor:
Persoon A: jou nummer altijd onbereikbaar
Persoon B: jou nummer altijd bereikbaar

Dan zou ik het probleem zoeken bij persoon A en niet bij jou aansluiting mogelijk dat ze eerder een internetPlusbellen aanvraag hebben gehad/gecanceld en nu weer analoog bellen.

(als het anders is dan ik denk dat jij bedoeld moet je dat even goed communiceren :roll: )


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Voor de experts !
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 16:32 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
RoscoPcoltrane schreef:
Maarten schreef:
Ja idd,het zijn dezelfde personen voor wie het nummer onbereikbaar is en het zijn dezelfde personen voor wie het nummer bereikbaar is.


Dus voor:
Persoon A: jou nummer altijd onbereikbaar
Persoon B: jou nummer altijd bereikbaar

Dan zou ik het probleem zoeken bij persoon A en niet bij jou aansluiting mogelijk dat ze eerder een internetPlusbellen aanvraag hebben gehad/gecanceld en nu weer analoog bellen.



Je aanname klopt maar vanwaar de wijsheid dat het bij de andere aansluiting zou zitten ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 17:29 
Offline

Geregistreerd: do 27 jul 2006 21:35
Berichten: 34
Woonplaats: Amsterdam
Omdat er tijdens het orderproces toch iets gebeurt met de analoge lijn wat je zelf op het eerste gezicht niet merk, je analoge lijn verliest de connectie met het digitale platform van InternetPlusBellen (IPB). Als jij via je voip connectie iemand belt die nog voor de portering zit en een telefoon op de splitter en op de EB heeft aangesloten zal alleen de telefoon op de EB overgaan. Andersom zal degene die via de splitter belt nooit jou kunnen bereiken, maar met de andere telefoon via de EB weer wel.
Iemand die een aanvraag heeft gedaan maar nooit gebruik maakt van IPB zal jou dus nooit kunnen bereiken omdat de lijn in die fase blijft hangen. Bij een canceling zal dit weer teniet gedaan worden.

Daarom: kijk even naar de lijn van degene die jou probeert te bellen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 18:28 
Offline

Geregistreerd: wo 10 jan 2007 11:44
Berichten: 44
wel bereikbaar voor voip, niet voor pstn.

kwestie van geduld.

_________________
MultiPlay ServiceDesk medewerker
- IPB KPN
- IPB HetNet
- IPB Planet
- Slim bellen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 18:42 
Offline

Geregistreerd: do 27 jul 2006 21:35
Berichten: 34
Woonplaats: Amsterdam
..huh.. :?:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 20:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 31 dec 2006 12:41
Berichten: 70
Woonplaats: a/d kust in Zuid Holland
dito huh :shock:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Voor de experts !
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 20:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 aug 2006 23:15
Berichten: 310
Maarten schreef:
en dat bij een andere persoon het zo kan zijn dat de boodschap komt dat het hoofdnummer niet in gebruik is.


Lijkt er sterk op dat de porteringsflag in de telefooncentrale niet gezet is of bij het opheffen van je nummer ten onrechte is verwijderd. Hierdoor ben je niet bereikbaar voor mensen vanuit het "oude" telefoonnet maar wel voor mensen die VoIP hebben of bij een andere provider zitten. (GSM, Tele2, UPC, enz.) Dit moet KPN herstellen. Niet naar de helpdesk bellen maar naar het storingsnummer van KPN. (0800-0407 dacht ik)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Voor de experts !
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 20:50 
Offline

Geregistreerd: do 27 jul 2006 21:35
Berichten: 34
Woonplaats: Amsterdam
Flappie schreef:
Lijkt er sterk op dat de porteringsflag in de telefooncentrale niet gezet is of bij het opheffen van je nummer ten onrechte is verwijderd.

Als dit het geval is kan je dus alleen maar gebeld worden door mensen met IPB en niet door analoog/mobiel e.d. Al lijkt het me sterk in Maartens geval omdat dan door maar een zeer beperkte groep mensen (alleen IPB-ers) naar Maarten kan bellen.

Afwachten tot dit opgelost is, zoals Jort waarschijnlijk bedoelde en voorstelde, heeft dan geen enkele zin. Dan kan je wachten tot je een ons weegt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Voor de experts !
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 21:05 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Flappie schreef:
Maarten schreef:
en dat bij een andere persoon het zo kan zijn dat de boodschap komt dat het hoofdnummer niet in gebruik is.


Lijkt er sterk op dat de porteringsflag in de telefooncentrale niet gezet is of bij het opheffen van je nummer ten onrechte is verwijderd. Hierdoor ben je niet bereikbaar voor mensen vanuit het "oude" telefoonnet maar wel voor mensen die VoIP hebben of bij een andere provider zitten. (GSM, Tele2, UPC, enz.) Dit moet KPN herstellen. Niet naar de helpdesk bellen maar naar het storingsnummer van KPN. (0800-0407 dacht ik)

Dat zou heel goed kunnen. Vraag mij wel af welke bellers Maarten wel kunnen bereiken en welke niet?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling