Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 10 mei 2025 00:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Voor de experts !
BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 17:21 

Situatie is als volgt:

IPB-Isdn.(Experiabox)
Potering heeft al enige tijd geleden plaatsgevonden.
Adsl-traject loopt prima,en alle benodigde lampjes op EB branden.
Splitter verwijderd ivm telefonische bereikbaarheid.

Merkwaardige is dat als een bepaalde persoon belt de telefoon wel over gaat,en dat is volstrekt willekeurig,en dat bij een andere persoon het zo kan zijn dat de boodschap komt dat het hoofdnummer niet in gebruik is.

De HD heeft alle gegevens nagelopen en kan niks vinden en de gegevens die in de EB staan zouden goed zijn.

Dus voor de ene beller is bovegenoemde persoon gewoon bereikbaar en voor een volgende beller totaal onbereikbaar.

Iemand enig idee waar de oorzaak gezocht moet worden ?

Profiel  

Berichttitel: Re: Voor de experts !
BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 21:47 

Maarten schreef:
komt dat het hoofdnummer niet in gebruik is.

Ik wou dat ik een antwoord voor je had..... helaas.....
ik kan je wel deelgenoot maken in mijn ervaringen....

Na 3 mnd IPB,........ 1,5 mnd zonder noemenswaardige problemen, ......1,5 maand met de grootste trammelant die je maar bedenken kan (zie andere topics) ben ik van de week gelukkig teruggeschakeld naar mijn oude vertrouwde isdn..... ik had hetzelfde probleem....
het hoofdtelefoonnummer werd helemaal niet meer herkend....

Uren Helpdesk gebeld......

alle software stond er goed in.... nergens geen failures....niemand die een antwoord kon geven (in de 1e lijn werd ik al niet meer geholpen, omdat ze niet wisten wat met mijn probleem te doen, de 2e lijn zou terug bellen, nooit meer van gehoord, de 3e lijn was wel op de achtergrond bezig maar heb ik zelf nix van gemerkt).

Maar hieperdepiep....ik ben weer terug in mijn oude vertrouwde isdn situatie....... ff geen IPB meer voor mij..... toch iets teveel nog in de kinderschoenen.....
Grtz, Peer

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 22:20 

Thx peer111,terug naar de oude situatie is (nog) niet in beeld.

Maar begrijp ik goed dat het bij jou wel prima gewerkt heeft (in het begin) of lees ik dat niet goed ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 23:58 

Maarten schreef:
Situatie is als volgt:

IPB-Isdn.(Experiabox)
Merkwaardige is dat als een bepaalde persoon belt de telefoon wel over gaat,en dat is volstrekt willekeurig,en dat bij een andere persoon het zo kan zijn dat de boodschap komt dat het hoofdnummer niet in gebruik is.

Is het nou zo dat altijd voor dezelfde personen (vanaf een bepaald telefoonnummer) het nummer onbereikbaar is? Dat kan ik toch niet helemaal opmaken uit het verhaal. Dat zou je kunnen controleren of vragen aan degene die jou proberen te bellen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 13 jan 2007 09:56 

RoscoPcoltrane schreef:
Maarten schreef:
Situatie is als volgt:

IPB-Isdn.(Experiabox)

Is het nou zo dat altijd voor dezelfde personen (vanaf een bepaald telefoonnummer) het nummer onbereikbaar is?

Ja idd,het zijn dezelfde personen voor wie het nummer onbereikbaar is en het zijn dezelfde personen voor wie het nummer bereikbaar is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 jan 2007 18:23 

Maarten schreef:
Thx peer111,terug naar de oude situatie is (nog) niet in beeld.

Maar begrijp ik goed dat het bij jou wel prima gewerkt heeft (in het begin) of lees ik dat niet goed ?

Yep, geen centje pijn.... eind november is het omslagpunt geweest...
Zonder enig aanwijsbare oorzaak was mijn nummer weg......

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 11:04 

Maarten schreef:
Ja idd,het zijn dezelfde personen voor wie het nummer onbereikbaar is en het zijn dezelfde personen voor wie het nummer bereikbaar is.

Dus voor:
Persoon A: jou nummer altijd onbereikbaar
Persoon B: jou nummer altijd bereikbaar

Dan zou ik het probleem zoeken bij persoon A en niet bij jou aansluiting mogelijk dat ze eerder een internetPlusbellen aanvraag hebben gehad/gecanceld en nu weer analoog bellen.

(als het anders is dan ik denk dat jij bedoeld moet je dat even goed communiceren :roll: )

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 16:32 

RoscoPcoltrane schreef:
Maarten schreef:

Dus voor:
Persoon A: jou nummer altijd onbereikbaar
Persoon B: jou nummer altijd bereikbaar

Dan zou ik het probleem zoeken bij persoon A en niet bij jou aansluiting mogelijk dat ze eerder een internetPlusbellen aanvraag hebben gehad/gecanceld en nu weer analoog bellen.

Je aanname klopt maar vanwaar de wijsheid dat het bij de andere aansluiting zou zitten ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 17:29 

Omdat er tijdens het orderproces toch iets gebeurt met de analoge lijn wat je zelf op het eerste gezicht niet merk, je analoge lijn verliest de connectie met het digitale platform van InternetPlusBellen (IPB). Als jij via je voip connectie iemand belt die nog voor de portering zit en een telefoon op de splitter en op de EB heeft aangesloten zal alleen de telefoon op de EB overgaan. Andersom zal degene die via de splitter belt nooit jou kunnen bereiken, maar met de andere telefoon via de EB weer wel.
Iemand die een aanvraag heeft gedaan maar nooit gebruik maakt van IPB zal jou dus nooit kunnen bereiken omdat de lijn in die fase blijft hangen. Bij een canceling zal dit weer teniet gedaan worden.

Daarom: kijk even naar de lijn van degene die jou probeert te bellen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 18:28 

wel bereikbaar voor voip, niet voor pstn.

kwestie van geduld.

- IPB Planet
- Slim bellen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 18:42 

..huh.. :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 20:16 

dito huh :shock:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 20:28 

Maarten schreef:
en dat bij een andere persoon het zo kan zijn dat de boodschap komt dat het hoofdnummer niet in gebruik is.

Lijkt er sterk op dat de porteringsflag in de telefooncentrale niet gezet is of bij het opheffen van je nummer ten onrechte is verwijderd. Hierdoor ben je niet bereikbaar voor mensen vanuit het "oude" telefoonnet maar wel voor mensen die VoIP hebben of bij een andere provider zitten. (GSM, Tele2, UPC, enz.) Dit moet KPN herstellen. Niet naar de helpdesk bellen maar naar het storingsnummer van KPN. (0800-0407 dacht ik)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 20:50 

Flappie schreef:
Lijkt er sterk op dat de porteringsflag in de telefooncentrale niet gezet is of bij het opheffen van je nummer ten onrechte is verwijderd.

Als dit het geval is kan je dus alleen maar gebeld worden door mensen met IPB en niet door analoog/mobiel e.d. Al lijkt het me sterk in Maartens geval omdat dan door maar een zeer beperkte groep mensen (alleen IPB-ers) naar Maarten kan bellen.

Afwachten tot dit opgelost is, zoals Jort waarschijnlijk bedoelde en voorstelde, heeft dan geen enkele zin. Dan kan je wachten tot je een ons weegt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 21:05 

Flappie schreef:
Maarten schreef:
en dat bij een andere persoon het zo kan zijn dat de boodschap komt dat het hoofdnummer niet in gebruik is.

Lijkt er sterk op dat de porteringsflag in de telefooncentrale niet gezet is of bij het opheffen van je nummer ten onrechte is verwijderd. Hierdoor ben je niet bereikbaar voor mensen vanuit het "oude" telefoonnet maar wel voor mensen die VoIP hebben of bij een andere provider zitten. (GSM, Tele2, UPC, enz.) Dit moet KPN herstellen. Niet naar de helpdesk bellen maar naar het storingsnummer van KPN. (0800-0407 dacht ik)

Dat zou heel goed kunnen. Vraag mij wel af welke bellers Maarten wel kunnen bereiken en welke niet?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]