Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 01 jul 2025 21:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 30 aug 2006 22:00 

Afeglopen maandag heb internetplusbellen van Planet aangesloten. Ik heb ISDN en gebruik een webvox (oud model, omdat mijn quattrovox was overleden). Nu heb ik een aantal problemen. Zo werkt mijn voicemail en inkomende nummerweergave niet. Maar ik begrijp dat dat komt omdat ik nog niet geporteerd ben. Ik heb echter ook last van een veel vervelender probleem. Na verloop van tijd gaat de telefoon namelijk niet meer over. Dus mensen bellen mij en het lijkt voor hun alsof ik niet opneem. Als ik de experiabox opnieuw opstart gaat het weer een uurtje goed, maar daarna is het weer hetzelfde probleem. Is er een manier om dit op te lossen? Of kan ik alleen maar afwachten tot ik geporteerd ben, zoals Planet tegen mij zegt?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 aug 2006 23:01 

Misschien is het een oplossing om het bellen te splitsen totdat je idd geporteerd bent namelijk een telefoon aan de Experiabox hangen op Tel 1 en de andere telefoon nog via het isdn gedeelte.

Uitgaande gesprekken doe je dan alvast via de Experia Box en inkomende gesprekken lopen nog via de ISDN centrale.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 aug 2006 08:42 

Dat heb ik nu inderdaad maar gedaan, zo ben ik in ieder geval bereikbaar. Toch vind ik het wel een slechte zaak dat KPN dit soort problemen helemaal niet communiceert. Ik snap wel dat dat de verkoop niet echt helpt, maar toch. Ik ben dit weekend weg, ik hoop dat ik daarna geporteerd ben.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 aug 2006 08:59 

Hamtaro schreef:
Dat heb ik nu inderdaad maar gedaan, zo ben ik in ieder geval bereikbaar. Toch vind ik het wel een slechte zaak dat KPN dit soort problemen helemaal niet communiceert. Ik snap wel dat dat de verkoop niet echt helpt, maar toch. Ik ben dit weekend weg, ik hoop dat ik daarna geporteerd ben.

Het is inderdaad een optie voor KPN om dit soort zaken te communiceren,resp in hun handleiding te vermelden,maar goed tot op heden is dit niet gedaan.

Als de portering gereed is zal je lampje op het NT1 kastje uit zijn en dan zou het opgelost moeten zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 aug 2006 11:53 
Erelid

Citaat:
Als de portering gereed is zal je lampje op het NT1 kastje uit zijn en dan zou het opgelost moeten zijn.
En als het zover is mag je alles inclusief splitter NT1 enz verwijderen en de EB rechtstreeks op het isra punt aansluiten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]