Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 01 jul 2025 12:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 08 apr 2006 20:42 

Hallo, Sinds vandaag heb ik me Eperiabox binnen gekregen, lekker op me gemak aangesloten alles werkt wat blijkt ik heb zelf het planet comfort abo ik zit zo eens te kijken op speedtest wat me snelheid is 3mbit en 5mbit upload dit klopt volgens mij niet even me eigen router weer aangesloten exact het zelfde lage snelheid, dus ik planet gebeld volgens hun moet ik me huidige snelheid hebben.zou bij kpn moeten liggen, maar die sturen me weer door naar planet :evil: tevens als ik me oude modem weer aansluit heb ik me bestaande ip weer,sluit ik de Exp weer aan dan heb ik een ander ip

Is dit normaal of wordt dit weer aangepast naar een paar dagen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 apr 2006 20:49 

Kun je ook kijken op wat voor snelheid je modem traint ?

Welke snelheden horen bij het abbo ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 apr 2006 21:15 
Erelid

Rob download via deze link http://speedtest.bbned.nl/ een test bestand van 100 mb en kijk eens wat hij dan aangeeft. Hoever zit je ongeveer van de centrale Rob. De zaak goed aangesloten, zie schema http://www.sleeuwijkonline.nl/experiabo ... c.php?t=39
Ip adres klopt wel, want ik heb ook met de box een ander ip adres.

Maarten snelheden die bij het abo horen zijn 6000/768. Ik heb namelijk hetzelfde abo en haal bij speedtest rond de 625 kb/sec

Laatste meting van mij. Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Apr 8 2006 om 21:13:44 UTC+0200)

Download : 626.2 KByte/sec

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 apr 2006 21:40 

Hoi, heb alles na gekeken heb even op die link gekeken dat zit goed, ik zit niet ver van de centrale heb net even die file gedownload vam 100mb hij download hem met 325 ik haalde vroegen rond de 655 nu niet meer, is het niet zo dat kpn de verbinding moet terug brengen planet ?
Ja das fraai met dat ip draai hier een server met een aantal clienten die kunnen niet meer inloggen omdat me domeinaam is gekoppeld aan het ip adres van planet,ik zal maandag nogeens bellen naar planet betaal tenslotte voor het comfort abbo.

Mischien een optie dat ik de Experia eens moet resetten of heeft dat geen zin nu ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 apr 2006 21:45 

Rob schreef:
Hoi, heb alles na gekeken heb even op die link gekeken dat zit goed, ik zit niet ver van de centrale heb net even die file gedownload vam 100mb hij download hem met 325 ik haalde vroegen rond de 655 nu niet meer, is het niet zo dat kpn de verbinding moet terug brengen planet ?
Ja das fraai met dat ip draai hier een server met een aantal clienten die kunnen niet meer inloggen omdat me domeinaam is gekoppeld aan het ip adres van planet,ik zal maandag nogeens bellen naar planet betaal tenslotte voor het comfort abbo.

Mischien een optie dat ik de Experia eens moet resetten of heeft dat geen zin nu ?

Even nog wat anders ik kan nog steeds met het modem wat ik eerst van planet gekregen had nog inloggen dan krijg ik me eigen ip weer terug, als ik in de Eperia kijkt bij usernaam daar staat wat anders dan me planet username en wachtwoord, kan ik daar me me inlog gegevens erin zetten van planet het wachtwoord van het account wat nu in de Eperia zit is mij onbekend.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 apr 2006 22:29 

Het wachtwoord om in de EB in te loggen is slechts "admin"
Het is verstandig om het vervolgens te wijzigen ! Het lijkt me idd niet onverstandig om even contact op te nemen met Planet want het lijkt er op dat iets niet helemaal goed gaat :?: :!:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 13 apr 2006 19:49 

De downloadsnelheid van (nagenoeg) elk fatsoenlijk merk modem dat nieuw uitgeleverd wordt is altijd 80 procent van datgene wat mogelijk is.
Als eindgebruiker kun je naar 100%, maar dat kan de stabiliteit van je internet nadelig beinvloeden. natuurlijk zijn er mensen die daar geen last van hebben. Wat up en download betreft: buiten updates om, wanneer gebruik (of kun je gebruiken) je nou echt de snelheid die je tot je beschikking hebt?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 14 apr 2006 08:01 

alwin ooo schreef:
Wat up en download betreft: buiten updates om, wanneer gebruik (of kun je gebruiken) je nou echt de snelheid die je tot je beschikking hebt?

Zware P2P users bijv :?:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]