Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 03 jul 2025 23:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 17 aug 2006 19:07 

Sinds 1998 zitten wij bij planet en in die tijd was het nog wxs.

Enkele email accounts xyz@wxs.nl wil ik graag behouden.

Weet iemand of in een nieuw abo (planet ipb) dit wijzigt in xyz.planet.nl?

Tweede vraag: krijg je een nieuw IPnummer als je overschakelt op ipb?

Derde vraag: Planet/KPN gaf al aan in een FAQ dat er problemen zijn/waren met internet bellen wanneer mensen gebruik gingen maken van uitwisselprogramma's zoals BitTorrent, eDonkey en Limewire, upload zou dicht slippen.

Wie heeft daar ervaring mee?
mvgr

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 aug 2006 21:32 

Gebruik je nu een Speedtouch modem ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 aug 2006 21:39 

xxx@wxs.nl is identiek aan xxx@planet.nl en xxx@worldaccess.nl. Probeer maar een mail naar jezelf te sturen met de verschillende achtervoegsels.

Het ip-nummer verandert inderdaad.

Wat p2p aangaat: kijk eens rond op dit forum

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 17 aug 2006 21:43 

Magic_lantern schreef:
Derde vraag: Planet/KPN gaf al aan in een FAQ dat er problemen zijn/waren met internet bellen wanneer mensen gebruik gingen maken van uitwisselprogramma's zoals BitTorrent, eDonkey en Limewire, upload zou dicht slippen.
mvgr

De ervaring leert dat wanneer er te veel verbindingen worden gemaakt en de bandbreedte bijna in zijn geheel wordt geconsumeerd door P2P er een conflict kan onstaan mbt het Voip-gedeelte (ondanks Qos)
Het kan goed werken als je maar de juiste instelling hebt.Verder zijn nieuwsgroepen wellicht ook een alternatief.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 aug 2006 12:02 

Bedankt voor jullie reacties:

@Maarten:
Ik gebruik een modemrouter (ISDN) met een 3com 4228g switch, de speedtouch ligt al heel lang op de stort :)

@Leok:
Mijn vraag is of ik bij een abo wijziging nog steeds berichten onder xyz.wxs.nl kan versturen. Het is namelijk zo dat wanneer je een nieuwe email account aanmaakt dit automatisch planet wordt. Ik kan me voorstellen dat ze bij een abo wijziging mij wxs ontnemen en dat is iets wat ik niet graag zie. Ontvangen via wxs werkt altijd.
IP wijziging kan makkelijk zijn, doch in mijn geval geeft het veel werk, naja, even doorbijten.

@Maarten:
KPN/Planet schrijft ook, probeer eens usernet, waarom? (mijn kids gebruiken het trouwens wel, maar ook veel bittorrent ) Ik wil geen beperkingen omdat ze de 80Kbps bandbreedte niet kunnen garanderen. Ik begrijp dat je ook al twijfels hebt betreffende de QoS die de benodigde bandbreedte moet garanderen en dit tot vandaag twijfelachtig werkt. :evil:

Het gaat niet alleen maar om P2P, maar ik ben ook een zware uploader/downloader omdat ik vele websites in onderhoud heb met veel data en wil niet wachten totdat de telefoon wordt neergelegd. P2P is meer voor de KIDS ;)

Even rondkijken op het forum, er staan vele berichten van een maand/week oud, maar deze kunnen alweer verouderd zijn, snel hè die technieken. Ik heb gelezen dat problemen met P2P (QoS)in maart zouden worden opgelost, ik heb nergens kunnen lezen dat het opgelost is. Daarom mijn vragen aan mensen met praktijk ervaring en niet van die n00bs van een helpdienst

Mvgr Berend

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 aug 2006 12:17 
Erelid

Citaat:
Het gaat niet alleen maar om P2P, maar ik ben ook een zware uploader/downloader omdat ik vele websites in onderhoud heb met veel data en wil niet wachten totdat de telefoon wordt neergelegd.
Berend ik werk ook regelmatig 3 websites bij, up en down dus maar dat geeft hier geen problemen met het voip gedeelte. P2P heb ik geen ervaring mee, omdat ik daar geen gebruik van wil maken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 aug 2006 12:20 

Magic_lantern schreef:
Bedankt voor jullie reacties:

@Maarten:
KPN/Planet schrijft ook, probeer eens usernet, waarom? (mijn kids gebruiken het trouwens wel, maar ook veel bittorrent ) Ik wil geen beperkingen omdat ze de 80Kbps bandbreedte niet kunnen garanderen. Ik begrijp dat je ook al twijfels hebt betreffende de QoS die de benodigde bandbreedte moet garanderen en dit tot vandaag twijfelachtig werkt. :evil:

Het gaat niet alleen maar om P2P, maar ik ben ook een zware uploader/downloader omdat ik vele websites in onderhoud heb met veel data en wil niet wachten totdat de telefoon wordt neergelegd. P2P is meer voor de KIDS ;)

Even rondkijken op het forum, er staan vele berichten van een maand/week oud, maar deze kunnen alweer verouderd zijn, snel hè die technieken. Ik heb gelezen dat problemen met P2P (QoS)in maart zouden worden opgelost, ik heb nergens kunnen lezen dat het opgelost is. Daarom mijn vragen aan mensen met praktijk ervaring en niet van die n00bs van een helpdienst

Mvgr Berend

Ik mis nog even je reactie aangaande het abbo waar je het over hebt.Afhankelijk daarvan zul je mi minder resp meer problemen kunnen krijgen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 aug 2006 13:14 

Maarten schreef:

Ik mis nog even je reactie aangaande het abbo waar je het over hebt.Afhankelijk daarvan zul je mi minder resp meer problemen kunnen krijgen.

Wij hebben ISDN met een planet ADSL standard, wij overwegen om ipb Standard+10euro of Comfort+10euro (wel twee PTT tel nummers)

=edit:
Ik stream ook nog wel eens audio met 256 kbps + 128kbps als backup voor ons radio station...

[Sarcasme]
p.s. kunnen ze niet beter het reset knopje aan de voorkant maken, waar ik ook lees, welk onderwerp het ook is, DRUK RESET :twisted:
[/Sarcasme]

mvgr Berend

Laatst bijgewerkt door Magic_lantern op vr 18 aug 2006 13:18, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 aug 2006 13:17 
Site Admin

gezien jouw gewenst gebruik zou ik je adviseren om te kiezen voor comfort; 6mb/786kb tegen 3mb/512kb.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 aug 2006 14:47 

Magic_lantern schreef:

=edit:
Ik stream ook nog wel eens audio met 256 kbps + 128kbps als backup voor ons radio station...

[Sarcasme]
p.s. kunnen ze niet beter het reset knopje aan de voorkant maken, waar ik ook lees, welk onderwerp het ook is, DRUK RESET :twisted:
[/Sarcasme]

mvgr Berend

Gezien je actviteiten lijkt me het 6mb pakket wel een vereiste :!:

Wat het resetten betreft,valt best wel mee :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 aug 2006 15:31 
Erelid

Citaat:
Wat het resetten betreft,valt best wel mee
Vanaf maart gebruik ik de EB en nog nooit een harde reset nodig geweest hier

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 aug 2006 20:48 

Iedereen bedankt voor de reacties, misschien mag ik hier nog een andere vraag stellen. Je kunt ook een x aantal 084 krijgen, hoe worden deze op meerdere toestellen aangesloten? Voorzover ik het weet zijn er maar 2 tel. aansluitingen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 aug 2006 22:34 

Magic_lantern schreef:
Iedereen bedankt voor de reacties, misschien mag ik hier nog een andere vraag stellen. Je kunt ook een x aantal 084 krijgen, hoe worden deze op meerdere toestellen aangesloten? Voorzover ik het weet zijn er maar 2 tel. aansluitingen.

Waar denk je concreet aan ? 3,4 of nog meer telefoons ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 19 aug 2006 11:27 

Maarten schreef:
Magic_lantern schreef:

Waar denk je concreet aan ? 3,4 of nog meer telefoons ?

2 vast (kpn) en 2 x 084 voor de kids, of misschien gooi ik m'n 2e telefoon (kpn) er ook wel uit en worden het 1kpn en 3 x 084

kpn=standaard landnummer

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 19 aug 2006 14:39 

Twee vast "geografische nummers " kan op Tel 1 en Tel 2.Een 084 nummer is of voor een Beeldtelefoon of voor Wifi.
Dat zou dus betekenen een behoorlijke belasting van je bandbreedte en dus moet dan aan het Basic abbo of Extra denken als je met 4-5 nummers wil gaan bellen.Los daarvan moet je afhankelijk van het "gemak" wat je zou willen hebben ook per nummer bijbetalen en mbt de Wifi nieuwe telefoons aanschaffen.

Quote:
Met InternetPlusBellen kun je twee 'gewone' telefoonnummers gebruiken en meerdere persoonlijke telefoonnummers. Handig voor als je zoon of dochter graag een eigen telefoonnummer heeft. Het maximale aantal nummers is afhankelijk van het abonnement:

Go: 1 Gesprek tegelijk.
Lite: 2 gesprekken als u 2 telefoonnummers heeft.
Basic: 4 gesprekken als u 4 telefoonnummers heeft.
Extra: 5 gesprekken als u 5 telefoonnummers heeft.
Standaard wordt er 1 gewoon telefoonnummer geleverd. 1 persoonlijk 084-nummer is gratis. Elk extra nummer kost € 1,50 per maand. Je kunt maximaal 2 normale nummers koppelen aan je EB. Wil je nog meer nummers dan moet dit dus altijd een nomadisch (084) nummer zijn.

Bij IPB op ISDN neem je het hoofdnummer mee en zou je ook 1 ander nummer moeten kunnen uitkiezen om mee te nemen. De overige 2 nummers worden daarna +/- 6 maanden bewaard.

Per nummer kan maar 1 gesprek tegelijkertijd gevoerd worden. Op de Experia zitten 2 Tel-poorten voor een analoog toestel. Als je meer nummers hebt, kan aan elke poort 1 nummer gekoppeld worden. Alle nummers die niet gekoppeld zijn aan een analoge Tel 1/2-poort kunnen alleen maar gebruikt worden voor een videotelefoon, 'Mijn Online Telefoon' oftewel een headset op je PC of voor een WiFi-telefoon. Wil je echt 5 gesprekken tegelijk voeren, dan moet je daar dus wel de nodige apparatuur voor hebben

Unqoute.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]