Bedankt voor jullie reacties:
@Maarten:
Ik gebruik een modemrouter (ISDN) met een 3com 4228g switch, de speedtouch ligt al heel lang op de stort
@Leok:
Mijn vraag is of ik bij een abo wijziging nog steeds berichten onder xyz.wxs.nl kan versturen. Het is namelijk zo dat wanneer je een nieuwe email account aanmaakt dit automatisch planet wordt. Ik kan me voorstellen dat ze bij een abo wijziging mij wxs ontnemen en dat is iets wat ik niet graag zie. Ontvangen via wxs werkt altijd.
IP wijziging kan makkelijk zijn, doch in mijn geval geeft het veel werk, naja, even doorbijten.
@Maarten:
KPN/Planet schrijft ook, probeer eens usernet, waarom? (mijn kids gebruiken het trouwens wel, maar ook veel bittorrent ) Ik wil geen beperkingen omdat ze de 80Kbps bandbreedte niet kunnen garanderen. Ik begrijp dat je ook al twijfels hebt betreffende de QoS die de benodigde bandbreedte moet garanderen en dit tot vandaag twijfelachtig werkt.
Het gaat niet alleen maar om P2P, maar ik ben ook een zware uploader/downloader omdat ik vele websites in onderhoud heb met veel data en wil niet wachten totdat de telefoon wordt neergelegd. P2P is meer voor de KIDS
Even rondkijken op het forum, er staan vele berichten van een maand/week oud, maar deze kunnen alweer verouderd zijn, snel hè die technieken. Ik heb gelezen dat problemen met P2P (QoS)in maart zouden worden opgelost, ik heb nergens kunnen lezen dat het opgelost is. Daarom mijn vragen aan mensen met praktijk ervaring en niet van die n00bs van een helpdienst
Mvgr Berend