Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 01 jul 2025 22:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 15:00 

sinds donderdag 17 augustus heb ik ook de experiabox aangesloten. op mijn computer gaat alles oke, maar mijn zoon heeft nogal wat problemen.
Als hij op msn zit of op internet explorer en hij vink zijn muziek aan die via I tunes bespeeld wordt dan valt plots zijn verbinding weg.
Ik heb de firewall bij hem al op medium gezet maar ook dat mag niet baten.
wie o wie kan mij verder helpen???? heb ik verder nog iets over het hoofd gezien???

Alvast bedankt

Thea

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 15:48 
Erelid

Wat voor abonnement/snelheid heb je.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 17:01 

Mijn abonnement is internetplusbellen/standard het gekke is als ik op mijn computer zit te internetten, en ik maak i-tunes open lukt dit wel.

Op zijn computer hadden we 2 accounts 1 van mij als beheerder waar ik de experiabox in heb aangemaakt, een van hem als beperkte mogelijkheden. in mijn omgeving deed hij het wel, zodra hij in zijn omgeving ging en aan het msn was en de muziek opende, knalde de verbinding eruit. heb daarna de helpdesk gebeld en gevraagd hoe dit kon, vertelde ze mij dat ik de account van mijn zoon weer opnieuw aan moest maken. maar hoe ik dat moest doen daar waren zij niet voor.
Dus ik dacht: ik kom toch nooit meer op zijn computer omdat ik zelf er een heb,knal zijn account er maar af en laat hem beheerder zijn op de computer, (het wordt tóch tijd dat hij zelf verantwoording neemt voor het onderhoud van zijn computer). dus nu 1 account op zijn computer, in mijn oude omgeving. alleen het probleem is gebleven.
Misschien dat je aan deze informatie iets meer hebt???

Groetjes

Thea

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 19:10 
Site Admin

voorop gesteld dat op afstand het moeilijk is dit soort problemen te overzien (glazen bol is ter reparatie :wink: ).
als ik het goed begrijp maakt je zoon nu gebruik van jouw account met beheerdersrechten. ik denk dat je zoon wellicht toch meer programma's tegelijk gebruikt. wellicht om muziek/bestanden te downloaden, bv. met speciale software als bittorrent of azuerus. dit soort programma's gebruiken veel bandbreedte. dit zou wellicht de oorzaak kunnen zijn; gelijktijdig gebruik van internet, itunes en downloadprogramma.
we horen het wel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 20:16 

Het is inderdaad moeilijk om dit op afstand op te lossen, maar ikzelf had gedacht: misschien zijn er meer mensen die dit probleem hebben of hebben gehad.
Hij heeft alleen msn openstaan daarnaast draait hij zijn eigen muziek die hij heeft opgeslagen in I tunes dus niets van software zoals bittorrent of azuerus.

Toen mijn aansluiting alleen adsl van planet was hadden we daar geen last van, nu hebben we ipb en het gaat mis.
Kan het veel kwaad als ik de experia opnieuw installeer en zoniet, hoe moet ik dit dan doen??? want als ik namelijk de helpdesk belt, dan hebben ze het te druk en vragen of ik op een later tijdstip terug kan bellen. dus daar heb ik ook niet zoveel aan.
Bij nood kan je: en niet bij KPN terecht en niet bij Planet.

of is het mogelijk hem uit de eerste aansluiting te halen (hij zit in de eerste aansluiting, en mijn computer in de 2de) en hem dan maar in de derde te stoppen???? en daar weer installeren???
Ik weet het eerlijk gezegd niet meer.,

groetjes Thea

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 20:24 
Site Admin

ik denk niet dat de installatie opnieuw moet. wellicht is er een conflict tussen msn en itunes. om dit enigzins te filteren eerst eens een half uur alleen msn en daarna een half uur alleen itunes.
het verplaatsen van de aansluiting van de 1e naar 3e zou kunnen; wellicht is het 1e poortje niet helemaal goed. hiervoor hoeft het kabel alleen verplaatst te worden van het 1e naar het 3e poort; verders niets.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 21:03 

Bedankt voor je reactie, ik ga dit in ieder geval even uitproberen.

Laat weten of het gelukt is

bedankt

Groetjes Thea

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 aug 2006 19:07 

Hier weer even een berichtje van Thea, heb allereerst geprobeerd I tunes af te spelen daarna internet msn. heeft niet geholpen, toen de kabel in de 3de poort, dit werkt ook niet, daarna even de experiabox uitgezet en weer aangezet, en dat werkt ook niet, ik weet het niet meer, heb eerlijk gezegd een beetje spijt van de experiabox, nu er weer probleempjes voordoen, ik heb eerlijk gezegd niet zoveel verstand van computers.
Het gekke is als ik dit op mijn eigen computer doet, Itunes en internet dan heb ik totaal geen problemen waarom op de computer van mijn zoon wel???
heb toch op dezelfde manier de computers aangemeld op de experiabox.
weet het eerlijk gezegd niet meer.

Thea

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 aug 2006 19:08 

wat mij opvalt, het is nu 10 over 7 's avonds en het berichtje staat op 7 minuten over 5 ????

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 aug 2006 19:42 
Erelid

Je forumklok kun je intstellen op GMT+2 in je profiel om hem gelijk te laten lopen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 aug 2006 20:14 
Site Admin

van neck schreef:
Het gekke is als ik dit op mijn eigen computer doet, Itunes en internet dan heb ik totaal geen problemen waarom op de computer van mijn zoon wel???

Thea

zoals je zelf al aangeeft ligt het probleem dus niet aan de experiabox. dan zou namelijk jouw computer ook problemen moeten hebben.
er zal in de installatie van de pc van je zoon iets softwarematig fout zitten. ik weet natuurlijk niet hou oud je zoon is, maar kan hij wellicht de programma msn en itunes deinstalleren en opnieuw installeren op zijn pc.
je geeft zelf al aan dat je niet zoveel verstand van pc's heb (is geen probleem natuurlijk !!) maar kan je wellicht toch de volgende info leveren:
wat is de naam en type van het netwerkkaartje in jouw pc en het type netwerkkaartje in de pc van je zoon.
we horen van je.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 aug 2006 13:16 

Heb waarschijnlijk de oplossing gevonden. Nu hij zijn muziekbestanden afspeelt via media player blijft zijn internet online.
Dus nu maar I tunes deínstalleren denk toch dat de I tunes niet goed bij hem is geinstalleerd.

Willy en J wagenaar bedankt voor jullie inzet bij dit probleem

Groetjes Thea

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 aug 2006 13:22 
Site Admin

graag gedaan 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 aug 2006 13:29 
Erelid

Denk dat Microsoft niet gecharmeerd is van Itunes :wink: Maar succes ermee.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]