Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 19:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2012 23:05 
Offline

Geregistreerd: zo 29 jul 2012 16:33
Berichten: 1
Jaren had ik een apart telefoon en internet abonnement allebeide KPN. Ik woon ongeveer 4,5 km van de centrale en ben de laatste aansluiting en had er vrede mee dat mijn snelheid ongeveer 700 mbps was.
Door een telefonische actie van de KPN ben ik overgestapt naar internetplusbellen omdat dit financieel voordeliger was. Er werd mij verzekerd dat ik er helemaal niet van zou merken en alles bij het oude zou blijven.
Ik werd argwanend toen ik bij terugkeer van de vakantie een pakje van KPN vond met daarin een aansluitdoos. En ja hoor geen telefoon meer. Via mijn mobiel de helpdesk kreeg ik een verveelde juffrouw aan de lijn die mij wel even zou uitleggen hoe ik alles moest aansluiten. Het duurde even voordat ik haar ervan had overtuigd dat de KPN vergeten was dat ik nog een Experiabox nodig had ( Mijn oude internet aansluiting werkte gewoon via een splitter en een Linksys Modem/router).
Een dag later had ik de experiabox in huis en kon ik alles aansluiten.
Ik gebruik dit abonnement nu 3 maanden maar ben er absoluut niet tevreden over. Het telefoongedeelte werkt goed, maar het internet gedeelte is veel trager. Mijn snelheid is ongeveer 500 mbps en zit vastgebakken in de Experiabox. Omdat niet alleen mijn PC maar meerdere componenten in mijn huis 24 uur per dag via het internet communiceren is de werksnelheid op mijn PC met ongeveer 50% vertraagd.
Ik ga niet terug, want ik heb de ervaring dat een bestaande KPN aansluiting redelijk storingsvrij werkt, maar ga niet wijzigen, want dan merk je dat de KPN heel groot is met heel veel afdelingen die onderling bijna niet communiceren waardoor er iedere keer een hoop ellende is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012 15:02 
Offline

Geregistreerd: do 09 jul 2009 07:58
Berichten: 132
Je zou om je snelheid wat te verhogen ook nog knnen vragen of ze pair bonding wilen toepassen op je verbinding.

Ik haalde niet een hele lekkere snelheid en het premium abo ging maar omhoog met zijn tot xx mb plafond. ik heb dus de stoute schoenen aangetrokken en via webcare op twitter pair bonding aangevragd omdatik de nselheden niet echt haalde. Dit is inmiddels toegepast en na 2 monteur bezoekenen de afdeling last resort gaat mijn lijn als de brandweer.

ok ik zit 1km an de centrale maar op 4,5km met 2 aderparen moet er ook snelheidswinst zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling