Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 01 jul 2025 15:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 08 jun 2006 22:22 

IK heb voor een laptop een uitbreidingset SpeedTouch 121g USB adapter gekocht. De installatie via de handleiding die bij de Experiabox zat met CD-Rom werkte al helemaal niet, nu heb ik de software van Thomson geinstalleerd en warempel, er is wel een draadloze netwerkverbinding alleen kan ik geen internet opstarten. Het trapje rechtsonder in beeld blijft blauw met een rood kruis. Alle instellingen aangepast (WPA-PSK, networkname e.d.) in de ST121g Monitor en overeenkomstig met de settings op de hoofdcomputer. Wie kan mij helpen om een internet verbinding op te bouwen op de laptop ?

P.s.: ook ingelogged op de site van de Experiabox, daar staat de laptop zelfs aangemeld met het MAC.i.d.

:?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 jun 2006 22:47 
Site Admin

begin eerst eens om het kanaal ipv automatisch vast te zetten op bv. kanaal 6 in de webinterface van de experiabox. daarna stap voor stap verder.
we horen het wel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 09 jun 2006 22:23 

Pimmie schreef:
Het trapje rechtsonder in beeld blijft blauw met een rood kruis. Alle instellingen aangepast (WPA-PSK, networkname e.d.) in de ST121g Monitor en overeenkomstig met de settings op de hoofdcomputer

Zet eerst via de webinterface de SSID broadcasting aan, dan kan je met scannen de EB vinden. Gebruik de juiste WPA-PSK TKIP key.

Als je laptop draait op Win98 of WinMe zal je de EB en de wireless adapters op WEP 128-bits hex moeten zetten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 jun 2006 15:01 

:lol: :lol:
Sorry voor de late reactie, kreeg ook geen meldingen meer door via mijn mail dat er reacties waren op eerder verzoek.
Welnu, het probleem is opgelost. De spullen van Siemens welke in eerste instantie werden geadviseerd om uitbreiding te realiseren voor laptop's en desktop's zijn geretourneerd, bij een Business Center van KPN alsnog een SpeedTouch121 gekocht en deze werkt eindelijk, ook internet. E.e.a. had inderdaad te maken met o.a. WZC en de kanaalkeuze. De laptop draait ook op XP en staat zelfs ruim 10 meter verwijderd van de EB, toch nog altijd 90% ontvangst. Enigste euvel is wel dat bij gebruik op de hoofdpc en op de laptop waar meerdere gebruikers een eigen account hebben de netwerkverbinding wordt verbroken bij het switchen van het ene account naar het andere (ctrl+L). Ook kun je de apparatuur niet in stand-by mode zetten, daarna bouwt het systeem ook geen verbinding op. Energy saver op de USB poorten is uitgeschakeld, dus daar ligt het niet aan. Heb nu voor een 2e PC via kpn.com een extra wireless USB108 besteld, benieuwd of dit probleemloos gaat werken.
Overigens heb ik verder geen enkele klachten over het telefoneren of het gebruik van de EB, alles werkt goed (ook mijn thuisnetwerk, alhoewel de IP adressen nogal eens veranderen waardoor ze onderling niet meer herkenbaar zijn.) Advies: bij uitbreiding van USB adapters voor laptops of pc: gebruik alleen de wirelessUSB108 van Siemens of de Speedtouch121g. Jammer dat er nog geen deugelijke pcmcia kaart voor de laptop beschikbaar is (die van Siemens werkt totaal niet ondanks de bewering dat hij uitermate geschikt is in combinatie met de EB, je kunt nml geen WPA sleutel invoeren.)
Ik lees overigens dat er een bezoeker was met problemen met o.a. Sitecom apparatuur, welnu deze problemen heb ik ook ervaren in de "adsl"tijd. Blijkbaar wordt Sitecom niet door diverse providers ondersteund, is dit zo ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 jun 2006 16:31 

Pimmie schreef:
Ik lees overigens dat er een bezoeker was met problemen met o.a. Sitecom apparatuur, welnu deze problemen heb ik ook ervaren in de "adsl"tijd. Blijkbaar wordt Sitecom niet door diverse providers ondersteund, is dit zo ?

Eea is afhankelijk van de provider en het netwerk en het gebruikte procedee,maar zeker de nieuwe apparatuur zou wel geschikt moeten zijn.Aan de andere kant is het kwalitatief geen hoogstaand produkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 jun 2006 20:09 
Site Admin

Pimmie schreef:

alhoewel de IP adressen nogal eens veranderen waardoor ze onderling niet meer herkenbaar zijn

je zou de lease van de dhcp kunnen veranderen, bv. naar never expires.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 jun 2006 21:24 

Pimmie schreef:
Jammer dat er nog geen deugelijke pcmcia kaart voor de laptop beschikbaar is

In principe moet iedere wireless pcmcia kaart type g goed werken met de EB.
De SpeedTouch 110g is goed, ik weet alleen niet of deze nog leverbaar is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 jun 2006 21:36 
Erelid

Kaart is end of life. Misschien met wat zoekwerk via google dat je er nog eentje ergens kan vinden in een shop.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]