Sorry voor de late reactie, kreeg ook geen meldingen meer door via mijn mail dat er reacties waren op eerder verzoek.
Welnu, het probleem is opgelost. De spullen van Siemens welke in eerste instantie werden geadviseerd om uitbreiding te realiseren voor laptop's en desktop's zijn geretourneerd, bij een Business Center van KPN alsnog een SpeedTouch121 gekocht en deze werkt eindelijk, ook internet. E.e.a. had inderdaad te maken met o.a. WZC en de kanaalkeuze. De laptop draait ook op XP en staat zelfs ruim 10 meter verwijderd van de EB, toch nog altijd 90% ontvangst. Enigste euvel is wel dat bij gebruik op de hoofdpc en op de laptop waar meerdere gebruikers een eigen account hebben de netwerkverbinding wordt verbroken bij het switchen van het ene account naar het andere (ctrl+L). Ook kun je de apparatuur niet in stand-by mode zetten, daarna bouwt het systeem ook geen verbinding op. Energy saver op de USB poorten is uitgeschakeld, dus daar ligt het niet aan. Heb nu voor een 2e PC via kpn.com een extra wireless USB108 besteld, benieuwd of dit probleemloos gaat werken.
Overigens heb ik verder geen enkele klachten over het telefoneren of het gebruik van de EB, alles werkt goed (ook mijn thuisnetwerk, alhoewel de IP adressen nogal eens veranderen waardoor ze onderling niet meer herkenbaar zijn.) Advies: bij uitbreiding van USB adapters voor laptops of pc: gebruik alleen de wirelessUSB108 van Siemens of de Speedtouch121g. Jammer dat er nog geen deugelijke pcmcia kaart voor de laptop beschikbaar is (die van Siemens werkt totaal niet ondanks de bewering dat hij uitermate geschikt is in combinatie met de EB, je kunt nml geen WPA sleutel invoeren.)
Ik lees overigens dat er een bezoeker was met problemen met o.a. Sitecom apparatuur, welnu deze problemen heb ik ook ervaren in de "adsl"tijd. Blijkbaar wordt Sitecom niet door diverse providers ondersteund, is dit zo ?