Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu wo 02 jul 2025 05:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 09 jun 2006 16:54 

Eindelijk is het zover.... Als alles goed is gegaan moet vandaag de experia box zijn aangekomen na zo ongeveer 3 maand vechten met KPN en Planet......

Heb zo'n beetje alles wel gehad... aanvragen die zoek zijn geraakt... Naam die bij planet anders stond dan bij KPN, Experia box die zoek was...

Ben begonne op 12 maart 2006 met aanvragen (ISDN gebruik ik niet meer voor internet, en heb al een ADSL-comfort abbo bij Planet...) Dus dacht Internet + bellen bij Planet....De oplossing!

Na anderhalve maand en vele telefoontjes verder kwamen ze er achter dat mijn naam bij KPN anders stond dan bij Planet.. gevolg aanvraag afgewezen! (maar geen bericht...) na veel gezeur naam laten aanpassen bij KPN (moest eerst geld kosten...) Nieuwe aanvraag gedaan.... maar gebeurde niks....
Twee weken later maar weer gebeld... blijkt de oude aanmelding niet goed verwijdert te zijn (moet zowel bij planet als bij KPN) Nieuwe aanvraag....
Week later nog geen succes... Weer bellen... Kwamen ze er achter dat het systeem mij geblokeerd had, om dat op 12 maart nog geen ISDN-IPB bestond????? (kon het wel aanvragen bij Planet?) maar goed.... wederom geprobeerd blokkade op te heffen... en je raad het al ... nieuwe aanvraag....
Wederom een week later niks..... Geprobeerd te bellen met Planet (je wordt iedere keer doorverbonden met KPN bij Planet) eindelijk via de ADSL-desk succes... Meisje gesproken... ik mocht NIKS meer doen... zij zou alles regelen... ik weer wachten... Krijg ik een formulier thuis met aanmelding nieuwe klant bij planet.... pfffff.. was de bedoeling niet... weer bellen.... Eindelijk iemand aan de lijn (wederom via adsl optie) die een poging deed te begrijpen wat er aan de hand was... en beloofde het te regelen... En jawel.... het wonder geschiede de brieven begonnen binne te stromen... (had voor gewaarschuwd dat de aanvraag ongeveer 3 weken zou duren... ik wachten... Brief van Planet met activerings code... experia-box... GEEN.. Ik weer bellen.... Experia box was reeds verstuurd.... (ongeveer een week geleden..) maar zouden een andere sturen.... Gister op de mat een bericht van TNT dat er een pakje was uit leischendam... Nou maar hopen dat ie re vanavond is..... (pffff)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 jun 2006 17:13 
Erelid

Nou wat een lijdensweg, zo zie je maar dat het goed mis kan gaan bij onze vrienden van KPN/Planet en HetNet. Troost je maar, je bent niet de enigste. Maar goed hopelijk gaat het aansluiten en activeren van je EB naar wens, en hoop je vanavond hier met postitieve berchten terug te zien. En welkom op dit forum.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 jun 2006 22:29 

Er zijn een paar duizend IPB aanvragen in het systeem blijven hangen of verdwenen. :oops: KPN is druk bezig om deze aanvragen boven water te krijgen en de aanvraagprocedure, veelal gedaan via internet, te verbeteren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 10:58 

Helaas nog weinig te melden.... Kwam vrijdag thuis.... Was TNT geweest net toen mijn vriendin even weg was... dus vandaag ophalen van het post kantoor.... (ook dat kan er nog wel bij ;-) )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 11:03 
Site Admin

keep on smiling. :lol: als je alles binnen hebt, aangesloten en het werkt, dan ben je dit soort (wel vervelende) ervaringen hopelijk gelijk weer kwijt.
en als je vragen hebt, je weet ons te vinden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 jun 2006 09:05 

Pakje eindelijk binne.... gister avond gelijk aansluiten... en werkt als een tierelier.... Heb gelijk de webbrowser, kon dus gelijk de port forwardingen er in zetten.... Koste alleen wel ongeveer 45 minuten voor het VOIP lampje begon te branden.... Maar ook dat werkt...

Heeft iemand ook ervaringen met mijn KPN om de telefonie gegevens in te stellen? Op een of andere manier krijg ik continue het bericht dat ze er mee bezig zijn?

Verder Super!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 jun 2006 11:32 
Erelid

Fijn dat het al goed werkt, voor je telefonie gegevens moet je via Planet, mijn gegevens, persoonlijke gegevens een gevinkte regel zien staan telefonie beheer. Dit moet je dus hebben. Het kan best wat langer duren voor die optie daar te zien is, duurde bij mij een dag of 3 na veel bellen met de helpdesk enz. Als het wel werkt linken ze je door naar de kpn server waar je de zaak zoals nummerherkenning enz kunt instellen. Ik mag aannemen dat je alles volggens het boekje geintstalleerd heb, ook het aanmelden via dat telefoonnummer enz.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]