Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 20:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 08 jun 2008 14:06 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
al geruime tijd vond ik dat Planet te duur was/te weinig bod voor het maandelijks bedrag. voor alle duidelijkheid: mijn afweging is niet alleen gebaseerd op de maandelijkse kosten. hoewel verschillende personen zeggen dat planet zich op een andere markt positioneert, zag ik dat niet vertaald in de product/prijsstelling.
op dit moment heb ik IPB comfort-abonnement (6mb). het emailtje van planet over verhoging van de tarieven was voor mij de druppel die in de emmer liet overlopen en bood tevens de mogelijkheid mijn contract tussentijds te beeindigen. ik maak gebruik van gratis bellen in de avonden/weekend. in de nieuwe opzet is alleen de duurdere mogelijkheid altijd gratis bellen mogelijk.
op dat moment kreeg ik al bedenkingen over het voortzetten van het abonnement. de laatste berichten over een eventuele snelheidsverhoging was de reden hiervoor.
uiteindeijk stop ik toch met planet. ook al zal planet besluiten de huidige abonnementen om te zetten naar "tot 20mb" abonnementen, dan is dit niet interessant voor mij. de maximaal haalbare snelheid op mijn lijn is 8mb (gemeten door kpn-monteur).
heb nu de keuze gemaakt om voor alles (telefonie, internet en televisie) over te gaan naar de kabel (ziggo).
krijg nu een abonnement met gratis bellen in de avonden/weekend en een internetsnelheid van 16mb download en 3mb upload !!. tevens ga ik over naar digitale televisie.
om eventuele problemen te voorkomen, heb ik gekozen voor een nieuw telefoonnummer, zodat ik geen last heb van eventuele migratie. liever alles dan maar even dubbel uitgevoerd. bij de overgang is sprake van enkele eenmalige kosten (wireless n-router en verzendkosten). daarna ben ik jaarlijks (uitgaande van de huidige prijzen) toch nog goedkoper uit/krijg ik meer :D
de keuze uiteindelijk mede gemaakt naar aanleiding van een eigen gemaakt excel-overzicht. voor de liefhebber: zie hier

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 08 jun 2008 15:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Wow!

Site Admin, dan ben je "hoog" in de rangen van dit forum....
En dan ligt je hart ook bij dit product. Of heb ik dat mis?

Mijn hart lag ook echt bij ADSL en Planet/KPN.
Totdat ik het vorig jaar al echt te duur vond.....
Ziekte, naderende WAO of hoe het ook maar heet kiet mij meer op prijzen letten dan voorheen... :(
Kabel-internet, telfonie en digitaal TV kijken is voor mij via UPC véél goedkoper geworden dan via Planet/KPN.

En achteraf gezien had ik het eerder moeten doen wat kabel bevalt mij erg goed.
Sinds kort heb ik mijn 6Mb lijntje laten opwaarderen naar 10Mb, voor 2 euro per maand... :D

Maar goed, ik wens je veel plezier met de kabel!
Ik hoop dat de overgang goed en gemakkelijk gaat.
Maar ik hoop dat je dat wel gaat vertellen hier op het forum.

Overigens is het meenemen van je oude telefoonnummer een fluitje van een cent, ging bij mij moeiteloos.
Maar ik had ook de keuze gemaakt als het niet kon, dan is dat maar jammer.

Wel een "schok" hoor, maar ik begrijp je keuze helemaal!

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 08 jun 2008 18:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 04 feb 2007 16:45
Berichten: 64
WOW,

Ook mijn hart lag bij KPN/Planet,(3mb) ook wij vonden het te duur worden,daarom gaan wij (hopenlijk) eind Juni weg bij Planet en per 1-7 over naar Alice.

_________________
Groetjes,

Daantje


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 08 jun 2008 19:45 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Dit had ik niet verwacht, en ben zelfs beetje geschokt door dit bericht, de man die mijns inzien net als ik echt geloofde in ipb stapt op :( :(

Ik begrijp het wel hoor! maar straks ben ik de enigste mod nog hier met ipb, en vind het ook belangrijk om als mod echt gebruik te maken van ipb zodat ik het en beetje hier thuis het kan volgen en dergelijke.

Ziggo, ik heb er naar zitten kijken vandaag in een kranten advertentie, ik begrijp dat mijn zeer gewaardeerde collga hiervoor gaat, deze nieuwe aanbieder gaat hoge ogen scoren met de prijs :wink: €39.95 voor alles in plus tv is natuurlijk een giller in vergelijking met kpn`s ipb.

Ik hoop wel uit de grond van mijn hart dat jwagenaar hier als mod aanwezig blijft , net zoals de rest want straks moet ik nog alles alleen doen hier :lol: :lol:


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 08 jun 2008 21:51 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
marcel234 schreef:
Ik hoop wel uit de grond van mijn hart dat jwagenaar hier als mod aanwezig blijft , net zoals de rest want straks moet ik nog alles alleen doen hier :lol: :lol:

was niet van plan om als siteadmin op te stappen :wink:
heb inmiddels keurig een mail van planet ontvangen over de beeindiging en een mail van ziggo over de aanmelding.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 08 jun 2008 22:19 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Ik moet wel even van het hart dat ik de bijgesloten pdf een aantal grote fouten heeft. Zo word er bij kpn neergezet dat men 196 euro per jaar kwijt is aan digitale/analoge tv. Ik betaal 9.95 per maand dat bij mij neerkomt op 120 euro en geen 196 euro :wink:

Als ik de prijs evengoed die van ziggo naast die van kpn leg dan kom je alsnog wel iets goedkoper uit dan kpn. Dit zou kpn kunnen goedmaken door de download op te schroeven naar 20 bit en de upload naar minimaal 1mb. Als dat gebeurt in augustus heeft kpn een betere kans tot overleven met zijn ipb producten.


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 08 jun 2008 22:26 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
de genoemde 196 euro is het bedrag wat ik nu voor gewone televisie betaal bij de kabelmaatschappij, dus niet kpn.
ook al zal kpn het abonnement opschroeven naar tot 20mb, dan heb ik er geen groot voordeel van (mijn lijn heeft maximaal 8mb).

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 08 jun 2008 23:09 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Ohja stom, ook ik maak me wel eens schuldig aan een foutje :oops:

Evengoed maken ze een vertekend beeld door te zeggen dat alle mensen nog en kabel abbo hebben. ik heb dat allang niet meer, Als je dit er van aftrekt krijg je dus andere bedragen lijkt mij zo. Evengoed geld dit voor alle pakketten dus maakt het verder niks uit.

Maar weet je zeker dat je die snelheid ook echt gaat halen bij ziggo john?

Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 jun 2008 00:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
marcel234 schreef:

Maar weet je zeker dat je die snelheid ook echt gaat halen bij ziggo john?



Dát is dus ook een groot voordeel van kabel.
De afstand maakt geen moer uit, de snelheid van je abonnement haal je dan ook gewoon.
En ga je TV kijken, geeft niets. De snelheid blijft gelijk.
Ook nu Nederland-1 in HD formaat wordt uitgezonden blijft dat zo, de bitrate zal flink hoog zijn.
En ga dan bellen, snelheid blijft gelijk.... :D
Al die signalen hebben hun eigen frequentie-gebied en zitten elkaar niet in de weg.

Problemen komen overal voor, dus ook bij de kabel internet-aanbieders.
Op het UPC-forum is het natuurlijk niet alleen maar vreugde..... :wink:

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 jun 2008 00:22 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Is ook zo robèrt, een collefga van mij had tot op vorig jaar september een abbo bij casema, 1 grote ellende. Dan viel de telefoon weer 4 dagen uit, dan viel de snelheid weer terug naar 20kb/ps, verkeerde facturen, digitale tv dat soms maar 6 kanalen weergaf en de rest niet.

Compensatie? kan je bij casema wel vergeten, gewoon spijkerhard dokken en niet zeiken. Eerlijk is eerlijk, kpn doet dit weer wel bij een gegronde klacht. Een bloemetje bij casema als er echt een fout is gemaakt? kan je wel schudden, doet kpn weer wel.

Kortom, hoe je het wend draait of keert, bij iedere aanbieder is wel wat. Alleen, en dat is een omonstotelijk feit, kpn is te duur voor `t gene wat ze bieden. Dus kpn...omhoog met die snelheden! jullie klanten lopen massaal weg!

Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 jun 2008 00:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Je hebt helemaal gelijk Marcel.

Als klant moet je het gewoon treffen.
Eenmaal in de fout dan blijft het fout gaan.....
Als je geluk hebt, dat heb ik steeds met internet-aanbieders, dan is er niets aan de hand.

Ik stapte over naar IPB, omdat het goedkoop was, en had er absoluut geen problemen mee.
Dat was nog in de tijd dat Kassa wekelijks aandacht had voor de vele klachten met IPB.
Ik wilde eigenlijk juist allemaal problemen hebben, als uitdaging, maar er ging niets fout!

Na een jaar vond ik het te duur worden en wilde mijn contract niet verlengen.
De rest is geschiedenis.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 jun 2008 07:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 17:39
Berichten: 599
Woonplaats: Middelburg
Je heb John de stap heb gemaakt, K.P.N ,Planeten Hetnet prijzen zich zelf uit de markt en het is altijd het proberen waard.

Ik zelf heb voor Telfort gekozen om dat de kabel hier van Zeeland net duur en knudde is voor internet en duur, wij hebben hier geen andere keuze en dat is jammer.
Maar ik hoop dat het je goed zal bevallen, zo als je ziet de uittocht is begonnen. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 jun 2008 10:51 
Offline

Geregistreerd: zo 28 jan 2007 08:53
Berichten: 5
Woonplaats: Siddeburen
Dit doet de deur dicht voor planet. Ik stap over naar Telfort (ja ik weet het is ook van kpn) Volgens de snelheidstest (8mb) op ons adres 1,2 km van telefooncentrale, is dit vele malen sneller dan de goedkoopste IPB die ik had.

Voor iedereen die wil overstappen mij is gisteren via de helpdesk verteld dat de verbinding met planet op 30 juni 2008 eruit moet liggen om kostenloos het abo op te zeggen. Ik vraag mij af of de tijd(aantal dagen) 4 juni 2008 e-mail ontvangen en uiterlijk 30 juni 2008 te zijn overgestapt niet te krap is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 jun 2008 10:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Of die tijd te krap is om over te stappen hangt van de nieuwe provider af.

Mijn kabel aansluiting was binnen 3-4 dagen al voor elkaar.
Het kan dus wel snel.

Wie doet er bij Planet straks het licht uit?... :wink:

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 jun 2008 11:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 04 feb 2007 16:45
Berichten: 64
Zelf Zaterdag ook Alice aangevraagd,je kan zelf aangeven wanneer je via Alice internet wilt,gekozen voor 1-7. We hebben een mail gekregen waar oa instaat dat ik nu binnen 2 weken een opdrachtbevestiging krijg. Dus dan heb ik nog ruim een week om op te zeggn

_________________
Groetjes,

Daantje


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling