Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 22:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 09 jun 2008 12:12 
Ook ik ben er klaar mee. Planet wil gewoon zijn klanten kwijt.
Stap 1 juli over naar Tele 2, Scheelt mij de helft.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 jun 2008 20:50 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
even een kleine update. tijdens de bestelling kreeg ik te horen dat een doehetzelf-pakket binnen 1-2 weken te leveren was en een monteur 4 weken of langer zou duren.
vandaar dus de keus gemaakt voor het doehetzelf-pakket. vandaag eens telefonisch contact gehad over de stand van zaken. een termijn voor levering van het pakket was niet te geven, maar een afspraak voor een monteur was nu wel mogelijk en duidelijk: woensdag 2 juli komen ze op bezoek voor de installatie (net een week voor het einde van planet).
kortom, niet een geweldige start, maar als 2 juli alles goed werkt, is dat ook weer snel vergeten.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 jun 2008 07:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 17:39
Berichten: 599
Woonplaats: Middelburg
Dat is dan mooi geregeld John, je bent dan net over voordat de stekker eruit gaat bij Planet :wink: en wens je succes bij de nieuwe provider.

Ik zelf heb nog geen klachten bij Telfort en het loopt goed, er is weinig keuze hier vandaar dat ik naar Telfort ben gegaan en Hetnet wil nog steeds geen afscheid van mij maken :lol: :lol: , de rekeningen blijven maar binnen stromen, ze krijgen mij niet uit het systeem zegt men, toch slechte ITers daar :mrgreen: .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 jul 2008 15:44 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
d-day!!
vandaag heeft de overgang plaatsgevonden van planet naar ziggo.
bij internet geeft dit de volgende waardes (terwijl de tv aanstond)
Afbeelding

telefonie was alleen een kwestie van stekkertje overzetten van experiabox naar modem (motorola).

daarna zelf het wireless router aangesloten en geconfigureerd. na de installatie viel mij pas op dat het verkeerde type router was geleverd: een wl-173 in plaats van wl-541. het werkt prima, maar niet hetgeen ik besteld had. na een telefoontje naar de helpdesk kreeg ik de toezegging dat dit uitgezocht zou worden en een reaktie zou krijgen. nou die kreeg ik al na 10 minuten (hulde!) en volgende week komt een monteur langs de routers om te wisselen.

ironisch genoeg ontving ik vandaag ook een brief + folder van kpn over het nieuwe productenaanbod:
- ipb basis
- ipb extra
- ipb premium
het voorstel voor mij zou betekenen 19,95 per maand goedkoper en ipv downloadsnelheid tot 6 mb een downloadsnelheid tot 8 mb.
op zich een leuke winst, maar gerelateerd aan de oplossing die ik nu heb toch niet interessant. heb dus geen spijt van de overstap.
kwaliteit van de digitale televisie is prima.

rest nu alleen nog de afhandeling/afsluiting van planet. in mijn gegevens van planet staat dat het abonnement tot april 2009 loopt, terwijl ik per email en brief bevestigd heb gekregen dat een en ander per 8 juli a.s. wordt afgesloten. we wachten af ...

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 jul 2008 20:16 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Dat zijn pas mooie statestieken! nu hopen dat je weinig problemen zult hebben verder met ziggo. Binnenkort volg ik je op met 20mb download :lol:

Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 jul 2008 20:55 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
marcel234 schreef:
Binnenkort volg ik je op met 20mb download :lol:

je hebt altijd baas boven baas.
20 mb: planet of ook ziggo??

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 jul 2008 21:37 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Kpn john, Misschien dat je het gemist hebt, maar vanaf gisteren is er een nieuwe portfolio van kpn. je kunt zelfstandig overstappen op goedkopere abbonementen met een hogere snelheid. Ik ben naar 20mb gegaan met tv erbij voor 74 euro. was ook de prijs die ik nu betaalde voor 6mb, kortom, ga er op prijs niet op vooruit, maar wel met snelheid en gratis bellen naar alle vaste nummers.


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 jul 2008 22:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Maar werkt die 20Mb ook echt?

M.a.w. heeft het nut voor je om dit te doen?

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 jul 2008 23:06 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Die 20mb werken echt, er zit natuurlijk wel een catch achter die ik sinds vanmiddag weet. Iedereen weet bijna hier wel dat de wijkcentrales van kpn nooit 29mb kunnen genereren. Ik zit weliswaar op adsl2+ maar ook hier houdt het op 19.4 echt op. dus wat kpn doet op zijn premium pakketen is dat je de volledige bandbreedte kan benutten als je GEEN tv kijkt. Als je wel tv gaat kijken verdwijnt er 4mb weg uit die 20mb, is eigenlijk oneerlijk want je verkoopt iets wat niet klopt. Er had bij horen te staan dat 20mb alleen haalbaar is indien er geen tv wordt gekeken.

Komen we wél tot een slot dat het voor mij simpelweg beter was dit pakket te nemen. Ik betaal nu ook al 74 euro voor 6mb, nu ga ik wederom weer 74 euro betalen MAAR ik kan zelfs met 2 tv tuners aan nog 10mb down halen en bij 1 tuner aan zelfs 14mb, tel erbij op dat er gratis bellen naar alle vaste nummer in zit dan is het dus een simpel rekensommetje dat ik er dusop vooruit ga.

Tevens staat vdsl2 hier op de rol, en als dat gebeurt kan ik wel 20 down halen ook al kijk ik met 2 tuners tv, dit moet in het komende jaar gaan geeuren volgens tweakers. Als het zo ver is vind ik 74 euro een prima bedrag voor hetgene wat ik ervoor krijg, reken maar dat downloaden met 20mb even een stukje sneller gaat dan met een 6mb download. Heb even snel een rekensommetje gemaakt 20mb gedeelt door 8 min 10% kom ik +- uit op een snelheid van: dik 3mb en wow zal dat ff snel gaan :mrgreen:

Wil tevens aanvullen dat i-tv op korte termijn overgaat naar mpeg4, nu wordt nog gebruikt gemaakt van mpeg2 wat 4mb ruimte nodig heeft, dus als mpeg4 voor i-tv uitrolt valt er maar 2mb weg uit je snelheid.


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 jul 2008 23:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Dan heb je een pakket wat geheel aan je wensen voldoet!
Op die manier maakt het niet eens zoveel uit wie de provider is.
Als je een pakket hebt én de prijs staat je goed aan is het toch prima.

Ik heb inmiddels een pakket van 43 euro per maand en daar komt nog 16,37 bij voor de analoge kabel.
Voor mij is deze 60 euro de boven-grens.
Komt er een glasvezel-aanbieder, en die komt er in Almere, dan wil ik het gelijkwaarigdige pakket hebben voor dat bedrag of minder.

Ik ging van 6 naar 10Mb en dat merk je inderdaad behoorlijk.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 jul 2008 23:52 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Glasvezel, ja tuurlijk, zucht, een droom. Maar dat zal hier in vianen nog heel lang gaan duren voor het zover is. Het wel eens een brainwave gehad een comité op te zetten om 40% van de vianezen om te trekken, maar toch maar niet gedaan. Als het wel hier zo komen zou ik absoluut gaan voor het brons pakket, 30mb(!!) down en 10 up, hd kanalen, gratis bellen naar alle vaste nummers en dat voor 65€, van mijn mogen ze morgen hier de shop in de grond zetten :mrgreen:


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 03 jul 2008 10:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Maar ik weet het niet zo met glasvezel hoor.
Velen roepen er om het hardst om maar zijn dan opeens alle klachten en problemen verdwenen?

Qua TV-kanalen moet ik naar Gold en dat is me echt te duur!

In Almere krijg ik het binnenkort tot aan de voordeur maar het is nog niet actief.
KPN komt erop en daar ben ik net vanaf.... :D

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 jul 2008 22:53 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
weer even een update over de overstap.
de levering van de andere wireless router ging niet lukken, ondanks de afspraak dat een monteur zou langskomen. ben gebeld door de klantenservice en ik kan de wireless router retour sturen en het bedrag wordt gecrediteerd.
de planet-lijn (telefonie en internet) is inmiddels dood. moet alleen nog de experiabox en de splitter retour zenden.
voor de wireless router ben ik zelf maar gaan shoppen en heb de linkssys wrt160n aangeschaft gecombineerd met de wireless adapter WUSB300N. ben zeer tevreden over de werking van deze apparaten. maar verwacht ook niets anders van dit merk (eigendom van cisco). het nieuwe programma LELA werd bijgeleverd waarmee je een grafische inventarisatie van je eigen netwerk kan maken, met dit als (voorlopig) resultaat.

Afbeelding

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 jul 2008 12:42 
Offline

Geregistreerd: di 06 jun 2006 16:12
Berichten: 142
Woonplaats: Groningen
jwagenaar schreef:
heb nu de keuze gemaakt om voor alles (telefonie, internet en televisie) over te gaan naar de kabel (ziggo).
krijg nu een abonnement met gratis bellen in de avonden/weekend en een internetsnelheid van 16mb download en 3mb upload !!. tevens ga ik over naar digitale televisie.
om eventuele problemen te voorkomen, heb ik gekozen voor een nieuw telefoonnummer, zodat ik geen last heb van eventuele migratie. liever alles dan maar even dubbel uitgevoerd. bij de overgang is sprake van enkele eenmalige kosten (wireless n-router en verzendkosten). daarna ben ik jaarlijks (uitgaande van de huidige prijzen) toch nog goedkoper uit/krijg ik meer :D
de keuze uiteindelijk mede gemaakt naar aanleiding van een eigen gemaakt excel-overzicht. voor de liefhebber: zie hier

Welkom, ik ben al een jaar tevreden gebruiker bij @Home (nu binnenkort ook Ziggo). Ik heb vorig jaar na veel trammelant mijn relatie met Het Net en KPN beëindigd.

_________________
Een dutje achter het stuur is soms van eeuwige duur !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 jul 2008 12:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
:D :D

Jongens toch, nog even en het gaat hiet een pro-kabel forum worden..... :wink:
Ook ik ben een bijzonder tevreden kabel gebruiker maar ik blijf IPB toch wel scherp in de gaten houden hoor.
KPN is tenslotte de firma geweest die mij op de electronische snelweg heeft gebracht!

Gelukkig zijn er ook schrijnende gevallen bekend onder de kabel-gebruikers.
Het gras lijkt soms wel eens wat groener aan de overkant maar het kan vol distels en brandnetels staan als je er eenmaal bent.
En stel je eens voor dat je bij een bepaalde provider helemaal geen problemen meer zou hebben zeg, dat kan toch niet.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling