Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 16:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 04 apr 2008 15:15 
Offline

Geregistreerd: di 02 mei 2006 19:36
Berichten: 69
Ik wilde ipb van planet opzeggen. Kan alleen telefonisch. Na de eerste poging een weekje later maar even gebeld, want ja de ervaring leert hé?: Nee meneer, er is niets doorgegeven. Affijn, na dit telefoontje dus wel dacht ik. Krijg ik 2 minuten later een mail met diverse data van de contracten die ik ooit bij planet heb gehad, waaronder een datum in april (einde contract is 22 juni). Maar weer gebeld om te informeren welke datum nu eigenlijk bindend is, doorverbonden, u weet wel hoe dat gaat, even wachten.....
Nou, dat zal ik even veranderen meneer. Affijn, de datum is dus nu veranderd (hoop ik dan maar weer), maar wat blijkt ??
Als je zelf het contract opzegd, en na einde contract naar een andere provider wil vwb het bellen, dan kan dat in het systeem niet meer worden gewijzigd, waardoor je gedwongen bent een nieuw telefoonnummer te nemen.
Wat moet je nu doen (advies na in totaal ongeveer een uur planet helpdesk) :
Je nieuwe provider moet jouw contract opzeggen, waardoor de nieuwe provider jouw telefoonnummer overneemt (en weer doorverhuurd aan jou). Dus niet zelf opzeggen in dat geval.
Vervolgens krijg je een brief van Planet (hoop ik dan maar) waarin staat dat je welkom word geheten als abonnee bij internetten bij planet.
DAARNA kun je je internetabonnement opzeggen, waarbij de datum van einde contract van het ipb geldt.
Ja, lekker omslachtig. En ik maar denken dat het overgaan naar een andere provider eenvoudiger zou worden.
Als ik lieg, lieg ik in commissie. Vult u desnoods rustig aan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 apr 2008 08:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 17:39
Berichten: 599
Woonplaats: Middelburg
Dat is niet helemaal waar wat je zegt.

1 aanvraag bij de nieuwe provider doen met nummer behoud van de telefoon.
2 wachten op de bevestiging tot de op één na laatste handeling, dan pas opzeggen bij je oude provider schriftelijk.( wel zeggen dat het een telco-telco is ) dus een overstap.
3 als je bent overgestapt moet je bij de oude provider even zeggen als bevestiging dat het contract beeidigd kan worden.

De nieuwe provider mag en kan niets opzeggen voor je.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 apr 2008 12:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Schriftelijk opzeggen bij Planet-IPB is echt niet nodig, kan misschien niet eens.
In de voorwaarden staat duidelijk dat dit telefonisch moet.

Er moet echt eens een eenduidige regel komen voor álle providers hoe dit overstappen nu precies moet.
De consument verdwaald nu in een woud van vreemde regels en voorschriften.

Overstappen moet echt veel een veel eenvoudiger.

Overstappen?
Ja, met behoud van mijn nummer graag!
Ok. doen we voor U. over 5 minuten is alles geregeld.

Zo zal het wel nooit kunnen maar het kan wel.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 apr 2008 13:18 
Offline

Geregistreerd: di 02 mei 2006 19:36
Berichten: 69
Tja, was alles maar eenvoudig. Het beroerde is dat de ene medewerker dit zegt, terwijl de ander dat zegt, en nummer 3 doet vervolgens niets. Het is toch wat dat als je telefonisch opzegt, de opzegging niet word verwerkt. En dat je na het bellen 3 keer word doorverbonden, en de een nog minder op de hoogte is van de regelgeving dan de ander. pffff.
Maar......als je ipb hebt, moet je dus zelf niet opzeggen, en wachten tot je een brief krijt. Vervolgens kun je dus het internetabonnement opzeggen. Ik meld dit, omdat dit dus nergens (duidelijk) staat.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 apr 2008 14:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 17:39
Berichten: 599
Woonplaats: Middelburg
Robèrt schreef:
Schriftelijk opzeggen bij Planet-IPB is echt niet nodig, kan misschien niet eens.
In de voorwaarden staat duidelijk dat dit telefonisch moet.

Er moet echt eens een eenduidige regel komen voor álle providers hoe dit overstappen nu precies moet.
De consument verdwaald nu in een woud van vreemde regels en voorschriften.

Overstappen moet echt veel een veel eenvoudiger.

Overstappen?
Ja, met behoud van mijn nummer graag!
Ok. doen we voor U. over 5 minuten is alles geregeld.

Zo zal het wel nooit kunnen maar het kan wel.


Het blift moeilijk en niet universeel bij de kpn en hun dochters

Ik ben overgestapt van Hetnet naar Telfort heb een telco-telco migratie gedaan en de opzegbrief opgestuurd al in januari, Hetnet belde mij op dat als ik bijtelfort ben overgegaan hun wou bellen dat dan ook het contract beeindigd moest worden.

De overstap is perfect gegaan ook met de telefoon dat was een dag later, ik heb hun gebeld dat ik over was nu sturen ze allleen mijn zoon een brief dat zijn subacount per direct is beeindigd maar mij geen brief. :roll: dat alles is beeindigd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 06 apr 2008 09:41 
Offline

Geregistreerd: vr 07 sep 2007 12:48
Berichten: 8
Woonplaats: Vlissingen
Ook ik heb opgezegd per telefoon en brief ze hadden de brief ontvangen, maar nog niet verwerkt de klantenservice was erg behulpzaam, ze gaven me ook een tip wat ik moest doen,maar ik heb steeds geen bevesting gehad hoop dat het goed gaat met de overstap, ik lees vele vage berichten, dat ze weleens de post kwijt zijn en ondertussen wordt het contract een jaar verlengt.maar heb het gesprek ook opgenomen heb het ook vermeld aan de klantenservice.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 07 apr 2008 12:13 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Opnemen is idd een optie,maar wil je voor jezelf zekerheid en geen discussie achteraf,dan is een aangetekende brief nog steeds het middel.Kijk alleen wel even uit met de juiste timing :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 jun 2008 16:36 
Offline

Geregistreerd: vr 07 sep 2007 12:48
Berichten: 8
Woonplaats: Vlissingen
Maarten schreef:
Opnemen is idd een optie,maar wil je voor jezelf zekerheid en geen discussie achteraf,dan is een aangetekende brief nog steeds het middel.Kijk alleen wel even uit met de juiste timing :wink:


Even een update vandaag om 12.55 ging het signaal ervanaf ruim op tijd afgezegd,overgeschakeld naar het nieuwe modem en kon gelijk weer internetten,dus een pluim voor planet internet :D kort gezegd de telco migratie is gelukt totaal 5 minuten offline geweest :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 jun 2008 16:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
debruin schreef:
Maarten schreef:
Opnemen is idd een optie,maar wil je voor jezelf zekerheid en geen discussie achteraf,dan is een aangetekende brief nog steeds het middel.Kijk alleen wel even uit met de juiste timing :wink:


Even een update vandaag om 12.55 ging het signaal ervanaf ruim op tijd afgezegd,overgeschakeld naar het nieuwe modem en kon gelijk weer internetten,dus een pluim voor planet internet :D kort gezegd de telco migratie is gelukt totaal 5 minuten offline geweest :D


Zo hoort het ook!
Maar toch fijn dat het in één keer goed gaat!... :wink:

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 jun 2008 20:36 
Offline

Geregistreerd: vr 07 sep 2007 12:48
Berichten: 8
Woonplaats: Vlissingen
Robèrt schreef:
debruin schreef:
Maarten schreef:
Opnemen is idd een optie,maar wil je voor jezelf zekerheid en geen discussie achteraf,dan is een aangetekende brief nog steeds het middel.Kijk alleen wel even uit met de juiste timing :wink:


Even een update vandaag om 12.55 ging het signaal ervanaf ruim op tijd afgezegd,overgeschakeld naar het nieuwe modem en kon gelijk weer internetten,dus een pluim voor planet internet :D kort gezegd de telco migratie is gelukt totaal 5 minuten offline geweest :D


Zo hoort het ook!
Maar toch fijn dat het in één keer goed gaat!... :wink:


Nog even een aanvulling ik denk dat ik komende maandag nog even naar de bank moet gaan om de incasso te laten blokeren of het bedrag laten terughalen, krijg zojuist een email met de nota voor de volgende maand terwijl ik geen abo meer heb bij planet :oops:
periode 20 jun 2008 t/m 19 jul 2008, ben ik dan foutbezig als ik laat blokeren of het bedrag terug halen als het er nog niet afgehaald is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 jun 2008 21:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Heb je ooit van Planet een schriftelijke bevestiging gehad?
Het signaal ging er wel af dus de opzegging zelf is wel gelukt, of het in de administratie ook gelukt is....

Ik zou het zeker laten blokkeren, goed of niet.
Je neemt tenslotte geen producten mer af van Planet en met de signaal-beëindiging hebben ze bewezen dat het afgelopen is.

Voorkomen dat ze geld van je innen is beter dan er maanden om moeten zeuren om het terug te krijgen lijkt mij.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 jun 2008 22:20 
Offline

Geregistreerd: vr 07 sep 2007 12:48
Berichten: 8
Woonplaats: Vlissingen
Robèrt schreef:
Heb je ooit van Planet een schriftelijke bevestiging gehad?
Het signaal ging er wel af dus de opzegging zelf is wel gelukt, of het in de administratie ook gelukt is....

Ik zou het zeker laten blokkeren, goed of niet.
Je neemt tenslotte geen producten mer af van Planet en met de signaal-beëindiging hebben ze bewezen dat het afgelopen is.

Voorkomen dat ze geld van je innen is beter dan er maanden om moeten zeuren om het terug te krijgen lijkt mij.


Hallo, ja ik heb een schriftelijke bevestinging gehad van planet via de post en email dat het abo op de datum van beeindiging word gestopt worden, dat is allemaal goed gelopen.

hier nog een stukje email een bevestinging

Wij beëindigen onze relatie met u (met vermelding van klantnummer xxxxxx). Wij vinden het jammer dat u de diensten bij Planet Internet wilt beëindigen en hopen dat u in de toekomst aanleiding ziet om opnieuw klant bij ons te worden.



Conform de Algemene Voorwaarden van Planet Internet worden de pakket(ten) opgezegd per einde van de contractstermijn(en).



Wij verwerken in onze administratie de beëindiging van pakket(ten):

InternetPlusBellen beëindiging per 27 april 2008
InternetPlusBellen Comfort beëindiging per 4 juni 2008

Volgens hun moet ik de nota van InternetPlusBellen Comfort periode 20 jun 2008 t/m 19 jul 2008 betalen !

mijn contract is op 4 juni gestopt :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 jun 2008 23:20 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
De periode van de factuur ligt erg duidelijk na je einde-contract datum.

Kortom, die moeten ze echt niet incasseren lijkt mij.
Voorkomen is altijd beter dan genezen dus zorgen dat het niet mogelijk is.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 jun 2008 07:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 17:39
Berichten: 599
Woonplaats: Middelburg
Het blijft moeilijk om er iets aan te doen, bij mij blijven de giro's enz. en aanmaningen binnen stromen.

Gewoon zorgen dat je bankrek. of giro geblokkeerd is en de rekeningen die je krijgt zet jet een boodschap op en in dezelfde envolope weer retour afzender. Bellen help niet het kost je alleen maar geld en dan gooien je de tel. er op als je een boos antwoord geeft. Zorg dat je alle namen en tijden noteer als ze zelf er over bellen, wan t iedereen daar werkt langs elkaar heen en geeft niets aan een ander door, zelfs de linker hand weet niet wat de rechter doet bij die lui ( dit geld niet voor de goede mensen :wink: )
En laat ze verder maar aanrommelen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 jun 2008 10:28 
Offline

Geregistreerd: vr 07 sep 2007 12:48
Berichten: 8
Woonplaats: Vlissingen
Henk.W schreef:
Het blijft moeilijk om er iets aan te doen, bij mij blijven de giro's enz. en aanmaningen binnen stromen.

Gewoon zorgen dat je bankrek. of giro geblokkeerd is en de rekeningen die je krijgt zet jet een boodschap op en in dezelfde envolope weer retour afzender. Bellen help niet het kost je alleen maar geld en dan gooien je de tel. er op als je een boos antwoord geeft. Zorg dat je alle namen en tijden noteer als ze zelf er over bellen, wan t iedereen daar werkt langs elkaar heen en geeft niets aan een ander door, zelfs de linker hand weet niet wat de rechter doet bij die lui ( dit geld niet voor de goede mensen :wink: )
En laat ze verder maar aanrommelen.


Hallo henk,

Dus jij heb jij dat ook dan ? dat ze rekeniningen sturen terwijl je niets afneemt? ik heb geen zin in incasso's bedrijven aan me deur.
bellen doe ik niet ik schrijf vandaag wel een brief aan hun, maar maandag ga ik wel de incasso blokeren.
ik heb gisteren een beetje zitten lezen op andere fora, ik ben duidelijk niet de enigste en het duurt ook soms lang dat je geld terug krijgt.

Maar krijg ik dan geen moeilijkheden met incassoburo's ik heb nog nooit te maken gehad met zo'n buro en dat wil ik ook niet.maar wil ook niet dat ze onterecht geld van me rekening halen.


Laatst bijgewerkt door debruin op zo 22 jun 2008 11:50, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling