Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 18:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 27 maart 2008 22:10 
Offline

Geregistreerd: vr 18 aug 2006 21:15
Berichten: 61
Begin feb 2008 heb ik Interactieve TV besteld (heb IPB). Bevestiging ontvangen per brief gedateerd 18/2/08.
Op 17/3 gebeld met Planet want van toegezegde levering binnen 4 weken had ik nog niets gezien. Mededeling: "Ik zie dat hier staat, handmatig afgewezen". Medewerkster HD zou hiervan melding maken.
Nogmaals bellen en opvragen status van bestelling via voice response systeem met intoetsen order nummer (kenmerk) levert op: "Om technische reden afgewezen".

Op 26/3 ontvang ik een identieke bevestiging gedateerd 21/3 en wederom de tekst "Binnen 4 weken ontvangt u het installatiepakket...." en "Planet Internet zal binnenkort uw aansluiting gereedmaken....".
En (heel toevallig?) vanaf 26/3 kan ik niet meer bellen en niet meer gebeld worden (in gesprek toon). Bovendien knippert het VOIP lampje, en dat blijft zo na reset en na power off/on. Storing gemeld en na anderhalve dag is het nu opgelost.

Ik heb gisteren en vandaag een login uitgevoerd naar de Experiabox (Gigaset SX552).
Bij Telephony staat nu: VoIP accounts: 3 accounts (registered: 3 accounts)
Het aantal bij registered was gisteren in ieder geval geen 3, meer herinner ik mij niet.
En dit is de Firmware version: 1.43.1j1-iptv (Feb 2 2008 22:47:32)
Ik was ex-ISDN gebruiker.

Ik heb sterk het vermoeden dat bij het gereedmaken van de aansluiting voor Interactieve TV iets mis is gegaan.
Is dat juist?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 27 maart 2008 23:20 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
de oorzaak ligt hoogstwaarschijnlijk in de nieuwe softwareversie en staat denk ik los van de aanvraag van iptv.
probeer eens met de resetknop op de experiabox wellicht de boel weer in gang te krijgen. zo niet, neem dan contact op met de helpdesk met de melding dat de nieuwe software problemen veroorzaakt.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 27 maart 2008 23:35 
Offline

Geregistreerd: vr 18 aug 2006 21:15
Berichten: 61
Dank voor snelle reactie.
Probleem is echter (zoals in mijn bericht staat) inmiddels opgelost.
Ik ben echter nieuwsgierig naar de oorzaak. De storing heeft me heel wat mobiel bellen gekost (en dat is niet gratis).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 maart 2008 13:55 
Offline

Geregistreerd: vr 28 maart 2008 13:22
Berichten: 5
Woonplaats: Schiedam
Ik kon gisteren ook niet meer bellen of gebeld worden. Internet werkte nog wel.
In de (grijze) experiabox zag ik dat in de nacht van woensdag op donderdag de experiabox was herstart.
Dit kwam natuurlijk door een firmware upgrade.

Na overleg met de helpdesk van Planet de Experiabox naar factory defaults gezet en ik kon weer bellen.
Ik heb alleen een probleem met de firmware upgrade, ik kan namelijk mijn lokale netwerk niet meer wijzigen in iest anders dan 192.168.2.x.

Hierdoor kan ik nu niet meer telewerken omdat mijn werk de zelfde netwerk reeks gebruikt. :(

Ik word hierover binnen 2 werkdage terug gebeld. :evil:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 maart 2008 14:47 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
ook hier is de afgelopen nacht de nieuwste firmware doorgevoerd. geen enkel probleem met bellen/internetten.
volgens mij is deze softwareversie niet verantwoordelijk voor het niet anders kunnen instellen van de iprange. dezelfde iprange werd ook al bij de vorige softwareversie gebruikt.
als dit bij jou wel mogelijk was, hoe was een en ander dan ingesteld en waar.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 maart 2008 15:23 
Offline

Geregistreerd: vr 18 aug 2006 21:15
Berichten: 61
Wellicht zinvol te vermelden dat mijn firmwareversie is: 1.43.1j1-iptv (Feb 2 2008 22:47:32)
En dat is de versie nadat het belprobleem was opgelost. Helaas heb ik niet vastgelegd wat de versie was voordat het belprobleem werd opgelost.
Zegt de codering van de versieaanduiding iets over het soort gebruiker (b.v. ITV gebruiker of ex-ISDN)?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling