Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 15:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 21 jan 2008 16:57 
Offline

Geregistreerd: di 20 feb 2007 23:31
Berichten: 23
Beste lezer,

Vanwege de kosten 72,50 p/m bij Planet Internet IPB met 2 telefoonnummers + 6Mbit internet overgestapt op Telfort 20Mbit a 29.95 p/m met 1 telefoonnummer.

Begin december 2007 aangevraagd via de telfort website, oplevering stond gepland voor 21 januari 2008, en is inmiddels actief.

Wat heb ik gedaan:

1) 3 december Telfort aangevraagt, binnen 2 weken het modem binnen en de brieven.
2) Gewacht tot ik in stap 4 zat bij telfort.
3) 3 januari telefonisch opgezegd bij Planet, zelfde dag bevestiging via email.
4) Na 1 week de bevestiging brief van planet betreffende stop zetten account, 2 weken later nog een brief met het verzoek de experia box terug te sturen na afsluiten account bij Planet, 11-02-2008.
5) Vandaag 21 januari om 13:50 uur stopte de experiabox, losgehaald en de telfort Zyxel aangesloten, 1 malig activeren, modem reset, daarna gelijk internet op 13mbit (adsl2 centrale), er was opgegeven 19Mbit, ga ik dus nog verder onderzoeken maar heeft nog geen prioriteit.

Telefoonaansluiting kon ik na 2 uur ook normaal activeren :!:

Kort gezegd, tot op heden naadloos overgestapt van IPB Planet naar Telfort.

PS. Ooit was ik een ISDN klant met internet, toen bij overstap op IPB van planet de experiabox speedtouch 780 gekregen, en nu dus gewoon een analoog Zyxel modem, en dus geen problemen gehad omdat ik ooit ISDN had.


Laatst bijgewerkt door Winkiller op ma 21 jan 2008 20:40, in totaal 5 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jan 2008 17:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Klinkt goed!
En een mega-besparing natuurlijk!!!!

KPN is weer een klant in het dure segment kwijt.
Dat ze er eentje bij hebben in het andere segment vergeten we even... 8)

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jan 2008 20:07 
Offline

Geregistreerd: ma 19 maart 2007 21:14
Berichten: 37
Zo gaat het bij straks ook lopen.....verwacht ik!



PS even de topic titel aanpassen?! je gaat naar naar ipv van naar ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jan 2008 20:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 12 jan 2007 11:43
Berichten: 327
Woonplaats: sexbierum friesland
ook ik ben over gestapt naar telfort
om dezelfde redenen als hier boven worden genoemd de besparing van zon 40 euro per maand
en een hogere snelheid

ook ik heb netjes het pakket optijd aangeleverd gekregen
tevens een brief ontvangen met de verwachte oplever datum 21 januari
afgelopen vrijdag morgen geen internet en telefoon meer
dus de experianbox er tussen uit en de telfort modum er tussen
handleiding erbij en ik had weer internet
helaas de telefoon bleef het hele weekend dood
maar op de dag van de aflevering dus maandag de 21 januari doet ook de telefoon het naar behoren
dus een toppie overstap gemaakt
een pluim voor telfort
en een klant minder voor planet

_________________
al ben je nog zo snel een leugen achter haald je wel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jan 2008 20:41 
Offline

Geregistreerd: di 20 feb 2007 23:31
Berichten: 23
snowmiss schreef:
PS even de topic titel aanpassen?! je gaat naar naar ipv van naar ;-)
Goed gezien, is veranderd :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jan 2008 21:17 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Mag ik misschien vermelden dat dit forum feitelijk bedoelt is om eventuele klachten of dergelijke te posten. Ik krijg een beetje "onderbuik" gevoel in dit topic waarin Verheerlijkt wordt dat een andere provider "oh-zo-goed" is.

er zijn rondom telfort en andere providers evenveel problemen als bij ipb. nu wordt er net gedaan in dit topic dat kpn "oh zo duur"" is en " oh zo slecht" dat stoort mij wel een beetje.

overstap perikelen horen erbij, maar om nu dat zo te gaan verheerlijken vind ik niet passen binnen dit forum.


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jan 2008 21:26 
Offline

Geregistreerd: di 20 feb 2007 23:31
Berichten: 23
marcel234 schreef:
Mag ik misschien vermelden dat dit forum feitelijk bedoelt is om eventuele klachten of dergelijke te posten. Ik krijg een beetje "onderbuik" gevoel in dit topic waarin Verheerlijkt wordt dat een andere provider "oh-zo-goed" is.

er zijn rondom telfort en andere providers evenveel problemen als bij ipb. nu wordt er net gedaan in dit topic dat kpn "oh zo duur"" is en " oh zo slecht" dat stoort mij wel een beetje.

overstap perikelen horen erbij, maar om nu dat zo te gaan verheerlijken vind ik niet passen binnen dit forum.


Groet Marcel.
Tjonge ik vertel alleen maar dat het bij mij goed is gegaan, dat mogen de mensen die hier lezen toch ook wel weten/lezen :?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jan 2008 21:30 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
het gaat niet alleen om u vertaling, maar in het algemeen. doordat ipb zijn problemen grotendeels onder de knie heeft ( op uw versie en die van een handjevol anderen) worden hier nog maar relatief weinig klachten gepost. doordat het handjevol mensen die nog wel een slechte ervaring hebben de boel hier lopen onder te kladeren met "hoe slecht ipb wel niet was" krijg je een vertekend beeld.

Mensen zijn begrijpelijk wel geneigd om slechte dingen te ventileren, maar goeie ervaringen worden maar weinig gepost.

Dat is hoe ik erover denk.


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jan 2008 21:36 
Offline

Geregistreerd: di 20 feb 2007 23:31
Berichten: 23
marcel234 schreef:
Mensen zijn begrijpelijk wel geneigd om slechte dingen te ventileren, maar goeie ervaringen worden maar weinig gepost.


Daarom plaats ik mijn goede ervaring met beide providers, zowel de IPB aansluiting in 2007 als nu de stopzetting van IPB via Planet en natuurlijk de naadloze nieuwe aansluiting van Telfort + vast bellen.


Laatst bijgewerkt door Winkiller op di 22 jan 2008 01:48, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 jan 2008 01:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Ik dacht juist dat we het er wel over eens waren dat IPB tegenwoordig een goed product is.....
Te duur misschien maar dat zal blijken hoeveel abonnee's ze overhouden.... 8)
Ik lees veel verhalen van vertrekkende abonnee's maar lees erg weinig over nieuwe.

Het "bekladden" van IPB heb ik niet gezien, incidenteel misschien maar niet structureel.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 jan 2008 09:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 12 jan 2007 11:43
Berichten: 327
Woonplaats: sexbierum friesland
Robèrt schreef:
Ik dacht juist dat we het er wel over eens waren dat IPB tegenwoordig een goed product is.....
Te duur misschien maar dat zal blijken hoeveel abonnee's ze overhouden.... 8)
Ik lees veel verhalen van vertrekkende abonnee's maar lees erg weinig over nieuwe.

Het "bekladden" van IPB heb ik niet gezien, incidenteel misschien maar niet structureel.

ik ben het eens met deze stelling
ik als zo danig heb geen problemen met de kwaliteit van wat kpn /planet levert maar wel met het hoge kosten plaatje
en het zijn niet de klanten die kpn/planet onderuit gaan halen daar doen ze zelf een hele goede gooi naar om stuk te gaan lopen
tevens is het messchien wel een goed ding om dit forum eens bij de hoge heren neer te leggen van kpn/planet
mogelijk dat ze dan wat van deze problemen op kunnen lossen
dat zou voor al de helpdesk medewerkers ook een stuk werk schelen
als eindelijk ens de administratie fatsoenlijk ging werken onderling
want dat scheind momenteel dus een strijkel blok te zijn voor nieuwe aanwas
er zijn bij mij meerdere gevallen bekend die om die reden niet meer bij kpn/planet zijn en dat is toch jammer had niet gehoeven
dus inplaats van op de persoenen af te geven die hier de klachten die er zijn ventileren
zou je er ook je voordeel mee kunnen doen en de firma er een dienst mee kunnen bewijsen
door deze problemen voor te gaan leggen voor verbetering

_________________
al ben je nog zo snel een leugen achter haald je wel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 jan 2008 10:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 12 jan 2007 11:43
Berichten: 327
Woonplaats: sexbierum friesland
tevens word hier een groot overstap gat
waar hele wilde verhalen de ronde over doen
van dat je wel drie weken zonder telefoon en adsl kan komen te zitten
wat dus eigelijk ten nadele was voor kpn/plante tenied gedaan
door de positieve overstap naar een dochter onderneming

_________________
al ben je nog zo snel een leugen achter haald je wel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 jan 2008 10:36 
Offline

Geregistreerd: ma 19 maart 2007 21:14
Berichten: 37
Het wordt dan wellicht off-topic, maar ik wil melden dat ik prima ervaringen heb met IPB. Vanaf opleveren begin 2007 tot nu. Het is puur een centen kwestie dat ik nu overstap.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 jan 2008 10:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 17:39
Berichten: 599
Woonplaats: Middelburg
De ervaringen zijn ook goed met de IPB, maar je bent natuurlijk ook een dief van je eigen geld als je elders een groter abo kan krijgen voor veel minder geld.
En alle providers zijn allemaal even goed en slecht, de één iets meer dan de andere. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 jan 2008 10:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Henk.W schreef:
En alle providers zijn allemaal even goed en slecht, de één iets meer dan de andere. :wink:


Het is een golfbeweging.
De ene keer is provider A de beste en B de slechtste, een jaar later is het andersom.....
Dat zal wel zo blijven ook.

Nu het lijkt dat jaarcontracten verboden gaan worden kan je makkelijker overstappen.
Het moet gewoon eenvoudiger worden.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling