Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 14:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 06 jan 2008 03:16 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Misschien dat een mede lezer een handje kan helpen. Ik heb een probleem waar ik even vast in zit vandaar.

Sinds vorige week vrijdag haal ik draadloos de snelheid niet meer, normaal gesproken kwam ik keurig op de 650kb/ps uit.

Ik dacht in het beginnen dat het lag ergens in het wireless gedeelte van de experia, echter, als ik de pc bedraad aansluit haal ik de snelheid wel gewoon goed, alleen draadloos niet.

Dus uiteindelijk een nieuwe draadloze kaart gekocht van hetzelfde merk en type (sitecom wl-171) maar helaas dat bood ook geen uitkomst. Toen de experia maar eens een harde reset gegeven, helaas ook geen uitkomst.

Firewall opnieuw ingestelt, bood ook geen oplossing. ik heb wèl xp vers eropgezet dus misschien dat er ergens een instelling verkeert staat.

Wie oh wie weet misschien het antwoordt op deze vraag? of wie heeft een juiste tip?


alvast bedankt!.

Groet Marcel.


Laatst bijgewerkt door marcel234 op ma 07 jan 2008 10:17, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jan 2008 13:47 
Offline

Geregistreerd: di 05 jun 2007 01:46
Berichten: 69
misschien eb even op puur wpa beveiliging zetten met alleen ondersteuning voor de 802.11 G standaard.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jan 2008 19:37 
Offline

Geregistreerd: zo 06 jan 2008 01:44
Berichten: 23
Wellicht een probleem met draadloze signalen. Heb je het al op een ander kanaal geprobeerd? Niet toevallig een DECT Basisstation vlak bij de ExperiaBox?
En staat je Sitecom wel op 11g? SP2 al geïnstalleerd?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jan 2008 00:30 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Ongelovelijk! dat zoiets zo voor je neus kan liggen en dat je het niet vind.

Ik zat als laatste optie wat op google te zoeken met als zoekwoord "sitecom haal snelheid niet" iets verder onderaan stond een bericht van computer totaal met daarin het volgende bericht:

In Windows 2000 en XP kan de standaard pakketgrootte voor draadloze netwerkkaarten problemen veroorzaken icm snelle internetverbindingen. Draadloze verbindingen halen over het algemeen maar snelheden tot 8Mbps (1000KB/s) op internet, zelfs als de internetverbinding wel sneller is.

Om dit probleem op te lossen hebben we een utility programma op onze website geplaatst waarmee de pakketgrootte aangepast kan worden. De utility kan hier gedownload worden:

http://www.sitecom.com/documents/TcpWin ... h_v1_6b21_[NL].exe

Met vriendelijke groet,

Mark van Velzen
Technical Support
Sitecom Europe BV

Natuurlijk gelijk gedownload, uitgevoert en voila! probleem opgelost.

Trust my, ben echt 8 dagen (en paar nachten) met dit bezig geweest, snapte er maar geen hol van :evil: dus daarom post ik het bericht van sitecom voor de mensen die ooit misschien dit probleem ook zullen krijgen?


Groet Marcel.


Laatst bijgewerkt door marcel234 op ma 07 jan 2008 11:08, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jan 2008 10:15 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Perfect om dit even zo terug te melden !


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling