Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 14:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 19 dec 2007 13:40 
Hallo allemaal,

In verband met de hoge bedragen die Planet rekent voor internet, telefonie en televisie ben ik overgestapt naar UPC. Voor EUR 50,- is alles betaald (internet 6 MB down, telefonie onbeperkt en televisie digitaal).

Maar nu mijn probleem. Vlak voor de overgang naar UPC heb ik mijn Planet-mailaccount door laten sturen naar mijn eigen domeinnaam (info@.....nl). Dit werkt goed.

Vervolgens is mijn Planet mailaccount verwijderd, maar de mail blijft maar binnenkomen op vanaf mijn oude planet account op mijn eigen domein. Dus geen klant meer bij Planet en ik ontvang toch mail vanaf Planet-mail. Ik heb al gebeld naar Planet en KPN, maar zij geven aan dat de accounts verwijderd zijn en dat de mail niet binnen kan komen. Ik zie het met mijn eigen ogen dat het wel binnenkomt.....

Omdat alle mail wordt doorgestuurd, komt ook alle spam binnen. Ik word er helemaal gek van om 80 mails per dag te verwijderen. :cry:

Wie o wie kan mij helpen ? Kan ik de mail afkomstig van Planet blokkeren en direct verwijderen (zonder eerst binnen te halen)? :?:

Alvast bedankt voor de reactie.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 19 dec 2007 13:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Ik denk dat je tegen wat onwil aanstoot bij KPN/Planet.
Er bestaat toch een doorverwijzing die zij niet willen weghalen.

Een info@....nl adres is altijd erg gevoelig voor spam.
Die zou je kunnen veranderen en dan ben je af van Planet.

Een andere oplossing is voor 2,95 per maand had je E-mail Only Plus kunnen afsluiten.
Dan kan je wel bij je mailbox en kan je van alles en nog wat instellen.
Dit kan je volgens mij alsnog afsluiten bij Planet.
Alles schijnt 3 maanden na opzegging blijven te bestaan.

Ik heb het ook gedaan en het werkte een paar weken goed.
Daarna begon de ellende met mailboxen die op slot stonden en verdwenen homepage......
Mailbox is weer prima maar de homepage is een onbegrepen gebied bij Planet.

M.v.g,
Robèrt

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 19 dec 2007 15:52 
Hallo Robert,

Ik ken je niet persoonlijk, maar ik had jouw reactie hier wel verwacht :lol: . Op het Chelloo-forum zijn wij beide ook erg actief.

Het doorsturen was wat mij betreft tijdelijk, zodat mijn nieuwe info@...nl mailadres even bekend kon worden bij vrienden etc. Door het doorsturen zou ik geen mail missen van ...@planet.nl. Maar nu kan de doorschakeling er af, maar ik kan niet meer mijn mailboxen beheren. Het doorsturen blijft maar doorgaan inclusief mijn auto-reply dat mijn mailadres is vervangen. Omdat dit niet lukt krijg ik contact mailtjes van de postmaster van KPNExchange. Ik wil mijn auto-reply en autoforward verwijderen, maar KPN en Planet lijken niet mee te willen werken....

De optie e-mail-only heb ik ook overwogen, maar wat heeft het voor nut als ik toch mijn domein ga gebruiken? Achteraf gezien had het een hoop ellende bespard, maar ach we zijn Nederlander: EUR 2,95 per maand. En volgens mij zijn wij om dezelfde reden naar UPC gegaan... :lol:

Heb je nog ideeen waardoor ik mijn @planet.nl mailadres kan blocken ? Er komt nu alleen nog maar spam en nieuwsbrieven binnen.... Bedankt voor je reactie.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 19 dec 2007 16:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Weet je ook of het een forward is of een copy-forward?
In het laatste geval blijven de mailtjes dus staan in je mailbox bij Planet.

Stuur dan een keer of wat mailtjes van 5Mb of zelfs 10Mb naar je Planet-adres.
Dan zit de box vol en is het afgelopen..... 8)

Dit had ik ook toen de mailbox door een blunder van Planet op slot werd gezet.
Op een gegeven moment was de 30Mb op en hielden de mailtjes ook op.

Ik herken je onderschrift inderdaad ergens van het Chelloo forum... :)

De overstap naar UPC hebben we beide om dezelfde reden gemaakt.
Ik dacht dat uit die 40 euro per maand die 2,95 ook wel kon.
Digitale TV kon er ook vanaf en nog bespaar ik geld.

Ondanks dat e-mail only plus als een jaarcontract in de boeken staat lijkt het me wel mandelijk opzegbaar, iedere maand schijft de eindatum één maandje op. Voor mij loopt het nu tot 14 januari 2008.
Het zou een optie kunnen zijn.

M.v.g,
Robèrt

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 19 dec 2007 18:18 
Dank je wel... Ik zal eens kijken of het een copy-forward is. De optie om mailtjes te sturen van 10 MB is dan inderdaad een oplossing. Ik weet niet meer wat ik ingesteld heb, volgens mij alleen een forward :( ....

Dat van die 2,95 per maand was maar een geintje: ik heb het serieus overwogen, maar ik wil niet 'zes en tachtig' mailadressen hebben met allemaal verschillende login etc.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 19 dec 2007 18:32 
Ik weet het nog niet zeker, maar het 'opblazen' van mijn mailbox bij Planet lijkt te helpen.... :lol: :lol: :lol:


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 19 dec 2007 18:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Ik heb juist wel dat e-mail only plus gedaan om niet iedereen tegelijk op de hoogte te moeten brengen.... 8)

Ik gebruik nu de mailfuncite van mijn eigen site, die site hou ik wel een hele tijd dus dat blijft wel werken.

Als je vaak van provider wilt gaan veranderen is het serieus gebruik van Gmail wel aan te raden.

M.v.g,
Robèrt

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 19 dec 2007 19:46 
Robèrt schreef:
Als je vaak van provider wilt gaan veranderen is het serieus gebruik van Gmail wel aan te raden.

M.v.g,
Robèrt


Dat ben ik niet helemaal met je eens... Je kunt toch ook een eigen domein registreren. Om mail te ontvangen gebruik je dan de instellingen van je domein: pop.domein.nl en om te zenden die van de provider.

Een domeinnaam staat los van de provider... GMail is dan niet nodig.

Het trucje om de Planet mailbox op te blazen lijkt te werken. Ik ben blij :D :D


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 19 dec 2007 22:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Goed dat het "opblazen" van je mailbox werkt!
Een gek trucje maar als het werkt dan is het mooi toch?

Verzenden via de server van je provider werkt goed.
Totdat die provider "opeens" moeite heeft om Hotmail adressen te voorzien, UPC had hier weken geleden flink last van.
Gmail had dat niet en daarom schakelde ik over op Gmail.

OK, bij Gmail kan dit ook gebeuren.....

Maar zoals jij het beschrijft gebruik ik het ook.

M.v.g,
Robèrt

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 19 dec 2007 23:40 
Helaas te vroeg blij geweest... Het werkt niet om de mailbox 'op te blazen'.

Ik weet het niet meer :? :?


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 dec 2007 00:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Dan toch een abonnementje "e-mail only plus" nemen.
Dan kan je al je instelling weer benaderen en veranderen.

Ondanks dat er ergens staat dat het alleen per jaar-abonnement kan is dat volgens mij niet zo.

Jammer dat het "volzetten" niet werkte......

M.v.g,
Robèrt

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 dec 2007 10:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 12 jan 2007 11:43
Berichten: 327
Woonplaats: sexbierum friesland
tja of in je nieuwe inbox het oude adres aanduiden als spam en zodoende al de binnen komenede mail van dat adress in je spam box laten verdwijnen
volgens mij is het zelfs mogelijk om bepaalde adressen te blokeren

_________________
al ben je nog zo snel een leugen achter haald je wel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 dec 2007 10:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
HORNY schreef:
tja of in je nieuwe inbox het oude adres aanduiden als spam en zodoende al de binnen komenede mail van dat adress in je spam box laten verdwijnen
volgens mij is het zelfs mogelijk om bepaalde adressen te blokeren


Dat lijkt een oplossing maar is het niet.

Als je mail laat doorsturen naar een ander adres dan is de afzender van dat mailtje niet jouw eigen "oude" adres maar gewoon de orginele afzender.

Als het allemaal "echte" spam is dan zou ik toch eens Spamfigther overwegen.
Ik gebruik de betaalde versie en die werkt nu op volle toeren.
Planet spamfilter staat "uit" want er komen nu 100-150 spammailtjes per dag in "mijn" spambox ipv de spambox bij Planet.
Gisteren kwam er één mailtje doorheen...... :evil:

M.v.g,
Robèrt

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 dec 2007 10:56 
Robèrt schreef:
HORNY schreef:
tja of in je nieuwe inbox het oude adres aanduiden als spam en zodoende al de binnen komenede mail van dat adress in je spam box laten verdwijnen
volgens mij is het zelfs mogelijk om bepaalde adressen te blokeren


Dat lijkt een oplossing maar is het niet.

Als je mail laat doorsturen naar een ander adres dan is de afzender van dat mailtje niet jouw eigen "oude" adres maar gewoon de orginele afzender.

Als het allemaal "echte" spam is dan zou ik toch eens Spamfigther overwegen.
Ik gebruik de betaalde versie en die werkt nu op volle toeren.
Planet spamfilter staat "uit" want er komen nu 100-150 spammailtjes per dag in "mijn" spambox ipv de spambox bij Planet.
Gisteren kwam er één mailtje doorheen...... :evil:

M.v.g,
Robèrt


Heren, dank jullie wel voor de assistentie.

Spamfighter heb ik inderdaad ook geinstalleerd, maar deze werkt niet voor de mail afkomstig van de mailserver van Planet. Zoals Robert al schrijft is de mail afkomstig uit mijn eigen mailbox van Planet en Planet staat (uiteraard) op de whitelist....

Ik heb nu een berichtregel aangemaakt in Outlook en hier ingesteld dat berichten AAN .......@planet.nl direct verwijderd worden. Dit schijnt wel te werken. Helaas had ik liever gehad dat de mail op serverniveau verwijderd zou worden zonder dat ik de mail op hoefde te halen.

Als bovenstaande niet werkt zal ik Robert zijn oplossing proberen: email only. Maar tot die tijd blijf ik proberen.

Het is toch eigenlijk belachelijk dat ik door die $%$##$%-spam mij in allerlei bochten moet wringen om die spam tegen te houden! :evil:


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 dec 2007 11:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Daar heb je inderdaad een punt van groot bezwaar....

Je moet je door @*$(@!$#%&-spam in bochten wringen én eigenlijk ook nog geld uitgeven.....

Dat ze spammer multi-mega boetes opleggen is een uitstekend plan!
Eigenlijk zou justitie niet achter elk paaltje moet staan om te checken of we 1 kilometer te hard rijden maar veel actiever spammers opsporen én uitschakelen....Maar goed, dat gaat niet meer over dit probleem.

Al met al ben je er wel dagen zoet mee en de ergernis neemt alleen maar toe.

M.v.g,
Robèrt

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling