Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 17 jun 2025 22:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: nat entries??
BerichtGeplaatst: do 28 dec 2006 00:26 
Site Admin

het valt mij op dat na verloop van tijd mijn site`s iets trager openen. als ik nu in de experiabox ga en kijk onder firewall en nat entries zie ik dan bv staan 1220 entries. als ik deze leeg dan is internet weer razendsnel. kan iemand mij uitleggen waarom? of hoort dit niet?

groet marcel.

Laatst bijgewerkt door marcel234 op do 01 feb 2007 20:58, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 dec 2006 21:38 

hallo,

Ik neem aan dat je bedoel dat site langzamer openen en nadat je de NAT tabel heb leeggemaakt dit weer snel gebeurd?!?!

Dit is een bekend fenomeen bij de EB. Als je een internet site bezoek dan moet de EB bijhouden vanaf welke PC dit gebeurd. Anders kan de EB het antwoord niet naar het juiste PC sturen. Omdat de EB niet weet hoelang het duurt wanneer een antwoord terug komt en ook niet weet of er nog iets na komt, maakt de EB de lijst pas na enige tijd leeg. (geen idee wat deze tijd is) Het vervelende hiervan is dat als deze lijst lang is de EB steeds de lijst af moet gaan om te kijken voor de PC. En dit voor elk IP pakketje. (512 byte) Maak je de lijst handmatig leeg dan gaat dit zoeken veel sneller.

Sommige download programma's vinden het niet zo leuk als je dit doe en raken het spoor soms kwijt. Gewoon de download herstarten en het werkt weer en is sneller.

Profiel  

Berichttitel: NAT entries
BerichtGeplaatst: do 13 dec 2007 22:20 
hoewel dit draadje al een tijdje geleden is gestopt hoop ik dat iemand dit nog leest en natuurlijk reageert.
In het antwoord gaat Flappie er van uit dat de verbinding trager verloopt. Bij mij is het zo dat er geen verbinding meer gemaakt wordt. Als ik vervolgens de NAT entries leeg gooi loopt ie weer. Kun je niet ergens de tijd instellen waarmee de EB de NAT tabel leeggooit?
Ik weet nou hoe ik de nat entries verwijder maar als ik dat aan de rest van mijn gezin moet uitleggen..... Bovendien wil ik niet dat ze bij de instellingen van de EB kunnen komen :wink:

Berichttitel: Re: NAT entries
BerichtGeplaatst: vr 14 dec 2007 00:13 
Site Admin

Berrrt schreef:
Bovendien wil ik niet dat ze bij de instellingen van de EB kunnen komen :wink:

wat te verbergen dan :D nee grapje hoor!

de nat entries zijn alleen maar handmatig te legen. een instelling die dit auto kan doen in de eb bestaat naar mijns inzien niet.

groet Marcel.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]