Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 01 jul 2025 12:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Voip
BerichtGeplaatst: vr 12 mei 2006 22:27 
Offline

Geregistreerd: vr 12 mei 2006 21:30
Berichten: 7
Hoe lang moet je wachten voordat je Voip gaat branden? Ik heb gisteren alles geinstalleerd en internet werkte gelijk alleen de voip laat op zich wachten. :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 mei 2006 22:50 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Nadat je de Experiabox hebt aangesloten gaat deze zich eerst met zijn MAC-adres aanmelden bij de KPN-servers. Eerst wordt de nieuwste fimware geladen en daarna de klantengegevens zoals die bij KPN bekend zijn. Tevens wordt dan WiFi aangezet en meteen daarna worden de VoIP gegevens ingeladen.

Dit proces duurt ongeveer tussen de 5 en 10 minuten, de EB wordt dan ook meerdere malen gereset. Wanneer het VoIP lampje niet brandt, zijn de VoIP gegevens nog niet in de EB geladen.

Wat je kan doen is de EB resetten d.m.v. een puntig voorwerp even de resettoets achterop de EB indrukken. De EB gaat dan resetten en haalt weer alle gegevens op bij de KPN server. Het kan zijn dat het na 1 keer resetten niet werkt, herhaal de reset dan nog 5 keer. Wacht wel totdat de EB zijn reset procedure helemaal afgerond heeft alvorens je weer gaat resetten.

Brandt het VoIP lampje nog steeds niet na 5 keer resetten dan is de kans groot dat de SIP gegevens niet goed door KPN in de server is gezet of in de verkeerde server. Je zal dan de Planet helpdesk moeten bellen en dit doorgeven. Laat je niet afschepen door 1e lijns dat het wel enkele dagen kan duren, maar laat je doorverbinden naar 2e of 3e lijns. Deze kunnen op afstand kijken of de SIP gegevens goed staan en deze uploaden naar de EB.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 mei 2006 08:50 
Offline

Geregistreerd: vr 12 mei 2006 21:30
Berichten: 7
Goedemorgen dank je voor je uitleg, ik heb nu in totaal 6 keer gereset en helaas Voip blijft uit.
Ik ben bang dat ik zal moeten wachten tot maandag.
Prettig weekend allemaal.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 mei 2006 10:38 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
FG schreef:
Goedemorgen dank je voor je uitleg, ik heb nu in totaal 6 keer gereset en helaas Voip blijft uit.
Ik ben bang dat ik zal moeten wachten tot maandag.
Prettig weekend allemaal.


Je hoef niet te wachten tot maandag want in het week-end zijn er ook mensen actief.Volg het advies van Marcel en druk meteen door naar de tweedelijns :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 mei 2006 12:08 
Offline

Geregistreerd: vr 12 mei 2006 21:30
Berichten: 7
Oke dan ik heb wederom gebeld en maar goed ook, want ze hadden mij de verkeerde modem gestuurd.
Ik heb de code wat onderop de EB staat doorgegeven, planet heeft het aangepast in hun systeem en wat denk je? idd het Voip lampje brand.
En alles werkt perfect nu.
Mijn dank is groot aan jullie klasse jongens.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 mei 2006 12:37 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
FG schreef:
Oke dan ik heb wederom gebeld en maar goed ook, want ze hadden mij de verkeerde modem gestuurd.
Ik heb de code wat onderop de EB staat doorgegeven, planet heeft het aangepast in hun systeem en wat denk je? idd het Voip lampje brand.
En alles werkt perfect nu.
Mijn dank is groot aan jullie klasse jongens.
Dat betekend dat het WAN MAC adres van jouw Experia anders was dan die bij Planet geregistreerd stond. Zo zie je maar, de aanhouder wint. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling