Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 03 jul 2025 09:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2007 17:37 

Het lijkt er nu op dat Planet (en uiteindelijk ook KPN) de service goed voor elkaar heeft.

Mijn Experiabox (de zilveren) had sinds half maart kuren. Geregeld werd de VoIP overboord geknikkerd en konden we niet bellen of gebeld worden. Experiabox even uit en weer aan loste da wel weer op. Erg hinderlijk. De laatste tijd gebeurde dat steeds vaker, om de 2 á 3 dagen!

Afgelopen woensdag (160507) 0800-0505 gebeld om door te geven, en samen met de helpdeskmedewerker alles doorgelopen en geconstateerd dat datgene wat hij kon zien goed was. Doorgeschakeld naar de TD. Alles nagemeten (en vergeleken met mijn read-outs in de Experiabox), ook alles goed. En ineens: echo, en verbinding pleite. Ik werd teruggebeld op mijn GSM (wat ik zekerheidshalve door had gegeven) en verder alles doorgenomen. Conclusie: de Experiabox kon wel eens op overlijden staan. Afspraak gemaakt om vrijdag al(!) een monteur te sturen om de box te wisselen.

Groot was mijn verbazing toen ik vanochtend mijn laptop opstartte; geen WiFi met de box! Kabeltje gepakt en inloggen (om te zien dat de interface in het Engels was ipv Nederlands zoals ik had ingesteld). Alles weer naar de defaults! De instellingen gerestored en het werkte weer.

Monteur komt langs, vraagt nog de nodige dingen en stelde vast dat de Experiabox gewoon rot aan het worden was. Nieuwe geplaatst (de Thomson deze keer), aangemeld en draaien maar weer.

En dat was in het verleden wel anders, kon je gerust een tijdje geduld hebben.... Monteur vertelde ook dat KPN veel hulp van buitenaf inroept zeker vwb de infrastructuur en dat is dus te merken. Dus hulde aan KPN!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2007 18:20 

Ben erg benieuwd of het vervangen van de experiabox het probleem voor u daadwerkelijk oplost!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2007 11:51 

en de vraag van mij is of je wel echt blij word van de thomson
gaa maar eens een keer met msn webcammen geheid dat die na 5 a 10 min vast loopt
ga voor de gein eens naar http://www.speedtest.nl en controleer daar eens je upload of die ok stabiel is hij mag een klein beetje ongeveer 5 punten verschil per test doen dus doe die test eens 10 keer achter elkaar en je zal al snel merken datde upload ***** is erg onstabielhier door lopen de webcam seccies vast dus videovergaderen is er voor jou vast niet meer bij

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2007 10:31 

HORNY schreef:
gaa maar eens een keer met msn webcammen geheid dat die na 5 a 10 min vast loopt
ga voor de gein eens naar http://www.speedtest.nl en controleer daar eens je upload of die ok stabiel is hij mag een klein beetje ongeveer 5 punten verschil per test doen dus doe die test eens 10 keer achter elkaar en je zal al snel merken datde upload ***** is erg onstabielhier door lopen de webcam seccies vast dus videovergaderen is er voor jou vast niet meer bij

@Horny:op meerdere plaatsen dit probleem plaatsen is niet de bedoeling.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2007 11:51 

Maarten schreef:
HORNY schreef:

@Horny:op meerdere plaatsen dit probleem plaatsen is niet de bedoeling.

begrijp niet helemaal het probleem waarschuw alleen vast de mensen dat deze problemen hun ook te wachten staan '
dan hoeven ze teminsten niet eerst een nieuwe webcam te gaan kopen of hun msn opnieuw te gaan instaleren om daarna nog steeds met het probleem te zitten

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2007 12:09 

Dat je mensen een waarschuwing wilt geven is op zich prima,maar maak dan een nieuw topic of hou het bij een plaats.

That´s all.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]