Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 19 jun 2025 22:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: onstabiele upload
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2007 17:50 

zijn hier meer mensen met ipb die een zeer wisselvallige upload hebben
en dan heb ik het niet over een verschil van 5 of 10 kbytes/sec
maar bij een abbo van 512 upload en 3000 download
zou ik ongeveer een upload van 51kbyte/sec horen te hebben max een punt of 10 lager
ik heb hier verschillen van 11kbytes/sec naar 51 kbytes/sec gemiddeld komt de test op zo rond de 20 kbytes/sec uit
ik doe dan de test op http://www.speedtest.nl ik pak dan de download upload en connection en doe die meermalen achter elkaar aan hij zou mits je een stabiele upload hebt toch zo minimaal op een 45 uit horen te komen

de problemen die hier uit voort vloeien zijn dat je niet kunt webcammen of videovergaderen via msn het loopt geheid vast na zon 5 minuten
ook een msn contact bellen via msn geefd heel slechte geluiden weer het galemt en het lijkt soms net of je onderwater zit heel vervelen allemaal

ik heb deze problemen niet zelf maar heb ze onder enkele vrienden van mij de 1 woond in de polder en de ander in friesland dus niet echt over druk op de lijnen zoals in de randstad zou je zeggen

wie o wie heefd voor mij hier een oplossing voor
o ja bijde persoenen hebben de splitter er al uit en hebben ook bijde een speedtouch 780 wl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 okt 2007 00:42 

laat eens een lijn meting doen door de helpdesk, dat kan vaak heel verhelderend zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 okt 2007 19:55 

zal het van de week eens na laten kijken moet er toch nog heen om pc instalatie af te gaan maken

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2007 11:32 

ben van de week op meerdere adressen hier in het dorp geweest op al de adressen is de upload prut zou rond de 51kbytes/sec horen te zijn maarhet gros van de speetest komt zo rond de 25 a 30 uit enkele uitschieters naar de 48 a 50
maar ook regelmatich ver onder het gemiddelde van zo rond de 10 a 11 kbytes /per sec
heb op het eerste adres een lijn meting laten doen het komt er op neer dat er niks mis is met de lijn
tijdens het bellen met de helpdesk bleef de meting die ik zelf deed via speedtest.nl wel stabiel
heb dus later via de mobiel nogmaals geprobeert en toen was hij voor mij weer onstabiel
het volgende werd mij voor gesteld neem een abbonement op thuis hulp
(grapjassen)
ook was het mogelijk om een monteur langs te sturen en het eerst wat die zou gaan doen was op spyware en dergelijke de pc onderzoeken
geloof dat de persoonen aan de andere kant niet echt goed hebben geluisterd
had ze namelijk ook verteld dat het gaat om een voor de zoveelste keer nieuwe geinstalleerde pc tevens had ik mijn laptop mee en die gaf de zelfde problemen
ook heb ik ze verteld dat dit proleem op meerdere adressen hier in het dorp heerst
en dat ik dezelfde problemen met mijn maad uit de polder ondervind
en al deze adressen draaien met een speedtouch 780 wl

als je al deze dingen toch ondervind en ik deel mijn ervaring hier in
dan zou je mogelijk tot de conclusie komen dat het of in de speetouches zit want zodra ik hier bij mij thuis de siemens box vervang voor de speetouch heb ik het zelfde probleem hier
of dat de wijk centrales in de dorpjes niet overweg kunnen met de speetouch
het zou zo fijn zijn als dit opgelost werd kunnen al die lui ook eens webcammen

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]