Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 16:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 05 sep 2007 13:50 
Offline

Geregistreerd: wo 05 sep 2007 09:25
Berichten: 2
Woonplaats: Hoofddorp
Zo, ik heb vol blijdschap internetplusbellen via planet. op mijn vaste computer (Windows XP) loopt het als een zonnetje, ook draadloos. Nu heb ik een laptop van Dell met Windows vista, de laptop herkent het draadloos netwerk maar als ik de 10-cijferige code invoer komt de verbinding niet tot stand. De planet hulplijn gebeld en daar hoor ik dat vista voor draadloos bij internetplusbellen nog niet ondersteund wordt maar dat er wel ergens een fix voor is, alleen weten zij dat niet, waarop ik keurig naar dit forum werd verwezen. Mijn vraag: hoe krijg ik het draadloos internet met vista aan de praat? Overigens op de kpn site wordt je met dit probleem niet veel wijzer.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 sep 2007 14:22 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Zet de beveiliging anders eens even op WEP ipv WPA en kijk of het dan wel gaat.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 sep 2007 19:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 15 aug 2006 10:49
Berichten: 114
Zet de beveiliging op wpa personal en vul de uit 26 bestande key in die je heb gekregen toen van planet internet? zo heb ik het ook gedaan op een laptop acer aspire en het moet goed komen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 sep 2007 22:44 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
MBR schreef:
Zet de beveiliging op wpa personal en vul de uit 26 bestande key in die je heb gekregen toen van planet internet? zo heb ik het ook gedaan op een laptop acer aspire en het moet goed komen
De uit 26 karakters bestaande key is voor een Siemens EB, liutawei heeft waarschijnlijk een SpeedTouch EB en daar bestaat de key uit 10 karakters.
Vista geeft vaak problemen met de WPA/WPA2 instelling van de EB i.c.m. sommige type laptops o.a. Acer. Als je de beveiliging op alleen WPA zet of WEP werkt de draadloze verbinding goed.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 sep 2007 00:09 
Offline

Geregistreerd: do 12 okt 2006 20:12
Berichten: 77
Je opent InternetExplorer met een bedrade pc.
Ga naar de volgende pagina 10.0.0.138
Vervolgens naar Home Network en klik op wireless.
Klik vervolgens op configureren rechtboven.
Onder beveiliging staat nu wellicht WPA/WPA2, maar hier WPA van en klik op toepassen. Dat is alles, wel opnieuw verbinding maken uiteraard


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Vista wordt ondersteund
BerichtGeplaatst: di 18 dec 2007 04:37 
Offline

Geregistreerd: do 01 feb 2007 05:15
Berichten: 11
Mochten er zich nog problemen voordoen, Vista wordt inmiddels ondersteund door de Helpdesk. Dat wil echter niet zeggen dat daarmee alles op te lossen is.

In verschillende media is er op gewezen dat Vista last heeft van 'kinderziektes' en 1 daarvan is de grillige Wireless Client. Draadloos met Vista is dus nog problematisch en dat ligt - voor de verandering - niet aan de KPN.

Als het werkt is Vista een prima, gebruiksvriendelijk systeem. Als het niet werkt, hoop ik dat er een (natuurlijk gelicenceerde...) Windows XP-installatie cdrom aanwezig is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 18 dec 2007 08:40 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
GhostinaShell schreef:
Mochten er zich nog problemen voordoen, Vista wordt inmiddels ondersteund door de Helpdesk. Dat wil echter niet zeggen dat daarmee alles op te lossen is.



Dat is positief ! Verder zijn er mi steeds minder problemen op het gebied van Vista en draadloos !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011 15:50 
Offline

Geregistreerd: ma 07 feb 2011 15:22
Berichten: 1
Heb sinds enkele weken de Experiabox Arcadyan AVR7519 in huis, op zich geen verkeerde look totdat?
Installeren gaat eenvoudig, ook 't configureren. Maar dan komt het, je laptop draait op Vista Home Premium.
Deze is met geen paard op de Experiabox te krijgen, wat ik ook probeer niets gaat, ja op de WEP beveiliging,
maar WPA/WPA2 voor geen meter.
Bij de helpdesk is dit probleem bekend, maar ik sta verbaast dat men een product op de markt brengt dat met de
bestaande besturingssystemen niet overweg kan.
Zorgelijke ontwikkeling!!!!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011 20:53 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
TurboF schreef:
Heb sinds enkele weken de Experiabox Arcadyan AVR7519 in huis, op zich geen verkeerde look totdat?
Installeren gaat eenvoudig, ook 't configureren. Maar dan komt het, je laptop draait op Vista Home Premium.
Deze is met geen paard op de Experiabox te krijgen, wat ik ook probeer niets gaat, ja op de WEP beveiliging,
maar WPA/WPA2 voor geen meter.
Bij de helpdesk is dit probleem bekend, maar ik sta verbaast dat men een product op de markt brengt dat met de
bestaande besturingssystemen niet overweg kan.
Zorgelijke ontwikkeling!!!!!

Je hebt waarschijnlijk een Atheros wireless kaart in je laptop(veelal bij Acer) zitten en die werkt niet goed samen met Windows Vista en Windows 7. Draadloos is zowiezo een probleem bij Vista en 7 in vergelijking met XP of Apple.

Je kan de nieuwste drivers downloaden bij http://www.atheros.cz. Dit moet ook bekend zijn bij de KPN helpdesk.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling