Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu wo 02 jul 2025 00:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Foutcode: 2043
BerichtGeplaatst: za 12 mei 2007 13:39 
Offline

Geregistreerd: ma 12 feb 2007 20:43
Berichten: 61
Foutcode: 2043
Foutmelding: Uw betaling is niet tijdig ontvangen

U Kunt hiervoor contact opnemen met onze helpdesk op 0900-0244 (€0,10ct/min).

Ik werd van de week verbroken van internet en telefonie,
kreeg de foutcode 2043 en een pagina van Direct ADSL van KPN
in beeld , en alleen de Planet en de KPN website was nog bereikbaar
maar de telefoon was dood.
heb alle nagekeken en er waa voldoende banksaldo aanwezig
maar er is geen automatische betaling gebeurt voor KPN wel van Planet.

ik heb een adsl-advanced abo met internet +bellen bij Planet
sinds een week of 3 , het heeft allemaal gewerkt sinds ik t heb aangesloten.

nu heb ik een groot probleem , heb welliswaar me internet weer aan de gang gekregen met mijn oude gegevens van toen ik nog alleen adsl had bij Planet.
schijnbaar werkt dat nogsteeds en ook mijn oude IP nummer is weer terug.
Alleen t VOIP gedeelte mis ik dus , lampje op de Experia box blijft uit.

Ik kan ook niet met de helpdesk gaan bellen want heb dus geen telefoon werkend.
wel heb ik een mobieltje maar kan daar vreemd genoeg geen 0900 nummers mee bellen ... zou geblokkeerd zijn ?? kan t nergens vinden.

heeft iemand dit ook meegemaakt al ? hoe kan ik nu zorgen dat het telefoongedeelte weer werkt en betaald word ?
ik wil best betalen maar als KPN t nooit inhoud zoals al jaren zo was automatisch...
alleen het internet gedeelte word kennelijk ingehouden door Planet 46 euro per mand , mijn abo is 79 euro per maand.

Vind t gewoon idioot dat men gewoon maar de stekker eruit trekt bij KPN nooit geen brief gehad of een warschuwing dat er wat mis zou zijn met me betalingen !
ik ga de onkosten bij houden en t aantal dagen zonder telefoon
dan krijgt KPN de rekening van mij wel. :evil:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 mei 2007 14:31 
Offline

Geregistreerd: do 09 nov 2006 22:38
Berichten: 73
Bellen met 0800-0505 is gratis, dus dat moet ook met u mobiel lukken.

_________________
Planet IPB + Mine


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 mei 2007 14:44 
Offline

Geregistreerd: ma 12 feb 2007 20:43
Berichten: 61
0800 0505 ? he did nummer heb ik nog niet eerder gehoord
is dat wel van Planet ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 mei 2007 15:04 
Offline

Geregistreerd: ma 12 feb 2007 20:43
Berichten: 61
ah is van kpn -) ik ben in de wacht voor de technische afdeling nu
ben beniewd ..
kom zo terug met de uitkomst :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 mei 2007 15:07 
Offline

Geregistreerd: vr 27 apr 2007 16:46
Berichten: 69
Beste Samantha,

Het door Dreetje gegeven nummer klopt, zelfde als het genoemde 0900-0244 maar dan gratis.

Bel 0800-0505 en kies vervolgens:
Optie 2: Planet
Optie 3: InternetPlusBellen
Optie 1: Factuurvragen
Optie 1: Factuur

Laat u even weten of het gelukt is?

Met vriendelijke groet,

KSA


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 mei 2007 15:21 
Offline

Geregistreerd: ma 12 feb 2007 20:43
Berichten: 61
was idd een probleem met de betalingen maar hoe en wat .....

ik moest van de technische help nu toch

0900 0244 bellen optie 1 ==> optie 3 en dan de afdeling debiteuren
en dat ik daarna weer zou kunnen bellen via de box

ben beniewd , kan dit niet hier dus ga proberen ergens anders te bellen.

nu nog uitzoeken waarom ik niet 0900 ... kan bellen met Vodafone Prepaid ook zoiets mafs geen antwoord op gevonden ben er al 3 dagen mee bezig :evil:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 mei 2007 15:23 
Offline

Geregistreerd: vr 27 apr 2007 16:46
Berichten: 69
Hoe is het eigenlijk aangesloten? Heeft u al een VRS call (1369) gemaakt?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 mei 2007 15:35 
Offline

Geregistreerd: ma 12 feb 2007 20:43
Berichten: 61
jahoor alles heeft ook3 weken gewerkt en probleemloss
dus alles leek ook goed , was ook geproteerd
splitter er tussenuit nu en telefoons op modem

ik ben nu even jou idee ant proberen
ben nu met de afdeling factuur in de wacht -)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 mei 2007 15:44 
Offline

Geregistreerd: vr 27 apr 2007 16:46
Berichten: 69
Het bellen naar 0900 nummers met een mobiele telefoon is overigens niet aan te raden, bij vodafone prepaid bijvoorbeeld kost dat €1,30 per minuut extra.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 mei 2007 16:01 
Offline

Geregistreerd: ma 12 feb 2007 20:43
Berichten: 61
txn KSA

er is nu wat meer duidelijk , stond idd ergens een oude openstaande factuur van weet ik t wat alemaal en zou bericht hebebngehad ervan enzo...
of ik heb t gemist of er is nooit bericht gekomen maar kreeg t bedrag wat openstond nog met me klantnummer en een rekening nummer
dus heb t maar gelijk met spoed overgemaakt , zien of t wat opleverd

vreemde boel allemaal omdat ik nooit brieven heb gehad over betalings achterstand of dergelijke

nu maar hopen dat t goedkomt :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 mei 2007 22:12 
Offline

Geregistreerd: ma 12 feb 2007 20:43
Berichten: 61
ze beloofden me a 2 x weer aan te sluiten , noppes nog
me VOIP lampje is nog steeds uit
of moet ik de experiabox weer opniew installen om weer teelfoon te krijgen?
beetje :evil: om steeds weer alle poorten en ip`s in te vullen na een rest is alles weg, is er een manier om baclup te maken van de huidige instelingen ?

weet niet meer wat ik moet doen de helpdesk is al even hopeloos ermee

denk erover om maar een goedkoop abotje te nemen voor bellen via de kabel evy met internet als reserve want steeds plotseling een dode lijn te hebben schiet niet echt op dan is 79 euro per maand een boel geld.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 mei 2007 22:54 
Offline

Geregistreerd: vr 27 apr 2007 16:46
Berichten: 69
Beste Samantha,

Het VoIP lampje zal vanzelf weer moeten gaan branden. Neem eventueel nogmaals contact op met de klantenservice. Het maken van een backup van de instellingen is mogelijk bij de Siemens experiabox, helaas niet bij uw Speedtouch. Uw probleem was niet van technische aard, zodra de aansluiting weer in orde is zal deze waarschijnlijk goed blijven werken. Bij mij werkt het al anderhalf jaar goed, slechts gedurende de eerste maand waren er wat landelijke telefoonstoringen).

Met vriendelijke groet,

KSA


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 mei 2007 00:57 
Offline

Geregistreerd: ma 12 feb 2007 20:43
Berichten: 61
dank u KSA

ja idd zou geen probleem zijn van technische aard
maar nadat ik ws afgesloten van internet en bellen me modem gereset
om te proberen of ik weer online kon komen
dat lukte toen niet gelijk maar zag na een tijd dat me wachtwoord
en gebruikersnaam veranderd was , denk door de reset mischien
was toen iets van met adsl-direct in de gebruikersnaam -(
heb geen abo van internet via kpn maar via planet dus heb me gebruikelijke gegevens toen ingevuld en hop ik was weer op internet
maar wel met mijn oude ip die ik voordat ik IPB kreeg had.
maarja als ik niets probeerde had ik nog steeds geen internet gehad
want dat scherm met error 2043 vermelde niet wat ik moest doen om weer internet te krijgen behalve 0900 0244 bellen terwijl ik ook van telefoon was afgsloten -) is wel van de zotte eigenlijk
verplicht om effe snel een GSM aan te schaffen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 mei 2007 11:55 
Offline

Geregistreerd: vr 27 apr 2007 16:46
Berichten: 69
Beste Samantha,

Het aanschaffen van een GSM lijkt me verstandig, zeker ook voor noodgevallen. Als er een stroomstoring is bij u thuis gaat de experiabox uit en kunt u niet bellen. Zo ook als er een storing is op het netwerk uiteraard. Wel het 0800 gebruiken met mobiel, anders is het duur (zoals ik eerder al zei).

Met vriendelijke groet,

KSA


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2007 21:51 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
KSA schreef:
Als er een stroomstoring is bij u thuis gaat de experiabox uit en kunt u niet bellen. Zo ook als er een storing is op het netwerk uiteraard.

KSA


Toch ben ik van mening dat KPN iets zou moeten inbouwen dat je altijd bijv 112 kunt bellen,want nu verplichten ze min of meer de gebruikers om ook op andere manier dan via IPB te kunnen bellen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling