Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu wo 02 jul 2025 09:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: In gesprek toon
BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2007 23:01 

Hai hallo dag hallo!

Heb al e.e.a. bekeken op dit forum, maar nog geen oplossing gevonden. Ik heb een week geleden de zilvergrijze Experiabox aangesloten en zojuist het mailtje gekregen waarin wordt bevestigd dat de portatie gereed is.

Probleem: bij bellen of gebeld worden krijg ik een in gesprek toon. Heb voor de bevestiging al gebeld met Planet / KPN. Er werd een verhaal afgestoken over maximaal 11 UDP connecties. Bij mij stonden er 14 open. Ik had een behoorlijke WTF ervaring toen ik dat hoorde. Nu heb ik een week of wat geleden mijn PC opnieuw geinstalleerd, nog geen p2p dingen gedraaid ofzo en ook als de belasting van de lijn 0% is kan ik niet bellen. Waar GAAT dit over? Kan iemand me misschien naar een (technisch) artikel verwijzen, waarom ik wel 3 films tegelijk kan streamen, wat downloads aan kan zetten en mijn mail kan binnenhalen, terwijl dan een krakerig telefoonlijntje er niet meer bij zou kunnen? Laat staan als ik NIKS aan het doen ben?

Heb nu de splitter op een wandcontactdoos aangesloten. Er werd bij de helpdesk ook aangeraden de box op de hoofdaansluiting te zetten. (Lekker handig!). En dit dus: Laat een hele nacht uw PC uitstaan dan kunt u misschien morgen weer bellen. Het is dat 1 april al voorbij was...

In de hoop dat iemand nog wat tips heeft, hier nog wat extra info:
Firmwareversie: 1.41.4-iptv (Feb 6 2007 21:12:35)
Heb een zooitje TCP en UDP porten geforward voor Battlefield 2142
Internet is 6 Mbit dl and 7nogwat up.

Hartelijk dank!
Spike.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2007 23:08 

Het zal niet veel uitmaken maar als de lijn geporteerd is kan/mag de splitter weg.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2007 23:11 

Zie ik nu pas... 8)

Die van mij spelen ook vaak Battlefield 21nogwat maar ik heb geen poorten aan hoeven passen.
Is dat nodig als je een server draait?

Wat voor telefoon gebruik je?
Niet elke draadloze DECT telefoon is goed te gebruiken.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2007 23:32 

belachelijk!!!!!!!!!!!!!!!

echt waar, meteen weer bellen, UDP my ass.

Brandt je voip lampje wel?

EB gereboot?

Waarschijnlijk is een sync SIP en een reboot genoeg om het weer te laten werken, echt morgenvroeg meteen weer bellen.

Ik ben benieuwd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2007 23:42 
blizzaa schreef:

EB gereboot?

Waarschijnlijk is een sync SIP en een reboot genoeg om het weer te laten werken, echt morgenvroeg meteen weer bellen.

Ik ben benieuwd.

hij kan nu ook bellen met 08000407 en vragen de mpsd ze zijn er nog tot 24:00uur

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 apr 2007 00:16 

blizzaa schreef:

EB gereboot?

Ik ben benieuwd.

Mag hopen dat ze bij de helpdesk de SIP-accounts gecontroleerd hebben en behalve vele IPB-monteurs kunnen ook zij SIP accounts synchroniseren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 apr 2007 00:30 

lol... net te laat. is nu 0:09.

Maar uh, heb inderdaad ook net een nieuwe telefoon. Best een coole, maar ook vage, namelijk de VOIP4331S/21 van Philips. Zit een grappige MSN Messenger extender in. Verder een gewone DECT telefoon. Maar goed, het heeft gewerkt van de week, dus het zou moeten kunnen lijkt me. Oude telefoon ligt al in de vuilnisbak, maar anders morgen maar even proberen of dat nog werkt (als ik de sinaasappelresten uit de stekkergaten krijg).

VOIP lampje knippert. Krijg ook een kiestoon. EB heb ik uitgezet, stekkertje eruit, even de kettingkast van mijn fiets gerepareerd (+- 10 mins.) en de boel weer aangezet.

Splitter mag weg lees ik, dus dan plug ik de lijn uit de muur direct in de ADSL-ingang en zit er niets op de lijn-ingang? Telefoon blijft gewoon op de Tel1 neem ik aan.

BTW, wat de poorten van Battlefield betreft: het werkte eerst niet, en na het forwarden van de poorten wel. Maar af en toe kan ik nog steeds niet connecten. Moeilijk te zeggen of dat aan de verbinding of aan de EA GAMES MASTER SERVER ligt. Als je zelf een server draait weet ik niet of het nodig is. Voor op je LAN niet natuurlijk. Wat zo zouteloos is dat je het hele spel niet kan starten als ie niet kan connecten met EA. Ookal wil je ff singleplayer doen. Hebben zeker aandelen in hun eigen bandbreedte.

Oh, en bedankt voor alle snelle reakties. Morgen meer... :)

Spike.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 apr 2007 15:55 

En heb je al gebeld?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 apr 2007 16:50 

Jep... vanmorgen gebeld. Ik geloof dat er het een en ander aan accounts is gesynchroniseerd. Echter, er zijn problemen met de server waarin alle gegevens aan het MAC adres van de IB zijn gekoppeld. Ze hadden problemen met hun client software die server te bereiken. Ik moest de IB daarom een harde reset geven. Heb al een tweede keer gebeld maar mijn IB staat nu nog steeds op een synchronisatie te wachten. Ondertussen ligt dus nu ook WLAN eruit. Zo nog maar eens bellen. Alleen Power, ADSL en Online branden (en nu even netwerk 2 vanwege de UTP kabel)

Spike.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 apr 2007 17:04 

Heb je iets aan je WLAN instellingen veranderd?

Die instellingen komen bij een harde reset vanaf de KPN-server.
Alle instellingen die daar staan worden in je EB gezet.
Dus als je lokaal dingen aanpast is dat weer verdwenen.

WLAN instelling "moet" je eigenlijk aanpassen via MijnKPN.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 apr 2007 21:18 

Nou alles werkt! Beter... Heb nu idd via de KPN site het WLAN weer aangezet. Heb op deze site ook nog even opnieuw de WPA key ingevoerd omdat het niet werkte. Of dat nou echt nodig is weet ik eigenlijk niet. Op de laptop werkte het nog niet, dus toen maar de boel vast op kanaal 10 gezet. Dus nu werkt alles. Althans voorlopig. Nummerherkenning doet t nu ook en dat heeft het nooit gedaan, dus da's een goed teken. Nu nog even kijken of ik tegelijk kan bellen, gamen, downloaden, etc. :)

Nogmaals dank voor alle 4de-lijns support :)

Spike.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 apr 2007 22:32 

De WPA key is natuurlijk wel heel belangrijk!

Als je een draadloze verbinding wilt maken moet deze key gelijk zijn met de key van de EB.
Als dit niet gelijk is heb je geen verbinding.

Goed om te lezen dat het steeds beter gaat werken.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 apr 2007 10:02 

BTW, wat de poorten van Battlefield betreft: het werkte eerst niet, en na het forwarden van de poorten wel. Maar af en toe kan ik nog steeds niet connecten. Moeilijk te zeggen of dat aan de verbinding of aan de EA GAMES MASTER SERVER ligt. Als je zelf een server draait weet ik niet of het nodig is. Voor op je LAN niet natuurlijk. Wat zo zouteloos is dat je het hele spel niet kan starten als ie niet kan connecten met EA. Ookal wil je ff singleplayer doen. Hebben zeker aandelen in hun eigen bandbreedte.

Oh, en bedankt voor alle snelle reakties. Morgen meer... :)

Spike.[/quote]

ik zou je aan gaan raden om de firewall in je eb uit te zetten en alleen een goede firewall op je pc te gaan gebruiken als je een siemens box hebt is dit mogelijk heb je een speetouch dan gaat dat niet helaas
maar ik heb namelijk ook problemen om game servers te draaien en poorten te openen heb dit in het verleden wel vaker gedaan en het is altijd gelukt alleen met die ebs wil het niet goed werken heb beide hier boven beschreven ebs gehad heb nu gelukkig de siemens de grijs witte
die werkt nu goed zonder firewall met was een hel telkens wisselende contacten dan weer wel dan weer niet hopeloos

hey blizaa
speel jij bij een squod black hawk down

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 apr 2007 10:54 

Dat van die poorten met Battlefield begrijp ik nog steeds niet.... 8)

Mijn zoon speelt dat ook, teveel, en ik heb echt niets met de poorten gedaan.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 apr 2007 12:02 

welke versie van battelefield er zijn der ongeveer 3 volgens mij

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]