Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 01 jul 2025 15:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: uitval siemens eb
BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2007 10:20 

Het gebeurd de laatste dagen regelmatig dat plots de internetverbinding wegvalt met de siemens eb.
Firmware 1.41.4.
Even de stroom eraf en daarna doet 'ie het weer.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben??
Sinds de laatste firmware update draait eea als nooit te voren (goed dus),
maar de laatste tijd (afgelopen week) gebeurd het te pas en te onpas.
Alle lampjes branden, internetlampje staat vrolijk te knipperen, echter de verbinding is zo dood als een pier. (op alle twee de computers)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2007 12:09 

Hier geen enkel probleem met uitval o.i.d.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2007 12:29 

Is alleen de internet-verbinding verbroken?
Werkt de rest van het netwerk wel?

Ik bedoel dus eigenlijk zit de EB "vast" of niet?

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel: Re: uitval siemens eb
BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2007 16:09 

vankooten schreef:
Alle lampjes branden, internetlampje staat vrolijk te knipperen, echter de verbinding is zo dood als een pier. (op alle twee de computers)

Als dit zo is,krijg je dan wel een ip-adres toegewezen ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2007 16:49 

Ik realiseer me dat ik erg gebrekkig ben.
Ik heb niet gechecked of er nog wel gebeld kon worden en naar ip-adressen heb ik al helemaal niet gekeken.
Enkele weken geleden heb ik (gelezen op dit forum) "network magic" gedownload, omdat ik het met geen mogelijkheid voor elkaar kreeg om deze comp en de comp boven met elkaar te verbinden.
Niet door, maar via dit programma ben ik er wel achter gekomen waar de fout zat.
Het icoontje van dit programma vertoond een tekstballon met de tekst "the computer is not connected to the internet".
Dat klopt ook wel want het downloadprogramma staat op 0, zowel in als uit en geen enkele pagina start nog op.
Zet ik de EB uit dan komt XP met een tekstballon "een van de netwerkabels is niet aangesloten"
Zet ik de EB weer aan dan komt na enkele seconden bij network magic de tekst "the computer is now connected to the internet" en alles gaat weer als vanouds.
De eerstvolgende keer dat het weer gebeurd zal ik kijken of er nog gebeld kan worden en of er nog verbinding is tussen de twee computers.

Profiel  

Berichttitel: Re: uitval siemens eb
BerichtGeplaatst: do 12 apr 2007 11:08 

vankooten schreef:
Het gebeurd de laatste dagen regelmatig dat plots de internetverbinding wegvalt met de siemens eb.
Firmware 1.41.4.
Even de stroom eraf en daarna doet 'ie het weer.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben??

Misschien moet je iets meer geduld hebben.
De laatste weken wil het bij mij enkele keren per dag gebeuren, dat internet uitvalt voor een kwartier of een half uur of zo, waarna de lijn weer vrolijk opengaat. Ik hoef dus helemaal niet te resetten of zo, het gebeurt vanzelf.
Hebben meer mensen hier last van in en om Amsterdam Centrum?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2007 15:55 

vankooten schreef:
Ik realiseer me dat ik erg gebrekkig ben.
Ik heb niet gechecked of er nog wel gebeld kon worden en naar ip-adressen heb ik al helemaal niet gekeken.
Enkele weken geleden heb ik (gelezen op dit forum) "network magic" gedownload, omdat ik het met geen mogelijkheid voor elkaar kreeg om deze comp en de comp boven met elkaar te verbinden.
Niet door, maar via dit programma ben ik er wel achter gekomen waar de fout zat.
Het icoontje van dit programma vertoond een tekstballon met de tekst "the computer is not connected to the internet".
Dat klopt ook wel want het downloadprogramma staat op 0, zowel in als uit en geen enkele pagina start nog op.
Zet ik de EB uit dan komt XP met een tekstballon "een van de netwerkabels is niet aangesloten"
Zet ik de EB weer aan dan komt na enkele seconden bij network magic de tekst "the computer is now connected to the internet" en alles gaat weer als vanouds.
De eerstvolgende keer dat het weer gebeurd zal ik kijken of er nog gebeld kan worden en of er nog verbinding is tussen de twee computers.

ik weet niet is messchien wel een goeie tip eerst de pc in dezelfde werk groep zetten dan een mapje delen op bijde pcs en dan bij je netwerk kaart het ipx/spx protocol (en dan netbios aan zetten )erbij installeren
dan zijn de pc beter en sneller zichtbaar in het netwerk er zijn meer mensen die met deze oplossing geholpen zijn om hun pc"s beter te kunnen zien in het netwerk

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2007 17:18 

Beste horney,

Het was geheel spaans ofwel chinees voor mij.
Van koote snapt geen kl**te, dus.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 apr 2007 11:01 

oke das duidelijke taal even voor de duidelijkheid jij hebt thuis een netwerk van twee pc toch?

zo ja ga hier verder
en dit netwerk heefd nog nooit goed samen gewerkt (ik bedoel allebijde pc op het internet en zichtbaar in je netwerk omgeveving)

of heb ik het helemaal verkeert begrepen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 apr 2007 11:16 

Ik denk dat we langs elkaar heen praten.
Normaal gesproken (tenminste bij mij thuis) heb je niet zo 1, 2, 3 in de gaten dat je internetverbinding "dood" is.
Dan komt er van boven eentje naar beneden met de mededeling dat hij "eruit geknikkert" is en beneden is de down en upload van de donkey 0,0 en geen enkele pagina opent nog.
De enige remedie is dan de EB uit, 10 sec wachten en weer aan.
Sinds ik dat progje "network magic" heb draaien komt er op zo'n moment van uitval een tekstballon met de mededeling dat er geen internetverbinding is.
Dat ik geen netwerk kon maken lag uiteindelijk aan het feit dat de "sygate" firewall op de computer boven zichzelf verbonden had met een virtuele netwerkkaart van "hamachi", wat blijkbaar nodig is voor het spelen van een bepaalt spel.
Nadat ik sygate had wijsgemaakt dat 'ie zich moest richten op de echte netwerkkaart had ik ook gelijk een goed werkend netwerkje, met dank aan "network magic".

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 apr 2007 19:46 

hahaha oke ik begrijp het inderdaad ff langs elkaar maar anders wat als je gewoon naar mijn netwerklocaties gaat en dan op netwerk verbindingen klikt dan rechter muisklik op je netwerkaart die je gebruikt
en doet dan eigenschappen dan krijg je een pupop menu met daar boven de tekst eigenschappen voor lan verbinding als je dan helemaal naar onderen gaat kan je daar twee opties aanvinken als je die dus aanvinkt krijg je ten alletijden bericht als er wat loos is met je netwerk instellingen dus heb je dat progje niet bij nodig dan

zou eens ff met de help desk gaan bellen en dit gaan melden als het vaak voor komt kan zijn dat gewoon weg je ipb box stuk is en dat deze vervangen kan worden door monteur mijn eerste box risette zich terwijl ik lekker aan het gamen was dus was wel er vervelend die is op dezelfde wijze vervangen langs gebracht en aangesloten door monteur kreeg gelijk nog wat tips hoe ik alles nog wat beter kon krijgen

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]