Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 01 jul 2025 09:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: meerdere lijnen
BerichtGeplaatst: zo 30 apr 2006 15:14 

na overstap van isdn (zonder meenemen van tel.nummers, alleen hoofdnummer) naar een internetplusbellen basic abonnement (planet -> comfort) blijkt dat er niet meerdere gesprekken gevoerd kunnen worden.
Volgens planet info betreffende dit abonnement kunnen er 4 gesprekken gelijktijdig plaatsvinden.
Volgens info experiabox kan er op de tel1 aansluiting maar 1 gesprek gelijktijdig plaatsvinden.
Wie heeft hier ervaring mee?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 30 apr 2006 15:50 
Site Admin

per kanaal (tel1 of tel2) kan slechts 1 gesprek gevoerd worden (per kanaal kunnen wel meerdere toestellen worden aangesloten). indien 2 gesprekken gelijktijdig nodig zijn, zal een nieuw nummer moeten worden aangevraagd en gekoppeld aan tel2. op dat moment kan een toestel vanaf tel1 en een (voorzover dit toestel ook aangesloten is op tel2) vanaf tel2 telefoneren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 30 apr 2006 16:11 

Voor meer dan 2 gesprekken tegelijkertijd kan je ook gebruik maken van een VoIP telefoon zoals b.v. de Houston van KPN of een WiFi telefoon.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 mei 2006 22:29 

allemaal leuk en aardig, maar volgens mijn abonnement van planet, comfort, zou ik 4 gesprekken gelijktijdig kunnen voeren. Alleen kan de experiabox dit niet aan. Ik denk dat ze dit er wel bij hadden kunnen vertellen als je overstapt van isdn naar adsl. En zeker niet in hun advertentie moeten aangeven.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 mei 2006 22:41 

Werner schreef:
allemaal leuk en aardig, maar volgens mijn abonnement van planet, comfort, zou ik 4 gesprekken gelijktijdig kunnen voeren. Alleen kan de experiabox dit niet aan. Ik denk dat ze dit er wel bij hadden kunnen vertellen als je overstapt van isdn naar adsl. En zeker niet in hun advertentie moeten aangeven.
Ja, daar heb je gelijk in. Ik zou zeggen neem het voortouw bel Planet op en zeg dat je ADSL-comfort hebt aangevraagd omdat je dan 4 gesprekken tegelijkertijd kan voeren. Je hebt het geprobeerd maar komt er niet uit en vraag hoe je dat moet aansluiten. Blijf volhouden dat je 4 gesprekken tegerlijkertijd wil voeren en dat Planet dat aanbied zonder voorwaarden.

Ik ben benieuwd naar de reaktie van Planet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 mei 2006 22:47 

contact met planet is al geweest hierover.
oplossing: 4 gesprekken kunnen mogelijk zijn, weliswaar niet direct via de experiabox, maar wel via een 2e telefoonnummer en wifi-voip telefoons. Het gaat bij hen om de bandbreedte die geschikt is voor het voeren van 4 gesprekken gelijktijdig.
Alleen..... en daar ging het mij en ik denk de meesten hier om..... je kunt op je hoofdnummer niet meerdere gesprekken gelijktijdig voeren.
met isdn in mijn achterhoofd blijf ik dit misleidend vinden.
Siemens biedt echter de opvolgers van de experiabox aan, waar een central in is verwerkt en waarmee het dan wel zou moeten kunnen. Maar die boxen worden niet door kpn geleverd.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]