Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 06 mei 2025 20:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: niet kunnen bellen
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 11:51 
Offline

Geregistreerd: do 18 jan 2007 16:30
Berichten: 11
Vrijdag heb ik de experiabox aangesloten (speedtouch) en ook meteen ipb geactiveerd. Internetten en bellen werkte meteen perfect (1 dect-telefoon en 1 gewone op tel1, 2 laptops draadloos en 2 pc's gedraad).
Maar sinds zondagmiddag kunnen we alleen nog gebeld worden. Wanneer we zelf willen bellen blijft het doodstil (eerst wel kiestoon).
Ik heb EB al even uitgezet en ook gereset, maar dit lijkt niet te helpen.
Ook heb ik de splitter er even tussenuit gehaald, maar dan hebben we alleen internet en kunnen we niet gebeld worden en ook niet zelf bellen.
Wie weet raad?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 12:06 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 23:27
Berichten: 243
Ik zou even contact opnemen met de helpdesk..

Waarschijnlijk zijn de SIP gegevens niet goed geladen..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 15:03 
Offline

Geregistreerd: do 18 jan 2007 16:30
Berichten: 11
Ik heb net de service-lijn gebeld. Ze konden geen verbinding krijgen met onze EB, dus hebben ze het doorgestuurd naar de storingdienst. Ik weet niet hoelang 't gemiddeld duurt voordat je door hen wordt teruggebeld, dus heb ik nu de telefoons rechtstreeks op de spitter aangesloten; zo kan ik wel bellen en gebeld worden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 16:51 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Rene66 schreef:
Ik weet niet hoelang 't gemiddeld duurt voordat je door hen wordt teruggebeld, dus heb ik nu de telefoons rechtstreeks op de spitter aangesloten; zo kan ik wel bellen en gebeld worden.


Gezien de workload zal dat wel even duren,dus blijf het zelf goed vervolgen en pak anders nog even de telefoon !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 17:05 
Offline

Geregistreerd: do 18 jan 2007 16:30
Berichten: 11
Maarten schreef:
Rene66 schreef:
Ik weet niet hoelang 't gemiddeld duurt voordat je door hen wordt teruggebeld, dus heb ik nu de telefoons rechtstreeks op de spitter aangesloten; zo kan ik wel bellen en gebeld worden.


Gezien de workload zal dat wel even duren,dus blijf het zelf goed vervolgen en pak anders nog even de telefoon !


Bedankt voor het advies. Nu heb ik er eigenlijk geen last van. Misschien lost het probleem zich vanzelf op als de lijn geporteerd wordt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 17:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 31 dec 2006 12:41
Berichten: 70
Woonplaats: a/d kust in Zuid Holland
Rene66, ik begrijp iets niet, je hebt je telefoons aangesloten
op de splitter, dus niet ingeplugd in de EB????
En dan kan je wel bellen en gebeld worden????

Hoe kan dat ???

groet
Koor


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 17:21 
Offline

Geregistreerd: do 18 jan 2007 16:30
Berichten: 11
koor schreef:
Rene66, ik begrijp iets niet, je hebt je telefoons aangesloten
op de splitter, dus niet ingeplugd in de EB????
En dan kan je wel bellen en gebeld worden????

Hoe kan dat ???

groet
Koor


Ik neem aan dat dit komt doordat ik nog niet geporteerd ben. Nu bel ik weer hetzelfde als voor de aansluiting op de experiabox, alleen het internet gaat nu wel via de EP.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 20:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 31 dec 2006 12:41
Berichten: 70
Woonplaats: a/d kust in Zuid Holland
Ja dan is het duidelijk.
Na portering kan het niet meer.

Had ik nl ook al geprobeerd met mijn probleem destijds.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 jan 2007 20:29 
Offline

Geregistreerd: do 18 jan 2007 16:30
Berichten: 11
Ik had vandaag nog maar eens gebeld: Dit keer konden ze wel verbinding maken met onze EB. Volgens hen kloppen alle instellingen (ook SIP gegevens), dus eigenlijk zou alles perfect moeten werken.
Nu moeten we wachten tot de technische dienst terugbelt, hopelijk wel voordat de lijn wordt geporteerd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 jan 2007 10:52 
Offline

Geregistreerd: ma 09 okt 2006 14:08
Berichten: 28
Nergens nog gelezen maar er was een flinke storing afgelopen zondag, begon ongeveer rond 14.00 uur. duurde zeker 1,5 uur.
Mijn EB resette om de 5 minuten ongeveer.......


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 jan 2007 12:41 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
pegasus, wil je een bestaand topic niet "kapen" en je vragen e.d. in een nieuw topic plaatsen. anders wordt het erg onoverzichtelijk.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 jan 2007 16:54 
Offline

Geregistreerd: do 18 jan 2007 16:30
Berichten: 11
Nu zijn we dus geporteerd: wel nog internet, maar totaal geen telefoon meer. We kunnen niet meer bellen of gebeld worden.
Er is wel een kiestoon, maar na intoetsen van het nummer hoor je niets meer. Wanneer we met mobieltje naar ons huisnummer bellen hoor je ook niets (ook geen ingesprektoon). :(


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 jan 2007 18:33 
Offline

Geregistreerd: za 15 jul 2006 10:23
Berichten: 45
Dit probleem heb ik twee keer eerder gehad (ik zit bij KPN). Ik neem aan dat je een Speedtouch 780 hebt.

Mijn advies is: bel naar Planet (0800-0505). Leg uit dat je een Speedtouch hebt en dat je niet kunt bellen of gebeld worden. Vermoedelijk worden de VOIP gegevens niet geladen vanaf de SIP-server.

De helpdesk gaat dan vanaf afstand in je modem kijken. Daar kunnen ze waarschijnlijk niet bij omdat de systemen overbelast zijn of het duurt oneindig lang.

Op een gegeven moment moet je vragen of je niet kunt worden doorverbonden naar een technicus (dit is de 2e lijns helpdesk). Die persoon kan je vervolgens naar een andere SIP-server overzetten die minder belast is en sneller reageert. Het probleem moet dan over zijn.

Zelf heb ik dit afgelopen zondag meegemaakt. De tweede lijns medewerker heeft me zéér netjes geholpen. Hij heeft die middag twee keer beloofd me terug te zullen bellen en deed dat ook prompt. Probleem werd correct opgelost. Hulde!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 jan 2007 19:32 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
hoorna schreef:
Op een gegeven moment moet je vragen of je niet kunt worden doorverbonden naar een technicus (dit is de 2e lijns helpdesk).


Daar moet je wel de tijd voor nemen want vandaag heb ik 50 minuten in de wacht gestaan :cry:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 jan 2007 10:49 
Offline

Geregistreerd: do 25 jan 2007 07:45
Berichten: 32
Woonplaats: Friesland
Iedereen heeft last van de lange wachttijden

Ook wij als IPB monteur moeten soms heel lang wachten


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling