Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 06 mei 2025 20:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: niet kunnen bellen
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 11:51 

Vrijdag heb ik de experiabox aangesloten (speedtouch) en ook meteen ipb geactiveerd. Internetten en bellen werkte meteen perfect (1 dect-telefoon en 1 gewone op tel1, 2 laptops draadloos en 2 pc's gedraad).
Maar sinds zondagmiddag kunnen we alleen nog gebeld worden. Wanneer we zelf willen bellen blijft het doodstil (eerst wel kiestoon).
Ik heb EB al even uitgezet en ook gereset, maar dit lijkt niet te helpen.
Ook heb ik de splitter er even tussenuit gehaald, maar dan hebben we alleen internet en kunnen we niet gebeld worden en ook niet zelf bellen.
Wie weet raad?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 12:06 

Ik zou even contact opnemen met de helpdesk..

Waarschijnlijk zijn de SIP gegevens niet goed geladen..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 15:03 

Ik heb net de service-lijn gebeld. Ze konden geen verbinding krijgen met onze EB, dus hebben ze het doorgestuurd naar de storingdienst. Ik weet niet hoelang 't gemiddeld duurt voordat je door hen wordt teruggebeld, dus heb ik nu de telefoons rechtstreeks op de spitter aangesloten; zo kan ik wel bellen en gebeld worden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 16:51 

Rene66 schreef:
Ik weet niet hoelang 't gemiddeld duurt voordat je door hen wordt teruggebeld, dus heb ik nu de telefoons rechtstreeks op de spitter aangesloten; zo kan ik wel bellen en gebeld worden.

Gezien de workload zal dat wel even duren,dus blijf het zelf goed vervolgen en pak anders nog even de telefoon !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 17:05 

Maarten schreef:
Rene66 schreef:
Ik weet niet hoelang 't gemiddeld duurt voordat je door hen wordt teruggebeld, dus heb ik nu de telefoons rechtstreeks op de spitter aangesloten; zo kan ik wel bellen en gebeld worden.

Gezien de workload zal dat wel even duren,dus blijf het zelf goed vervolgen en pak anders nog even de telefoon !

Bedankt voor het advies. Nu heb ik er eigenlijk geen last van. Misschien lost het probleem zich vanzelf op als de lijn geporteerd wordt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 17:09 

Rene66, ik begrijp iets niet, je hebt je telefoons aangesloten
op de splitter, dus niet ingeplugd in de EB????
En dan kan je wel bellen en gebeld worden????

Hoe kan dat ???

groet
Koor

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 17:21 

koor schreef:
Rene66, ik begrijp iets niet, je hebt je telefoons aangesloten
op de splitter, dus niet ingeplugd in de EB????
En dan kan je wel bellen en gebeld worden????

Hoe kan dat ???

groet
Koor

Ik neem aan dat dit komt doordat ik nog niet geporteerd ben. Nu bel ik weer hetzelfde als voor de aansluiting op de experiabox, alleen het internet gaat nu wel via de EP.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 20:00 

Ja dan is het duidelijk.
Na portering kan het niet meer.

Had ik nl ook al geprobeerd met mijn probleem destijds.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 jan 2007 20:29 

Ik had vandaag nog maar eens gebeld: Dit keer konden ze wel verbinding maken met onze EB. Volgens hen kloppen alle instellingen (ook SIP gegevens), dus eigenlijk zou alles perfect moeten werken.
Nu moeten we wachten tot de technische dienst terugbelt, hopelijk wel voordat de lijn wordt geporteerd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 jan 2007 10:52 

Nergens nog gelezen maar er was een flinke storing afgelopen zondag, begon ongeveer rond 14.00 uur. duurde zeker 1,5 uur.
Mijn EB resette om de 5 minuten ongeveer.......

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 jan 2007 12:41 
Site Admin

pegasus, wil je een bestaand topic niet "kapen" en je vragen e.d. in een nieuw topic plaatsen. anders wordt het erg onoverzichtelijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 jan 2007 16:54 

Nu zijn we dus geporteerd: wel nog internet, maar totaal geen telefoon meer. We kunnen niet meer bellen of gebeld worden.
Er is wel een kiestoon, maar na intoetsen van het nummer hoor je niets meer. Wanneer we met mobieltje naar ons huisnummer bellen hoor je ook niets (ook geen ingesprektoon). :(

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 jan 2007 18:33 

Dit probleem heb ik twee keer eerder gehad (ik zit bij KPN). Ik neem aan dat je een Speedtouch 780 hebt.

Mijn advies is: bel naar Planet (0800-0505). Leg uit dat je een Speedtouch hebt en dat je niet kunt bellen of gebeld worden. Vermoedelijk worden de VOIP gegevens niet geladen vanaf de SIP-server.

De helpdesk gaat dan vanaf afstand in je modem kijken. Daar kunnen ze waarschijnlijk niet bij omdat de systemen overbelast zijn of het duurt oneindig lang.

Op een gegeven moment moet je vragen of je niet kunt worden doorverbonden naar een technicus (dit is de 2e lijns helpdesk). Die persoon kan je vervolgens naar een andere SIP-server overzetten die minder belast is en sneller reageert. Het probleem moet dan over zijn.

Zelf heb ik dit afgelopen zondag meegemaakt. De tweede lijns medewerker heeft me zéér netjes geholpen. Hij heeft die middag twee keer beloofd me terug te zullen bellen en deed dat ook prompt. Probleem werd correct opgelost. Hulde!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 jan 2007 19:32 

hoorna schreef:
Op een gegeven moment moet je vragen of je niet kunt worden doorverbonden naar een technicus (dit is de 2e lijns helpdesk).

Daar moet je wel de tijd voor nemen want vandaag heb ik 50 minuten in de wacht gestaan :cry:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 jan 2007 10:49 

Iedereen heeft last van de lange wachttijden

Ook wij als IPB monteur moeten soms heel lang wachten

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]